چرا بعد از آفتاب و سولار از لیزر استفاده نکنیم؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
آفتاب گرفتن
1
خرداد

چرا بعد از آفتاب و سولار از لیزر استفاده نکنیم؟


کلینیک
کلینیک ژاوا

فصل تابستان که نزدیک می شود بیشتر خانم های شیک و خوش استایل به فکر آفتاب گرفتن و برنزه کردن پوستشان می افتند. اما قبل از آن برای اینکه ظاهری زیباتر و جذابتر داشته باشند، ترجیح می دهند برای لیزر موهای زائد به بهترین مرکز لیزر در تهران مراجعه کنند.

اگر شما هم برای استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد به متخصص لیزر مراجعه کرده باشید، حتما به شما توصیه کرده اند که تا پایان جلسات لیزر موهای زائد نباید پوست تان را برنزه کنید. دلیل اینکه بعد ار آفتاب و سولار نمیتوانید از لیزر موهای زائد استفاده کنید، عوارض لیزر بعد از آفتاب و تاثیر نامطلوب لیزر روی پوست برنزه شده است.

عوارض لیزر بعد از آفتابو سولار

اولین نکته ای که باید بدانید این است که پوست هر فرد با دیگری متفاوت است و در مواجهه با نور خورشید به روش های مختلفی واکنش نشان می دهد. به همین دلیل ضروری است که شرایط لیزر مو را از قبل با متخصص بهترین مرکز لیزر در تهران بررسی کنید تا بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را به شما پیشنهاد بدهد.

هرچند با پیشرفت تکنولوژی دستگاه های لیزر هوشمندتر شده اند و می توانند به اندازه ای در پوست نفوذ کنند که حتی با وجود برنزه کردن در آفتاب یا سولار نیز آسیبی به پوست شما وارد نشود، اما معمولا متخصص لیزر توصیه می کند که برای پیشگیری از عوارض لیزر بعد از آفتاب در طول دوره لیزر موهای زائد، آفتاب نگیرید و از دستگاه سولار برای برنزه کردن استفاده کنید.

درصورتیکه پوست شما برنزه شده باشد بیشتر احتمال دارد که پس از لیزر مو، عوارضی مثل سوزش شدید، باقی ماندن جای زخم، آفتاب سوختگی یا هایپرپیگمانتاسیون را روی پوست خود مشاهده کنید.

توصیه هایی برای پیشگیری از عوارض لیزر بعد از آفتاب

برای اینکه نتیجه بهتری از جلسات لیزر مو بگیرید و عوارض کمتری را تجربه کنید، بهتر است:

اگر در 2 هفته گذشته در معرض آفتاب قرار گرفته اید که منجر به برنزه شدن پوست تان شده، یک جلسه آزمایشی لیزر مو برای 2 هفته پس از آفتاب گرفتن رزرو کنید.


بیشتر بخوانید


اگر طی 3 تا 6 هفته گذشته در معرض نور خورشید قرار گرفته اید و پوست تان برنزه شده، یک پچ آزمایشی انجام دهید و اگر عوارض لیزر بعد از آفتاب را مشاهده نکردید، می توانید 48 ساعت بعد لیزر مو را انجام دهید.

اگر بین جلسات لیزر باید بیرون بروید و آفتاب مستقیم به پوست شما می خورد حتما مطمئن شوید که یک هفته قبل از شروع جلسات لیزر از کرم ضد آفتاب با SPF بالا استفاده کنید و از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب، حتی اگر پوست تیره تری دارید، خودداری کنید تا عوارض لیزر بعد از آفتاب به حداقل برسد.

سولار

چرا عوارض لیزر بعد از آفتاب تشدید می شود؟

اگر پوست تان آفتاب سوخته یا برنزه شده باشد، نباید تحت لیزر موهای زائد قرار بگیرید زیرا انرژی زیادی از نور آفتاب یا دستگاه سولار به پوست شما وارد شده و باید قبل از شروع جلسات لیزر بهبود یابد. حتی بهترین دستگاه لیزر موهای زائد نیز شات های قدرتمندی از انرژی لیزر را به عمق فولیکول های مو منتقل می کند که می تواند به طور جدی آفتاب سوختگی را تشدید کند.

بنابراین، اگر طی دو هفته گذشته با آفتاب یا دستگاه سولار برنزه شده‌اید، از رزرو جلسه لیزر مو تا زمان محو شدن اثر افتاب سوختگی روی پوست خود خودداری کنید تا بهترین نتایج را از جلسات دریافت کنید.

آفتاب سوختگی یا برنزه شدن، پوست شما را نسبت به گرما حساس تر می کنند و لیزر می تواند باعث سوختگی، هیپرپیگمانتاسیون و ایجاد جای زخم روی پوست حساس به گرما شود.

تا چه مدت بعد از جلسه لیزر نمی توانم آفتاب بگیرم؟

بعد از لیزر مو در بهترین مرکز لیزر در تهران، پوست شما حساس خواهد شد و نیاز به زمان دارد تا بهبود یابد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش در این زمان، به پوست شما آسیب می رساند، بنابراین توصیه می شود از حمام آفتاب گرفتن و برنزه کردن بعد از جلسه لیزر خودداری کنید.

بهتر است هنگام بیرون رفتن و قرار گرفتن در معرض آفتاب از کرم ضد آفتاب با SPF بالاتر از ۳۰ استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که که ضد آفتاب شما کیفیت مناسبی برای محافظت از پوست تان در برابر اشعه های UVA و UVB دارد.

برای محافظت بیشتر بهتر است تا یک هفته از کلاه لبه پهن استفاده کنید و لباس آستین بلند بپوشید.

حتی زمانیکه عوارض بعد از لیزر به طور کامل بهبود یافت، باید در برابر نور آفتاب از پوست تان محافظت کنید و برای برنزه کردن پوست تان عجله نکنید.

هرچقدر از پوست خود بهتر مراقبت کنید، نتیجه بهتری از لیزر مو با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد خواهید گرفت.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای پوست برنزه

بهترین توصیه برای کسانی که در حال انجام لیزر موهای زائد هستند، این است که تا حد امکان از برنزه کردن با سولار خودداری کرده و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب را محدود کنند. با این حال، اگر برنزه کرده اید، همچنان می توانید به جلسات لیزر موهای زائد خود ادامه دهید. دربهترین مرکز لیزر در تهران از دستگاه های لیزر با تکنولوژی پیشرفته استفاده می شود که به عمق پوست نفوذ کرده و از اپیدرم عبور می کنند. این دستگاه ها بدون آسیب رساندن به رنگدانه های پوست، می توانند فقط موها را هدف قرار دهند و در نتیجه عوارض لیزر بعد از آفتاب را به حداقل برسانند.

از آنجاییکه برای گرفتن بهترین نتیجه از لیزر مو بهتر است برنامه جلسات لیزر مو را مطابق توصیه متخصص دنبال کنید حتی اگر برنزه کرده اید، لطفاً قبل از شروع جلسه لیزر به متخصص اطلاع دهید تا برای حفظ ایمنی پوست شما از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد استفاده کند و همچنین یک پچ تست را روی پوست شما انجام دهد.

برای رزرو جلسات لیزر مو آقایان و بانوان می توانید با کارشناسان بهترین مرکز لیزر در تهران تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را نیز دریافت کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید