چند روز بعد از لیزر موها می‌ریزد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
چند روز بعد از لیزر موها میریزد
16
فروردین

چند روز بعد از لیزر موها می‌ریزد؟


لیزر موهای زائد یکی از محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که موهای زائد را از تمام قسمت‌های بدن از بین می‌برد. در طی فرایند لیزر موهای زائد، نور ساطع شده و توسط ملانین (رنگ‌دانه) موجود در مو جذب می‌شود.

باتوجه‌به اینکه لیزر موهای زائد از سالن‌های اپیلاسیون، ژیلت، وکس، کرم‌های موبر، دستگاه اپیلیدی و همچنین جوش و موهای زیرپوستی آزاد می‌شود، تقاضا برای استفاده از آن در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری داشته است. یکی از سؤالات متداول در مورد لیزر موهای زائد زمان و میزان ریزش مو بعد از لیزر است که به عوامل مختلفی بستگی دارد. اگر این سؤال از آن دسته سؤالاتی است که ذهن شما را به خود مشغول کرده است با ما در کلینیک ژاوا بهترین کلینیک زیبایی در تهران همراه باشید.

ریزش موها بعد از لیزر موهای زائد

زمان و میزان ریزش مو به مسائل مختلفی مانند رنگ مو و نوع پوست بستگی دارد که تأثیر بسزایی در موفقیت لیزر موهای زائد خواهد داشت. نکته اصلی و مهم در هنگام لیزر موهای زائد این است که رنگ‌دانه‌های مو باید توانایی جذب اشعه لیزر را داشته باشند. به‌عبارت‌دیگر، اشعه فقط باید به فولیکول مو برسد و از آسیب به پوست جلوگیری کند. در نتیجه افرادی که بین رنگ مو و پوست خود تضاد دارند، بهترین نتایج ریزش مو را از لیزر موهای زائد خواهند گرفت.

عوامل موثر در ریزش موهای زائد

قبل از بررسی زمان و میزان ریزش مو باید بدانید که تأثیر لیزر بر روی بدن هر فردی با فرد دیگر متفاوت است. برای مثال، تأثیر لیزر بر روی افرادی که موهای پرپشت و تیره‌تری دارند، بسیار سریع‌تر از افرادی است که موهای نازک و خاکستری دارند. ریزش مو پس از لیزر موهای زائد نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: 

  • سن (افراد زیر 18 سال مجاز به انجام لیزر موهای زائد نیستند؛ زیرا نتیجه معکوس دارد و ممکن است با اختلالاتی همراه باشد).

  • ناحیه موردنظر (به‌عنوان‌مثال بیکینی دیرتر از نواحی دیگر ریزش مو را تجربه می‌کند).

  • ضخامت مو (هرچه ضخامت مو بیشتر و رنگ آن تیره‌تر باشد، زودتر می‌ریزد).

  • وجود اختلالات هورمونی (افرادی که اختلالات هورمونی دارند، مانند زنانی که هورمون‌های مردانه بیشتری دارند؛ دیرتر و کمتر دچار ریزش مو می‌شوند).

  • دستگاه لیزری که با آن این کار را انجام می‌دهند.

  • توانایی دکتری که برای لیزر موهای زائد خود به آن مراجعه کرده‌اید.

چرخه ریزش تارهای مو بعد از لیزر موهای زائد

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که موهایشان بلافاصله پس از لیزر موهای زائد در همان روز می‌ریزد. درحالی‌که این تفکر اصلاً درست نیست و اتفاقی که در عمل می‌افتد کاملاً متفاوت است. موها بلافاصله بعد از لیزر نمی‌ریزند، اما حدود یک تا سه هفته پس از اولین جلسه لیزر موهای زائد، ریزش مو به‌آرامی شروع می‌شود.


بیشتر بخوانید


ازآنجایی‌که عملکرد دستگاه‌های لیزر با یکدیگر متفاوت است، این زمان ممکن است کمی متفاوت باشد. از سوی دیگر، حدود 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد، نواحی لیزر شده باید با برخی دستگاه‌ها تراشیده شوند. این در حالی است که در برخی دیگر از دستگاه‌ها برای مشاهده نتیجه بهتر باید تا جلسه لیزر بعدی (حدود یک ماه) از اصلاح نواحی لیزر شده خودداری کرد، مگر در مواقعی که بسیار ضروری است.

زمان لازم برای ریزش کامل موهای زائد

حدود سه هفته پس از لیزر موهای زائد، موهای ناحیه لیزر شده شروع به رشد کرده و هم‌زمان با رشد آن، موهای ناحیه لیزر شده شروع به ریزش می‌کنند. پس از ریزش تمام موهای نواحی لیزر شده، تا مدتی موهای زائدی رشد نمی‌کند و زمانی که موهای زائد دوباره شروع به رشد کردند، با لیزردرمانی بعدی هم‌زمان می‌شود. این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که اثر لیزر موهای زائد به طور کامل بر روی نواحی موردنظر اعمال شود.

لازم به ذکر است که رنگ موهای روییده روشن‌تر و نازک‌تر از قبل باشد در غیر این صورت به پزشک مربوطه اطلاع دهید.

ریزش موهای زائد

تأثیر آب‌وهوا در ریزش مو‌های زائد بعد از لیزر

برای اینکه بعد از لیزر موهای زائد شاهد ریزش قابل‌توجهی باشیم باید تعداد جلسات لیزر تعیین شده توسط پزشک را باحوصله کامل کنیم؛ زیرا در صورت تکمیل‌نشدن جلسات شاهد بازگشت موهای زائد خواهیم بود. تعداد جلسات نیز بستگی به میزان موهای ناخواسته، ضخامت مو، پاسخ بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسات لیزر دارد که معمولاً بین 8 تا 12 جلسه است. ریزش مو پس از لیزر موهای زائد در زنان زودتر از مردان رخ می‌دهد که می‌تواند به دلیل وجود مداوم تستوسترون (هورمون مردانه) در بدن مردان باشد.

موقتی یا دائمی بودن ریزش موها بعد از لیزر

این یکی از آن چیزهای بی‌اساس است که در مورد لیزر گفته می‌شود؛ بنابراین اگر به دلیل شرایط آب‌وهوایی از شما خواسته شد در جلسات لیزر بیشتری شرکت کنید، به حرفه‌ای بودن و اعتبار مرکز شک کنید. زیرا گرما ممکن است تأثیر بسیار کمی بر روی رشد مو داشته باشد؛ اما آن‌قدر کم است که نیازی به توجه ندارد. تنها مشکل آب‌وهوای لیزر این است که افرادی که می‌خواهند لیزر را در ناحیه بیکینی و زیربغل انجام دهند، عموماً در فصول سرد سال این کار را انجام می‌دهند. زیرا در این فصول به دلیل کاهش تعریق بدن حساسیت پوست کمتر می‌شود.

چه مدت پس از انجام لیزر موهای زائد، موها شروع به ریزش می‌کنند؟ 

در طول هر جلسه لیزر، حدود 15 درصد از فولیکول‌های مو از بین می‌رود. این جلسات باید تا زمانی که تمام موها از بین بروند ادامه یابد. به همین دلیل است که چندین جلسه برای ازبین‌بردن موهای زائد لازم است. تقریباً 90 درصد موهای زائد پس از اتمام جلسات لیزر به طور کامل و دائمی از بین می‌روند. البته عواملی وجود دارند که می‌توانند باعث رشد مجدد موهای ناخواسته شوند که عبارت‌اند از: 

  1. وراثت

  2. بارداری

  3. اختلالات هورمونی

  4. واکنش به داروهای خاص

  5. بیماری‌های زمینه‌ای که باعث این اثرات می‌شوند

  6. استفاده بیش از حد از روش‌های حذف موقت موهای زائد مانند اپیلاسیون، اصلاح، کرم‌ها و...

بسیار مهم است که پس از اتمام جلسات، شارژهای ۶ماهه یا سالانه انجام شود که بستگی به مکانیسم بدن شما دارد. اگرچه اثرات لیزر موهای زائد ممکن است از چند ماه تا چندین سال طول بکشد، اما نمی‌تواند تضمین‌کننده حذف دائمی موهای زائد باشد.

سوالات متداول

تعداد جلسات لیزر موهای زائد چقدر است؟ 

تعداد جلسات لیزر بستگی به گسترش موهای ناخواسته، ضخامت مو، پاسخ بدن به اشعه لیزر و جلسات منظم لیزر دارد که معمولاً بین 6 تا 8 جلسه است.

چه افرادی بهترین نتیجه را از لیزر موهای زائد می‌گیرند؟ 

افرادی که بین رنگ مو و پوست خود تضاد دارند، بهترین نتایج ریزش مو را از لیزر موهای زائد دریافت خواهند کرد.

آب‌وهوا چقدر در ریزش موهای بعد از لیزر مؤثر است؟ 

این یکی از آن حرف‌های بی‌اساس است. اگرچه گرما ممکن است تأثیر بسیار کمی بر رشد مو داشته باشد، اما آن‌قدر کم است که نیازی به توجه ندارد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید