لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
ضرر لیزر موهای زائد
3
بهمن

لیزر موهای زائد برای چه کسانی ضرر دارد؟


لیزر موهای زائد یک روش پزشکی است که از یک پرتو متمرکز نور (لیزر) برای ازبین‌بردن موهای زائد استفاده می‌کند. 

در طی لیزر موهای زائد، لیزر نوری از خود ساطع می‌کند که توسط رنگ‌دانه (ملانین) موجود در مو جذب می‌شود. انرژی نور به گرما تبدیل می‌شود که به کیسه‌های لوله‌ای شکل در پوست (فولیکول‌های مو) که مو تولید می‌کنند آسیب می‌رساند. این آسیب رشد مو در آینده را مهار یا به تأخیر می‌اندازد. 

اگرچه لیزر موهای زائد به طور مؤثر رشد مو را برای دوره‌های طولانی به تأخیر می‌اندازد، اما معمولاً منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی‌شود. چندین درمان لیزر موهای زائد برای حذف اولیه موهای زائد موردنیاز است و همچنین ممکن است به درمان‌های نگهداری نیز نیاز باشد. لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست روشن و موهای تیره دارند بسیار مؤثر است، اما می‌توان آن را با موفقیت برای انواع پوست استفاده کرد؛ اما اگر بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را در کلینیک ژاوا بهترین کلینیک لیزر در تهران داشته باشید می‌توانید درصد رضایت با پوست تیره و موهای روشن را بیشتر کنید. 

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟ 

قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش اجتناب کنید اگر: 

  • حامله هستید

  • داروهای خاصی مانند درمان آکنه مصرف می‌کنید. 

  • تب‌خال تناسلی (HSV-2) دارید یا مستعد ابتلا به تبخال هستید. 

  • اسکارهای کلوئیدی (اسکار برجسته) داشته باشید. 

  • سرطان پوست داشته یا داشته‌اید.

چه کسانی می‌توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟ 

هر فردی که موهای زائد بدن داشته باشد می‌تواند لیزر موهای زائد را انجام دهد. این معمولاً یک عمل زیبایی است. ممکن است ظاهر یا تصویر شما را بهبود بخشد. بسیاری از افراد نیز ترجیح می‌دهند که مرتباً اصلاح نکنند. 


بیشتر بخوانید


گاهی اوقات لیزر موهای زائد رشد موهای زائد ناشی از: 

  • هیرسوتیسم، زمانی که زنان در مناطقی که مردان معمولاً دارای مو هستند، موهای تیره یا ضخیم می‌شوند. 

  • هیپرتریکوزیس، زمانی که مردان یا زنان موهای زائد در هر نقطه از بدن خود رشد می‌کنند. 

این شرایط ممکن است نتیجه موارد زیر باشد: 

لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای ضخیم، تیره و پوست روشن دارند مؤثرتر است. تضاد بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می‌شود موها گرما را راحت‌تر جذب کنند. ممکن است برای افرادی که پوست تیره یا موی بلوند، خاکستری، سفید یا قرمز دارند، به‌خوبی کار نکند. 

لیزر موهای زائد

خطرات لیزر موهای زائد

خطرات عوارض جانبی با نوع پوست، رنگ مو، برنامه درمانی و رعایت مراقبت‌های قبل و بعد از درمان متفاوت است. شایع‌ترین عوارض لیزر موهای زائد عبارت‌اند از: 

  • تحریک پوست. ناراحتی موقت، قرمزی و تورم پس از لیزر موهای زائد ممکن است. هرگونه علائم و نشانه‌ها معمولاً در عرض چند ساعت ناپدید می‌شوند. 

  • تغییر رنگ‌دانه لیزر موهای زائد ممکن است پوست آسیب‌دیده را تیره یا روشن کند. این تغییرات ممکن است موقت یا دائمی باشند. روشن‌شدن پوست در درجه اول افرادی را که قبل یا بعد از درمان از قرارگرفتن در معرض نور خورشید اجتناب نمی‌کنند و کسانی که پوست تیره‌تری دارند، تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. 

به‌ندرت، لیزر موهای زائد می‌تواند باعث ایجاد تاول، پوسته‌پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست شود. سایر عوارض جانبی نادر عبارت‌اند از سفیدشدن موهای درمان شده یا رشد بیش از حد مو در اطراف مناطق تحت درمان، به‌ویژه در پوست‌های تیره‌تر. 

لیزر موهای زائد برای پلک‌ها، ابروها یا نواحی اطراف به دلیل احتمال آسیب شدید چشم توصیه نمی‌شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید