آیا لیزر پوست را روشن میکند؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
لیزر موهای زائد
19
خرداد

آیا لیزر پوست را روشن میکند؟


کلینیک
کلینیک ژاوا

احتمالا در مورد تاثیر کرم های موضعی و لایه بردارهای شیمیایی بر درمان هایپرپیگمانتاسیون شنیده باشید، اما درباره اینکه آیا لیزر پوست را روشن میکند، چطور؟ در این مقاله می خواهیم پاسخ این سوال را بدهیم و بهترین دستگاه لیزر را برای روشن شدن پوست با لیزر به شما معرفی کنیم.

روشن شدن پوست با لیزر چیست؟

رنگدانه های پوست را می توان با روش های مختلفی مثل استفاده از کرم ها یا پمادها و داروهای خوراکی کمرنگ تر کرد. اما گاهی اوقات رنگدانه با این نوع درمان های سطحی از بین نمی رود و نیاز به روشی دارد که بدون هیچ گونه عوارض جانبی وارد لایه های عمیق تر پوست شود.

اگر از متخصصین بهترین مرکز لیزر در تهران‌ درباره بهترین دستگاه لیزر برای روشن شدن پوست با لیزر سوال کنید، احتمالا به لیزرهای Q switchedNd:YAG اشاره می کنند که به یکی از موثرترین روش های امروزی تبدیل شده اند.

در واقع، از دستگاه های لیزر با طول موج 1064 نانومتر می‌توان برای کمرنگ کردن رنگدانه‌های عمقی پوست، بدون عوارض جانبی استفاده کرد.

چگونه لیزر پوست را روشن میکند؟

لکه های تیره روی پوست، حاوی رنگدانه ای به نام ملانین هستند. از آنجایی که ملانین، می تواند نور را با طول موج های مختلف جذب کند، می توان از بهترین دستگاه لیزر برای روشن شدن پوست با لیزر برای از بین بردن رنگدانه های پوست استفاده کرد.

متخصص بهترین مرکز لیزر در تهران تنظیمات مربوط به بهترین دستگاه لیزر مانندسطح انرژی و مدت زمان پالس را برای روشن شدن پوست با لیزر با دقت تعیین می کند. کوتاه بودن مدت پالس امکان هدف قرار دادن رنگدانه های خاص تری را فراهم می کند و سطح انرژی پایین تر موجب می شود آسیب کمتری به سلول ها و بافت های اطراف وارد شود.با تنظیمات صحیح، لیزر، پوست را روشن کرده و هایپرپیگمنتاسیون را از بین می برد.

بهترین دستگاه لیزر برای روشن شدن پوست با لیزر

انواع مختلفی از دستگاه های لیزر برای روشن کردن لکه‌های تیره پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند که نتیجه روشن شدن پوست با آنها روی افراد مختلف متفاوت است. هیچ دستگاهی را نمی توان به عنوان بهترین دستگاه لیزر برای همه افراد در نظر گرفت. معمولا متخصص بهترین مرکز لیزر در تهران با معاینه بیمار، بهترین دستگاه را برای او انتخاب می کند و قبل از درمان کامل، پچ تست را روی نواحی کوچکی از پوست انجام می دهد.


بیشتر بخوانید


معمولا ۳ دستگاه لیزر زیر در بهترین مرکز لیزر در تهران برای روشن شدن پوست با لیزر توصیه می شود:

لیزر فرکشنال نان ابلیتیو (1550/1540 نانومتر)

لیزر فرکشنال نان ابلیتیو یکی از بهترین تکنولوژی هایی است که برای ملاسما توسط FDA تایید شده و نتایج قابل قبولی روی بیمارانی با پوست روشن از خود نشان داده اند.

اما از آنجاییکه خطر لک پس از التهاب (PIH) روی پوست وجود دارد، از لیزرهای فرکشنال نان ابلیتیو به دلیل عوارض بالای سوختگی اپیدرمی پس از درمان، افزایش رنگدانه و عود، نباید در افرادی با انواع پوست تیره تر استفاده کرد.

دستگاه لیزر موهای زائد

لیزرNd-YAG با Q switch

هرچند FDA لیزر Nd-YAG با Q switch را برای درمان هایپرپیگمانتاسیون و روشن شدن پوست با لیزر تایید نکرده اما این لیزر به طور گسترده برای درمان ملاسما مورد استفاده قرار گرفته است. مانند سایر درمان‌هایی که با لیزر انجام می گیرد، برای اثربخشی بهتر باید همزمان از درمان‌های موضعی نیز استفاده کرد. مزیت دستگاه Nd-YAG این است که می توان از آن برای افرادی با رنگ پوست تیره تر استفاده کرد.

نور پالسی شدید (IPL)

اگرچه IPL از نظر فنی یک لیزر نیست، اما با استفاده از نور با شدت بالا برای هدف قرار دادن کروموفورهای خاص در پوست، مانند ملانین، تقریباً به همان روش عمل می کند. هنگامی که از آی پی ال، همراه با سایر روش های درمانی استفاده شود، ملاسما و رنگدانه هایی که نسبت به درمان موضعی مقاوم هستند، کمرنگ شده و از بین می روند.

البته، IPL برای روشن شدن پوست های تیره ایده آل نیست، زیرا یکی از شایع ترین عوارض این درمان، هایپرپیگمانتاسیون پس از التهاب است.

لیزرهای ابلیتیو CO2 و Er-YAG

لیزرهای ابلیتیو CO2 و Er-YAG به عنوان بهترین دستگاه لیزر برای درمان برخی از انواع هایپرپیگمانتاسیون روی پوست، به ویژه لکه های ناشی از آفتاب و کراتوز سبورئیک، شناخته می شود، اما به دلیل ریسک بالای بدتر شدن هایپرپیگمانتاسیون، نباید از لیزرهای ابلیتیو برای ملاسما یا PIH استفاده کرد.

آیا انواع دیگر لیزر پوست را روشن میکند؟

لیزر الکساندرایت تاحدودی توانسته هایپرپیگمانتاسیون را روی پوست های روشن درمان کند. لیزر روبی با کیو سوئیچ در مطالعات انجام گرفته، نتایج متناقضی را نشان داده به همین دلیل درباره اینکه آیا لیزر پوست را روشن میکند یا خیر، اختلاف نظر وجود دارد و معمولا توسط متخصصین بهترین مرکز لیزر در تهرانتوصیه نمی شود.

آیا روشن شدن پوست با لیزر بی خطر است؟

روشن شدن پوست با لیزر یک درمان ایمن و موثر برای کسانی است که رنگدانه های تیره روی پوست شان دیده می شود. درمان با لیزر معمولا عوارض جانبی بسیار کمی ایجاد می کند که کاملا موقتی هستند و خودبخود از بین می روند اما برای اینکه بدانید آیا لیزر پوست را روشن میکند و بی خطر است یا خیر باید قبل از انجام این نوع درمان با متخصص پوست بهترین مرکز لیزر در تهران مشورت کنید.

با کمک لیزرهای پیشرفته که توسط متخصص با تجربه مورد استفاده قرار گیرد، می‌توانید به نتایج رضایت بخشی برسید و احتمال مشاهده عوارض جانبی را به حداقل برسانید.

هزینه روشن کردن پوست با لیزر در بهترین مرکز لیزر در تهران چقدر است؟

روشن شدن پوست با لیزر یکی از مقرون به صرفه ترین درمان های موجود در بهترین مرکز لیزر در تهران است. به طور کلی، لیزر می تواند نقش موثری را برای درمان هایپرپیگمانتاسیون پوست و ملاسما ایفا کند. اما استفاده از لیزر بدون مشورت با متخصص ممکن است نتایج غیرقابل پیش بینی داشته باشد، ماندگار نباشد، یا در برخی موارد هایپرپیگمانتاسیون را بدتر کند.

اگر می خواهید مطمئن شوید که آیا لیزر پوست را روشن می کند یا بهترین دستگاه لیزر برای روشن شدن پوست شما کدام است، می توانید یک جلسه مشاوره رایگان با متخصصین ما رزرو کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید