میکرونیدلینگ صورت چیست؟هزینه و کاربرد آن

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
میکرونیدلینگ
1
آبان

میکرونیدلینگ صورت چیست؟هزینه و کاربرد آن


میکرونیدلینگ، یکی از روش های تحریک کلاژن در پوست است که در حال حاضر، در بهترین کلینیک های زیبایی تهران برای درمان جای جوش و لک و جوانسازی پوست ارائه می شود.

در این روش، با استفاده از یک دستگاه دستی قلم شکل که دارای سوزن های ریز است، سوراخ های دقیق و میکروسکوپی در پوست ایجاد می شود. این "سوراخ های ریز" جای زخم باقی نمی گذارد اما به تحریک پوست برای ترمیم طبیعی خود از طریق فرآیندی به نام بازسازی پوست کمک می کند.

درمان جای جوش و لک با میکرونیدلینگ چگونه است؟

فرآیند درمان میکرونیدلینگ با التهاب پوست شروع می شود که پوست را برای تولید کلاژن جدید تحریک می کند.

کلاژن، الیاف الاستیکی است که پوست را سفت، صاف و جوان می کند. با افزایش سن، سطح کلاژن در پوست کاهش می یابد و زمانی که پوست در حالت ترمیم است، کلاژن جدید تولید می شود.

برای دستیابی به نتایج مطلوب در درمان جوش و لک با میکرونیدلینگ، سه تا پنج جلسه درمانی به صورت ماهی یکبار یا دو هفته‌ یکبار توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید


با پیگیری جلسات، میکرونیدلینگ می تواند فیبرهای الاستیک پوست را افزایش دهد و همچنین به اپیدرم (خارجی ترین لایه پوست) که به طور طبیعی با افزایش سن نازک می شود، کمک کند، ضخیم تر و سفت تر شود.

کاربردهای میکرونیدلینگ

کاربرد میکرونیدلینگ در جوانسازی پوست کاملا موثر است و نتایج خوبی هم دارد. این فرآیند که با سوزن های کوچک، زخم های ریزی در پوست ایجاد می کند، عمق پوست را هدف قرار داده و موجب می شود بدن شما برای درمان این زخم ها واکنش نشان داده و خود را با تولید کلاژن بیشتر ترمیم کند.

میکرونیدلینگ، استحکام، درخشندگی و سلامت پوست را افزایش داده و تنها پس از یک بار درمان باعث از بین رفتن جای جوش و لک و درخشندگی پوست شما می شود.

میکرونیدلینگ صورت

نتایج میکرونیدلینگ برای جای جوش بدون بازگشت است و تا ماه ها پس از آن، ظاهر پوست شما بهبود می یابد.

از مهمترین کاربردهای میکرونیدلینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کاهش خطوط و چین و چروک ها

پیری زودرس که به صورت خطوط ریز و چین و چروک ظاهر می شود را می توان با روش میکرونیدلینگ درمان کرد. جراحات کوچک ناشی از یک جلسه میکرونیدلینگ، تولید کلاژن و الاستین را برای مبارزه با خطوط و چین و چروک افزایش می دهد.

کلاژن و الاستین ترکیباتی در پوست شما هستند که ساختار و استحکام آن را افزایش می دهند و در جوانسازی پوست شما موثرند. مکانیسم های ترمیم زخم همچنین بدن شما را برای تولید سلول های پوستی جدید تحریک می کند و باعث می شود خطوط ریز، چین و چروک های پنجه کلاغی به خصوص در ناحیه پیشانی کمتر آشکار شوند.

2. درمان جای لک و جوش

از آنجایی که میکرونیدلینگ تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند، در درمان جای جوش و سایر اسکارهای روی پوست شما نیز بسیار موثر است. تنها نوع اسکار که با این روش قابل درمان نیست، اسکارهای کلوئیدی یا برجسته است.

3. محو کردن هایپرپیگمانتاسیون

میکرونیدلینگ در کاهش ظاهر آسیب های ناشی از نور خورشید، به ویژه هایپرپیگمانتاسیون و لکه های ناشی از افزایش سن موثر است. اگر روی پوست شما، جای جوش و لک زیادی دیده می شود، خدمات میکرونیدلینگ بهترین کلینیک زیبایی در تهران می تواند به پوست شما کمک کند تا توانایی آن در تحریک کلاژن و تولید سلول‌های پوستی جدید، تقویت شده و ظاهر پوست شما و رنگ آن را بهبود بخشد.

4. جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ

پیری فقط به صورت چین و چروک و تغییر رنگ ظاهر نمی شود. با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد، بنابراین شل و افتاده به نظر می رسد. پوست پیر نیز ممکن است کدر به نظر برسد و درخشندگی نداشته باشد. میکرونیدلینگ می تواند تمام این نشانه های پیری را برطرف کند.

انباشته شدن کلاژن در پاسخ به زخم های ریز ایجاد شده با این دستگاه می تواند ساختار پوست را برای مبارزه با افتادگی بهبود بخشد. به علاوه، تنها 24 ساعت پس از یک جلسه درمانی، درخشندگی و جوانی را تجربه می کنید.

5. کوچک کردن منافذ

با وجود اینکه میکرونیدلینگ شامل سوراخ کردن پوست شما می شود، منافذ موجود در پوست شما را بیشتر نمی کند. بلکه در عوض، کمک می کند منافذ شما بسیار کوچکتر شوند. هنگامی که تولید کلاژن اطراف منافذ پوست شما تحریک می شود، ناحیه اطراف هر منفذ پر شده و منافذ تقریباً ناپدید می شوند.

6. از بین بردن ترک ها

میکرونیدلینگ تقریباً در هر نقطه از بدن شما موثر است و می تواند در کاهش ظاهر ترک هایی که پس از دوره های رشد سریع ظاهر می شوند، مانند دوران بارداری، موثر باشد.

8. درمان روزاسه

تیرگی و ضخیم شدن پوست که روزاسه نامیده می شود را می توان با میکرونیدلینگ برطرف کرد. اگر از این بیماری پوستی رنج می برید، تجزیه سریع کلاژن را تجربه خواهید کرد. میکرونیدلینگ، رشد کلاژن را تحریک می کند تا این تجزیه را جبران و جایگزین کند، بنابراین پوست شما کمتر ملتهب و تحریک شده به نظر می رسد.

9. میکرونیدلینگ برای جای جوش

حتی اگر از روش های موضعی دیگر استفاده کرده اید، می توانید از میکرونیدلینگ برای کمک به بهبود جای لک و جوشکمک بگیرید. استفاده منظم از میکرونیدلینگ در بهترین کلینک زیبایی تهران می تواند به شفاف شدن پوست شما و از بین رفتن جای هر گونه لک، جوش و اسکار کمک کند.

میکرونیدلینگ خانگی

میکرونیدلینگ خانگی

دستگاه میکرونیدلینگ خانگی می تواند برای افرادی که جای لک و جوش آنها چندان عمیق نیست، موثر واقع شود. درمان به روش خانگی مدت زمان بیشتری نسبت به درمان در بهترین کلینیک تهران زمان می برد و معمولا افراد برای مشاهده نتایج موثر باید 4 تا 6 ماه، روش میکرونیدلینگ خانگی را انجام دهند.

هزینه میکرونیدلینگ

هزینه میکرونیدلینگ نسبت به استفاده از لیزر یا روش های لایه برداری شدید کمتر است با اینحال به دلیل اینکه بیمار باید چندین جلسه درمان را تکرار کند ممکن است هزینه آن در طولانی مدت افزایش یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید