بهترین روش های درمان جای جوش

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
Acne scars
12
شهریور

بهترین روش های درمان جای جوش


درمان جای جوش و یافتن روش هایی برای رهایی از این مشکل، یکی از دغدغه های بزرگ ذهن افرادی است که به سلامت پوست خود اهمیت زیادی می دهند.

آکنه یا جوش یک بیماری پوستی شایع است که تخمین زده می شود 85 درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود به آن مبتلا شده اند.

این جوش های مزاحم خسته کننده بوده و به جز این، خلاص شدن از آنها گاهی بسیار دشوار است.

در حالی که درمان های موسوم می توانند شما را از شر جوش‌ها خلاص کنند، اما اغلب با عوارض جانبی مانند تحریک و خشکی پوست نیز همراه هستند.

به این ترتیب، بسیاری از مردم برای از بین بردن سریع جوش ها به جایگزین های طبیعی روی آورده اند. با این حال درست است که بسیاری از درمان‌ های طبیعی آکنه وجود دارند، اما تنها تعداد انگشت شماری از آنها از نظر علمی ثابت شده ‌اند که می ‌توانند کمک کنند.

اما واقعا بهترین درمان جای جوش و لک چیست؟ در ادامه مطلب به بررسی بهترین روش های از بین بردن جوش خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

علل ایجاد جوش و آکنه

پوست انسان دارای منافذی است که به غدد چربی زیر پوست متصل می شوند. فولیکول ها کیسه های کوچکی هستند که مایعاتی را تولید و ترشح کرده و غدد را به منافذ متصل می کنند.

غدد یک منبع روغنی به نام سبوم تولید می کنند. سبوم سلول های مرده پوست را از طریق فولیکول ها به سطح پوست انتقال می دهد. یک موی کوچک از طریق فولیکول از پوست رشد می کند. در نهایت زمانی که این فولیکول‌ ها مسدود می‌ شوند، جوش ‌ها رشد کرده و چربی زیر پوست جمع می ‌شود.

سلول‌های پوست، سبوم و مو می‌ توانند با هم در یک پلاگ جمع شوند. این پلاگین با باکتری عفونی می شود و باعث تورم می شود. هنگامی که پلاگین شروع به شکستن می کند، جوش نیز سر باز می کند.

البته تحقیقات نشان می ‌دهند که شدت و فراوانی آکنه به سویه باکتری ‌ها بستگی دارد. به عبارتی همه باکتری های آکنه باعث ایجاد جوش نمی شوند.

اما زمانی که شما به بهترین کلینیک زیبایی در تهران برای این مشکل مراجعه کنید، قطعا بهترین دکتر پوست برای درمان جای جوش و لک، با دقت مسئله شما را ارزیابی کرده و بهترین درمان را تجویز می نماید.

درمان جای جوش و لک

جوش یا آکنه چگونه تشخیص داده می شود؟

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم، بهترین دکتر پوست برای درمان جای جوش و لک می تواند این مشکل پوستی را در طول معاینه دقیق خود تشخیص دهد. او همچنین ممکن است بپرسد که آیا شما تحت استرس شدید هستید یا سابقه خانوادگی آکنه دارید یا خیر.

همچنین ممکن است از دختران و زنان نوجوان در مورد چرخه های قاعدگی آنها سوال شود، زیرا جوش ها گاهی اوقات با این دوره ها مرتبط هستند. شیوع ناگهانی و شدید آکنه در افراد مسن گاهی می تواند نشانه بیماری زمینه ای دیگری باشد که نیاز به مراقبت پزشکی دارد.

در هر صورت، شما با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران، لازم نیست که دیگر نگران این مشکل باشید زیرا بهترین درمان جای جوش و لک برای شما ارائه شده و به پوستی صاف و یکدست خواهید رسید.

بهترین درمان جای جوش و لک چیست؟

متخصص ممکن است برخی از داروهای بدون نسخه را برای بیماری شما پیشنهاد کند. در هر صورت، بسته به شدت بیماری، سن شما، نوع جوش و میزان موثر بودن داروهای بدون نسخه، ممکن است به داروهای قوی تری نیز نیاز داشته باشید.

اثربخشی داروها و درمان های مختلف در بهترین کلینیک زیبایی در تهران ثابت شده اند. آنها یک سری از عوامل زمینه ای را هدف قرار می دهند که می توانند درمان جای جوش کمک کنند. بسته به شدت بیماری ممکن است که شما به حداقل به یک یا چند مورد نیاز داشته باشید.

برخی متخصصین داروهایی را به شما توصیه می کنند که باید به صورت موضعی استفاده نمایید، مانند بنزوئیل پراکسید. این دارو یک محصول بدون نسخه بوده که به صورت ژل یا مایع شستشوی صورت در دسترس می باشد. این یکی از بهترین درمان های جای جوش و لک است که باکتری های سطحی را هدف قرار می دهد. لازم به ذکر است که غلظت های کمتر و فرمولاسیون های شستشوی کمتر باعث تحریک پوست شما می شود.

جای جوش

همچنین ممکن است که بهترین دکتر پوست برای درمان جای جوش ولک برای شما آنتی بیوتیک تجویز کند. آنتی بیوتیک ها (انواع موضعی شامل کلیندامایسین و اریترومایسین) باکتری های سطحی را کنترل می کنند که باعث تشدید و تحریک تورم آکنه می شوند. آنتی بیوتیک ها زمانی که با بنزوئیل پراکسید ترکیب شوند موثرتر واقع خواهند شد.

سایر روش های درمانی که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران ارائه می شوند عبارتند از:

- استفاده از استروئیدها

لازم است بدانید که به ندرت می توان از استروئیدها برای درمان آکنه شدید استفاده کرد یا به ندول های بزرگ تزریق کرد تا التهاب را کاهش دهد. اما در هر صورت ممکن است که متخصص این درمان را برای شما مناسب بداند.

- لیزرها

در حال حاضر، لیزر جزء بهترین درمان جای جوش و لک بوده و در واقع برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. لیزر، گرما را به کلاژن زخمی زیر پوست می‌ رساند، این وضعیت به واکنش بهبود زخم بدن برای ایجاد کلاژن جدید و سالم متکی است.

چنین وضعیتی باعث رشد پوست جدید برای جایگزینی آن می شود. انواع مختلفی از لایه برداری لیزر وجود دارد که عبارتند از ساینده و غیر ساینده. این بهترین دکتر پوست برای درمان جای جوش ولک است که تعیین می کند که کدام نوع برای پوست شما مناسب و بهتر است.

- لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی نیز یکی از بهترین روش ها برای درمان جای جوش است. در این درمان از مواد شیمیایی مخصوص برای از بین بردن لایه بالایی پوست قدیمی استفاده می شود. به طور معمول هر زمان که لایه بالایی برداشته شود، پوست جدیدی که در آن رشد می‌کند صاف ‌تر بوده و می‌ تواند آثار آکنه را کاهش دهد.

کلام پایانی

جوش شایع ترین بیماری پوستی بوده و می تواند تاثیر روانی اجتماعی عمیقی روی شخص داشته باشد. به همین دلیل، افراد همواره به دنبال بهترین دکتر پوست برای درمان جای جوش و لک بوده و می خواهند در کمترین زمان و به بهترین شکل از این وضعیت رهایی یابند.

شما نیز اگر از چنین وضعیتی رنج می برید، لازم نیست نگران نباشید زیرا با درمان های امروزی و تخصص بالای یک متخصص پوست، تقریباً هر موردی از جوش را می توان از بین برد. با مراجعه به یک کلینیک زیبایی معتبر و یک متخصص پوست حرفه ای، یک برنامه درمانی با توجه به نیازهای منحصر به فرد شما تنظیم خواهد شد.

سوالات متداول

آیا روش های خانگی برای از بین بردن جای جوش تاثیر دارد؟

جای جوش( اسکارهای به جا مانده روی پوست صورت باد از گذر از دوران التهاب) انواع مختلفی دارد
انتخاب نوع درمان برای از بین بردن جای جوش بسته به نوع اسکار و وسعت اسکار متفاوت است و معمولا یک روش واحد برای بهبود ظاهری این ناهمواری ها کافی نیست.

آیا جای جوش با لیزر از بین میرود؟

استفاده از لیزرهای فرکشنال تخریبی در کنار ساب سیژن یا تزریق مواد کلاژن ساز زیر محل اسکار میتواند موجب بهبود نسبی شود.
برای رسیدن به حداکثر نتیجه مطلوب نیاز به تکرار جلسات درمانی در فواصل منظم است.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید