چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
چه چیزهایی برای کاشت مو ضرر دارد
3
خرداد

چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد؟


آیا برای درمان ریزش بی وقفه موهایتان، بهترین روش کاشت مورا امتحان کردید و نمی دانید چطور از آن مراقبت کنید؟

کاشت مو،بهترین و ماندگارترین راه حل برای بازگرداندن پرپشتی و بهبود کلی ظاهر موهای از دست رفته شما است. با این حال، مانند هر روش درمانی دیگری، علاوه بر مراقبت های توصیه شده قبل از کاشت مو، باید بدانید چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد تا اقدامات مناسب را بعد از این عمل جراحی انجام دهید و به نتایج دلخواهتان برسید.

در بهترین کلینیک کاشت مو در تهران، مشاوره کاملی در مورد مراقبت های قبل و بعد از پیوند مو از بهترین دکتر کاشت مو در تهران دریافت خواهید کرد. اما به طور کلی، برای اینکه نتایج کاشت مو را به حداکثر برسانید، بهتر است بایدها و نبایدهای زیر را رعایت کنید.

بهترین روش کاشت مو

با معرفی تکنیک ها و تکنولوژی های مدرن، کاشت مو در چند سال گذشته تحولات زیادی را تجربه کرده است. علاوه بر روش‌های سنتی استخراج واحد فولیکولی FUE و پیوند واحد فولیکولی FUT، روش‌های جدید دیگری نیز برای کاشت مو معرفی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


اما از آنجاییکه دو روش FUT, FUE جزو برترین خدمات بهترین کلینیک کاشت مو در تهران هستند، ابتدا با این دو روش آشنا می شویم و سپس به بررسی اینکه چه چیزهایی بعد از کاشت مو ضرر دارد، می پردازیم.

کاشت مو به روش FUE

کاشت مو با بی حس کردن مناطقی که ریزش مو و طاسی در آن وجود دارد، آغاز می شود. در روش استخراج واحد فولیکولی (FUE) که در حال حاضر، بهترین روش کاشت مو شناخته می شود،بهترین دکتر کاشت مو در تهران، تک تک فولیکول‌های مو را از نواحی سالم پوست سر استخراج کرده و آن‌ها را در محل مورد نظر پیوند می‌زند. این پیوند معمولاً چندین جلسه، هر جلسه دو تا چهار ساعت طول می کشد.

بهترین روش کاشت مو

کاشت مو به روش FUT

در روش پیوند واحد فولیکولی (FUT)، پزشک چند اینچ از پوست را از ناحیه اهداکننده برداشته، آن‌ها را به بخش‌های کوچک برش می‌دهد و فولیکول‌های مو را از این بخش‌ها استخراج می‌کند. سپس این فولیکول ها را به صورت برش های بسیار کوچک روی ناحیه گیرنده می کارد که تکمیل آن حدود 4 تا 6 ساعت طول می کشد.

چه چیزهایی در هفته اول بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

بعد از کاشت مو، به احتمال زیاد برای چند روز پوست سر کمی حساس می شود. پزشک معمولاً داروهای مسکن را علاوه بر داروهای آنتی بیوتیک و قرص های ضد التهاب تجویز می کند. برای مراقبت مناسب از کاشت مو باید داروها را به موقع مصرف کنید.

برای تمیز نگه داشتن خط برش و ناحیه جراحی، حتما باید حداقل یک روز بعد از عمل در بهترین کلینیک کاشت مو در تهران روی زخم پانسمان بگذارید. یکی از چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد و موجب تورم بیشتر ناحیه جراحی یا عفونت می شود، برداشتن زودهنگام پانسمان است.

بهترین دکتر کاشت مو در تهران به شما توصیه می کند کهدو روز بعد از عمل، مراقبت های بعد از کاشت مو شامل شستشو و تمیز کردن ناحیه اهداکننده را انجام دهید. در این روز بیمار باید چند بار روی ناحیه پیوند مو و همچنین ناحیه اهداکننده مقداری آب بریزد تا تمیز شود. دقت کنید، یکی از چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد، استفاده از حوله برای خشک کردن مو است.

پس از روز دوم، بیمار باید هر روز دو بار ناحیه گیرنده خود را با استفاده از شامپو و نرم کننده ملایم و ضد میکروبی بشویید. این مرحله ،در مراقبت های پس از کاشت مو بسیار مهم است و تضمین می کند که پوسته پوسته های پوست سر از بین برود و عفونتی ایجاد نشود.

یکی دیگر از چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارد، نحوه خوابیدن نادرست است. شما باید برای جلوگیری از تورم، چندین بالش یا یک حوله زیر سر خود قرار دهید تا سرتان بالاتر از بدنتان قرار گیرد.

چه چیزهایی در هفته دوم و سوم بعد از کاشت مو ضرر دارد؟

چیزهایی که در هفته های بعد از کاشت مو ضرر دارد، بیشتر مربوط به فعالیت های شما می شود. معمولا متخصص بهترین کلینیک کاشت مو در تهران، به شما توصیه می کند تا سه هفته پس از کاشت مو از قرار گرفتن در معرض گرما و نور آفتاب اجتناب کنید. همچنین شنا کردن در این مدت بی خطر نیست و بهتر است تا چند هفته از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید. از طرف دیگر، دقت کنید که حداقل تا دو هفته پس از کاشت مو فقط از شامپو، نرم کننده و لوسیون تجویز شده توسط پزشک استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای بعد از کاشت مواز زبان بهترین دکتر کاشت مو در تهران

به گفته متخصص بهترین کلینیک کاشت مو در تهران پنج روز اول پس از کاشت مو حیاتی است. از آنجایی که موها بسیار حساس هستند، حتی کوچکترین تماس با پوست سر ممکن است باعث ریزش آنها شود. می توان از روز 3 تا 4 بعد از انجام بهترین روش کاشت مو، فعالیت های نشسته انجام داد. اما ورزش های سنگین و تمرینات ورزشی بعد از 2 هفته توصیه می شود و بهتر است شدت فعالیت ها طی یک تا ۲ هفته بعد به تدریج افزایش یابد.

توصیه دیگر بهترین دکتر کاشت مو در تهران این است که بعد از جلسه کاشت مو، حتما همراه داشته باشید و تنها به خانه نروید. برای ۲ تا ۳ روز اول یا تا زمانی که تورم مشاهده می کنید، حتما سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید. اسپری که به شما داده شده را حتما طی 2-3 روز اولیه به محل درمان شده بزنید و اصلا به ناحیه کاشت مو دست نزنید.

پس از کاشت مو، شما باید تا چند روز از شنا کردن، سیگار کشیدن، نوشیدن الکل، انجام تمرینات ورزشی شدید و سایر فعالیت های سنگین مانند دویدن، ورزش در باشگاه، دوچرخه سواری و غیره خودداری کنید تا احتمال عفونت و جابجایی پیوند را به حداقل برسانید. توصیه می شود تا حد امکان از دست زدن به پوست سر خود در دوره نقاهت خودداری کنید.

همچنین بهتر است از هر گونه کلاه گیس یا محصولات حالت دهنده مو خودداری کنید.

اگر به سوال شما درباره چیزهایی که بعد از کاشت مو ضرر دارند در این مقاله پاسخ داده نشده حتما در قسمت نظرات سوال خود را بپرسید تا در اسرع وقت به شما پاسخ دهیم.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید