همه چیز درباره رژیم لاغری کتو + 5 نکته طلایی

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
رژیم لاغری کتوژنیک
25
دی

همه چیز درباره رژیم لاغری کتو + 5 نکته طلایی


کلینیک
کلینیک ژاوا

رژیم لاغری کتوژنیک در سال‌های اخیر به طرز باورنکردنی محبوب شده است، اما اگر درباره این رژیم اطلاعات کافی ندارید، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه رژیم کتو را شروع کنید، عوارض رژیم کتوژنیک چیست و چطور یک نمونه رژیم کتوژنیک متناسب با وضعیت بدن خود را رعایت کنید.

اگر می خواهید نتایج موثری از رژیم لاغری خود بگیرید و پاسخ سوالات خود را به طور کامل دریافت کنید، توصیه می کنیم با متخصصین بهترین کلینیک تغذیه در تهران مشورت کنید. با اینحال، سعی می کنیم در این مقاله اطلاعات کاملی درباره رژیم کتوژنیک و ۵ نکته طلایی برای شروع آن به شما بدهیم.

رژیم لاغری کتوژنیک چیست؟

رژیم لاغری کتو بیشتر روی تغییر سبک زندگی شما تمرکز دارد. پیروی موفقیت آمیز از یک نمونه رژیم کتوژنیک مستلزم درک این موضوع است که چگونه بدن شما به طور معمول کربوهیدرات ها و چربی ها را تجزیه کرده و از آنها برای سوخت و ساز استفاده می کند، و چگونه این فرآیند زمانی که کربوهیدرات کمتری به بدن شما برسد، تغییر می کند. اگر اطلاعات تخصصی مربوط به جذب و سوخت و ساز بدن شما به درستی ارزیابی نشود، ممکن است عوارض رژیم کتوژنیک را تجربه کنید، به همین علت توصیه می شود که پیش از شروع هر رژیم غذایی با متخصصین بهترین کلینیک تغذیه در تهران مشورت کنید.

۵ نکته طلایی برای شروع رژیم لاغری کتو

برای مشاهده نتایج رضایتبخش از هر رژیم لاغری باید از ابتدا برای یک شروع موفقیت آمیز آماده شوید. با ۵ نکته طلایی زیر نه تنها عوارض رژیم کتوژنیک را به حداقل می رسانید بلکه می توانید در مدت زمان کوتاهی، به نتایج فوق العاده در کاهش وزن دست یابید:

1. پیش از شروع رژیم لاغری کتو، متابولیسم بدن خود را بشناسید

برای شروع رژیم کتو، ابتدا باید به آرامی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات را به مدت یک هفته کاهش داده و به نشانه های بدن خود قبل از کاهش بیشتر توجه کنید. پاسخ بدن افراد به این کاهش کربوهیدرات متفاوت است، اما بسته به مصرف اولیه کربوهیدرات، کاهش روزانه حدود 40 تا 50 گرم (تقریباً یک وعده پاستا یا چهار برش نان) برای بسیاری از افرادی که قصد دارند نمونه رژیم کتوژنیک را امتحان کنند، برای یک هفته مناسب است.


بیشتر بخوانید


احتمالاً تا زمانی که مصرف کربوهیدرات روزانه حدود 50 گرم کاهش پیدا کند حتی اگر این روند را برای چند هفته حفظ کنید، عوارض رژیم کتوژنیک کتوز را تجربه نخواهید کرد. اگر این روند برای شما راحت بود، می توانید یک نمونه رژیم کتوژنیک واقعی را از متخصص بهترین کلینیک تغذیه در تهران دریافت کرده و رعایت کنید تا به کاهش وزن مطلوب خود برسید.

نکات رژیم کتوژنیک

2. چند نمونه رژیم کتوژنیک را بررسی و غذاهای مناسب را یادداشت کنید

حفظ رژیم لاغری کتو بدون مصرف غذاهای مناسب کار سختی است. شما به مقدار زیادی پروتئین و چربی های سالم برای حفظ سلامت قلب نیاز دارید تا کالری دریافتی خود را بدون استفاده از کربوهیدرات حفظ کنید.

اگر چند نمونه رژیم کتوژنیک را بررسی کنید، متوجه می شوید که مواد غذایی زیر برای حفظ این رژیم مناسب هستند:

گوشت گاو، گوشت خوک، مرغ و غذاهای دریایی

آجیل و دانه ها

پنیر در حد اعتدال

آووکادو

روغن زیتون، کانولا و بادام زمینی

سبزیجات غیر نشاسته ای مانند سبزیجات برگ دار، کلم بروکلی، گل کلم (از جمله گل کلم برنج)، مارچوبه و خیار

مانند هر رژیم غذایی دیگری، پایبندی به رژیم لاغری کتو مستلزم نظم و انضباط خوبی است. این انتخاب های سالم می تواند به شما کمک کند از تسلیم شدن در برابر وسوسه مصرف مواد غذایی دارای کربوهیدارت جلوگیری کنید و در عین حال عوارض رژیم کتوژنیک را تجربه نکنید.

3. مواد غذایی غنی از کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف کنید

اگر می‌خواهید بدون ایجاد تغییرات تدریجی در سبک وعده های غذایی خود، رژیم لاغری کتو را شروع کنید و در عین حال عاشق نان، ماکارونی، برنج و سایر غذاهای پر کربوهیدرات هستید، بهتر است این گزینه‌ها را قبل از شروع این رژیم از وعده های خود حذف کنید.

رژیم لاغری کتوژنیک معمولاً مستلزم آن است که مصرف کربوهیدرات خود را به حدود 5 درصد از کالری مصرفی تان محدود کنید. در نتیجه این مقدار کم کربوهیدرات فقط محدود به همان سبزیجات غیر نشاسته ای در نمونه رژیم کتوژنیک شما می شود.

غذاهای حاوی کربوهیدرات که در رژیم لاغری کتو ممنوع هستند، عبارتند از:

شیر و ماست

نان، غلات و ماکارونی

برنج

سبزیجات نشاسته ای مانند سیب زمینی، نخود و ذرت

حبوبات مانند عدس، لوبیا چیتی، لوبیا سفید و لوبیا قرمز

کیک، کلوچه و دسرهای دیگر

نوشابه های معمولی و نوشیدنی های میوه ای

شکر و عسل

رژیم کتو

4. درباره عوارض رژیم کتوژنیک اطلاعات بیشتری کسب کنید

معمولا درصورتی‌که رژیم لاغری کتو را از متخصص بهترین کلینیک تغذیه در تهران دریافت کرده باشید، پس از شروع رژیم هیچ عوارضی را تجربه نخواهید کرد، اما برخی از افرادی که بدون مشورت با پزشک، این رژیم را شروع کرده اند با عوارض رژیم کتوژنیک که "آنفولانزای کتو" نامیده می‌شود، مواجه شده اند. عوارض رژیم کتوژنیک در این شرایط می تواند شامل تهوع، بی حالی، سردرد و گرفتگی عضلات باشد.

اگر این علائم را تجربه کردید، بدن شما به کمبود کربوهیدرات واکنش نشان می دهد و ممکن است چندین هفته طول بکشد تا به نمونه رژیم کتوژنیک خود عادت کنید. در طول این مدت، برای مبارزه با "آنفولانزای کتو" مقدار زیادی مایعات بنوشید.

5. برای رسیدن به بهترین نتایج با رعایت رژیم لاغری کتو، از متخصصین بهترین کلینیک تغذیه در تهران کمک بگیرید

احتمالا با توجه به نتایج موثری که رژیم لاغری کتو داشته و بازخوردهایی که از سایر دوستان و آشنایانتان شنیده اید، برای شروع این رژیم کاهش وزن هیجان زده باشید، اما متخصصین بهترین کلینیک تغذیه در تهران توصیه می کنند که حتما با یک پزشک در این خصوص مشورت کنید تا از عوارض رژیم کتوژنیک آگاهی یافته و یک نمونه رژیم کتوژنیک متناسب با شرایط خود دریافت کنید تا در کوتاهترین زمان ممکن به کاهش وزن مورد نظر خود برسید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید