img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
روش لاغری pss
25
مهر

روش لاغری PSS


کلینیک
کلینیک ژاوا

روش لاغری PSSکه به عنوان سریع ترین روش لاغری شناخته می شود، به رژیم غذایی ارتش آمریکا مشهور است.

در این رژیم، افراد ملزم هستند که به مدت 3 روز از رژیم غذایی کم کالری پیروی کنند و سپس به مدت 4 روز به رژیم غذایی عادی خود بازگردند. در طول 3 روز اول، رژیم غذایی دریافت کالری روزانه را به 1400، 1200 و 1100 کالری محدود می کند.

بهترین روش لاغری از نظر متخصصین، رژیم غذایی سرشار از پروتئین است که مقدار چربی، کربوهیدرات و کالری آن کم باشد. همچنین سریعترین روش لاغری شامل ترکیبات غذایی خاصی برای افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی است.

متخصصین تغذیه در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، معتقدند با روش لاغری PSSمی توان در یک هفته تا حدود ۴ کیلو و در یک ماه حدود ۱۲ کیلو وزن کم کرد.


بیشتر بخوانید


در این مقاله می خواهیم درباره بهترین و سریعترین روش لاغری و فواید و مشکلات احتمالی آن صحبت کنیم.

آیا روش لاغری PSSموثر است؟

همانطور که گفتیم رژیم غذایی PSSسرشار از پروتئین و حاوی مقدار کمی چربی است. مقالات علمی متعددی در آمریکا به چاپ رسیده که نشان می دهد این رژیم به عنوان سریعترین روش لاغری بدون اینکه جزو رژیم‌های بسیار کم کالری (VLCD) دسته بندی شود، می‌تواند در کوتاه‌مدت در کاهش وزن افراد موثر باشد.

با توجه به دریافت کالری توصیه شده در روش لاغری PSSکه روزانه 1000 تا 1400 کالری در 3 روز اول، است شاید نتوان ان را در دسته رژیم های VLCDقرار داد. زیرا این رژیم های کم کالری روزانه ۸۰۰ کالری را مجاز می دانند. با اینحال چون کالری دریافتی در این روش لاغری، بیش از ۸۰۰ کالری است و در 4 روز تعطیلی، حتی می توان کالری بیشتری مصرف کرد، افراد ممکن است با پیروی از این روش به جای یک رژیم غذایی کم کالری، در طولانی مدت به نتایج بهتری دست یابند.

سریعترین روش لاغری

بهترین روش لاغری طبق گفته متخصصین مصرف کالری روزانه را تا 800 کالری کاهش می دهد. افراد چاق ممکن است برای دستیابی به کاهش وزن سریع قبل از جراحی چاقی نیاز به استفاده از VLCDداشته باشند.

با این حال، تحقیقات نشان می دهد افرادی که به عنوان سریع ترین روش لاغری، رژیم های کم کالری را انتخاب می کنند، پس از قطع رژیم غذایی به سرعت به وزن قبلی خود باز می گردند.

پیش‌بینی اینکه یک فرد با رعایت بهترین روش لاغری در مدت یک هفته‌، چقدر وزن کم می‌کند غیرممکن است، زیرا بدن افراد با هم متفاوت است.

در روش لاغری PSS مجاز به مصرف چه مواد غذایی هستیم؟

رژیم غذایی کم کالری باید شامل کره بادام زمینی و نان سبوس دار باشد.

لیست زیر شامل مواد غذایی است که به توصیه متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران باید به عنوان بهترین و سریع ترین روش لاغری در 3 روز اول هفته مصرف شود:

قهوه یا چای کافئین دار

یک عدد گریپ فروت

دو عدد موز

دو عدد سیب

نان گندم کامل

کره بادام زمینی

تخم مرغ

سه قوطی ماهی تن

هات داگ

یک تکه کوچک گوشت

لوبیا سبز (تازه، منجمد یا کنسرو شده)

کلم بروکلی کوچک

هویج

مقدار کمی پنیر چدار

بستنی وانیلی

مزایای روش لاغری PSS

مهمترین مزیت رژیم غذایی PSSاین است که می تواند برای کاهش وزن سریع مفید باشد.

پیروی از دستوالعمل آن آسان است زیرا شامل غذاهای محدود با اندازه ها و روش های پخت ساده است.

برنامه غذایی توصیه شده فقط برای ۳ روز اول سختگیرانه است و در 4 روز بعدی می توان طیف گسترده ای از سبزیجات و میوه ها را مصرف کرد.

به عنوان بهترین روش لاغری شامل غلات کامل و حبوبات است که وعده های غذایی متنوعی را می توان با آن ها تهیه کرد.

سریع ترین روش لاغری بر مصرف پروتئین تمرکز دارد که باعث افزایش احساس سیری، حفظ توده عضلانی و تامین انرژی برای فعالیت های روزانه می شود. حفظ بافت عضلانی مهم است زیرا به طور مستقیم به متابولیسم فرد کمک می کند.

معایب رژیم غذایی کم کالری

پیروی از یک روش لاغری PSSممکن است چند مشکل بالقوه برای شما ایجاد کند:

عدم تامین مواد مغذی از جمله ویتامین ها برای بدن

تنوع ضعیف در روزهای رژیم به این معنی است که فرد برای خوردن فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی کافی دچار مشکل می شود. این مواد مغذی برای سلامتی بدن، تولید انرژی، سم زدایی و متابولیسم کارآمد ضروری هستند.

رژیم لاغری سریع

افزایش فشار خون یا قند خون به دلیل مصرف مواد غذایی سرشار از نمک، شکر و چربی اشباع

در رژیم غذایی PSS، کره بادام زمینی، نان، هات داگ و پنیر، گنجانده می شود بنابراین، یک رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده و حاوی نمک است.

افراد باید برچسب‌های مواد غذایی را بررسی کنند تا مطمئن شوند که سدیم، بیشتر از حد مجاز توصیه شده 2300 میلی‌گرم در روز مصرف نمی‌کنند. در صورت امکان، بهتر است مواد غذایی را خریداری کنید که سدیم کمی دارند یا نمک اضافه ندارند.

هات داگ هایی که مصرف آنها در روش لاغری PSSتوصیه می شود از گوشت فرآوری شده تشکیل شده و حاوی سطوح بالایی از چربی اشباع شده و سدیم هستند.

برنامه غذایی هر روز شامل بستنی وانیلی نیز می شود که می تواند سرشار از قند افزوده باشد. مردم می توانند بستنی را با 300 کالری میوه، سبزیجات یا غلات سالم جایگزین کنند که می تواند به عنوان بهترین روش لاغری موثرتر بوده و ضرر کمتری داشته باشد.

آیا با رعایت سریع ترین روش لاغری می توان ورزش کرد؟

مصرف کمتر از 1400 کالری در ۳ روز رژیم می تواند انجام ورزش، به ویژه فعالیت های شدید را چالش برانگیز کند.

البته خوردن کالری کافی در 4 روز تعطیل به افراد امکان می دهد راحت تر ورزش کنند. با این حال، طرفداران این رژیم توصیه می کنند که در این روزها نیز کمتر از 1500 کالری دریافت کنید.

در هر صورت برای دریافت بهترین و سریع ترین نتایج از هر روش لاغری بهتر است با یک متخصص در بهترین کلینیک تهران مشورت کنید و به رژیم اصولی توصیه شود توسط پزشک پایبند باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید