img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
رژیم لاغری ارتشی
10
دی

رژیم لاغری ارتشی


کلینیک
کلینیک ژاوا

وقتی اصطلاح "رژیم لاغری ارتشی" را می شنوید، احتمالاً تصور می کنید که این رژیم از برنامه غذایی افراد نظامی گرفته شده است. درصورتیکه، لاغری ارتشی در واقع ارتباطی با افراد نظامی ندارد بلکه یک رژیم غذایی به روز است که در رسانه های اجتماعی رایج شده است.

رژیم لاغری ارتشی به گونه ای طراحی شده است که راه حلی سریع برای کاهش وزن قابل توجه باشد. به همین دلیل است که برخی از افراد در ایمنی و پایداری این روش کاهش وزن تردید دارند.

اگر پست‌های وایرال مربوط به این رژیم غذایی را در شبکه های اجتماعی دیده اید یا از اطرافیان تان در مورد کاهش وزن موفق با این رژیم مطالب ضد و نقیضی شنیده اید و نمی دانید کدامیک حقیقت دارد، به مطالعه این‌ مقاله ادامه دهید تا درباره لاغری ارتشی بیشتر بدانید. در این راهنمای رژیم لاغری ارتشی، متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران به اکثر سوالات شما از جمله اینکه این رژیم کاهش وزن شامل مصرف چه نوع مواد غذایی است و اینکه آیا واقعاً ایمن و مؤثر است یا خیر، پاسخ خواهند داد.

لاغری ارتشی چیست؟

لاغری ارتشی یک رژیم غذایی مد روز است که به شما کمک می کند تا به سرعت وزن کم کنید. با رعایت دستورالعمل متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران می توانید تا 4.5 کیلوگرم در یک هفته و ۱۴ کیلوگرم در یک ماه - با محدود کردن کالری و افزایش متابولیسم بدن تان وزن کم کنید.

لاغری ارتشی سرشار از پروتئین و مواد غذایی با کالری، چربی و کربوهیدرات بسیار کم است. گفته می شود که افزایش متابولیک از مصرف ترکیبات خاصی از غذاهای تجویز شده در برنامه غذایی حاصل می شود.


بیشتر بخوانید


لاغری ارتشی فقط شامل اصلاح آنچه می خورید و می نوشید است و یک برنامه غذایی رایگان است که شامل مصرف مکمل دارویی یا محصول خاصی نمی شود.

چگونه لاغری ارتشی را دنبال می کنید؟

در این روش کاهش وزن سریع باید از یک رژیم غذایی دو مرحله ای پیروی کنید. در مرحله اول متخصص بهترین کلینیک زیبایی در تهران یک رژیم غذایی با کالری محدود به مدت سه روز تجویز می‌کند سپس در مرحله دوم می توانید به مدت چهار روز بدون محدودیت غذا بخورید. البته، مرحله دوم نیز، برنامه غذایی مشخصی دارد، اما نسبت به سه روز اول محدودیت آن کمتر است.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید این برنامه هفتگی را به مدت یک ماه کامل دنبال کنید.

در مرحله اول سه روزه، مصرف غذای شما به سه وعده (صبحانه، ناهار و شام) بدون میان وعده محدود می شود. کل کالری دریافتی روزانه به حدود 1100 تا 1400 کالری می رسد (1400 کالری در روز اول، 1200 کالری در روز دوم و 1100 کالری در روز سوم)، که موجب می شود لاغری ارتشی به عنوان یک رژیم غذایی کم کالری طبقه بندی شود. توجه داشته باشید که هر برنامه غذایی که کالری دریافتی روزانه آن به 800 تا 1200 کالری محدود شود به عنوان یک رژیم کم کالری در نظر گرفته می شود.

طبق توصیه متخصص بهترین کلینیک زیبایی در تهران، برنامه غذایی "۴ روزه" مرحله دوم نیز تنها به 1500 کالری در روز محدود می شود.

رژیم لاغری

در لاغری ارتشی چه می توانید بخورید؟

همانطور که گفتیم لاغری ارتشی شامل دو مرحله است: یک برنامه غذایی محدود سه روزه و به دنبال آن چهار روز با محدودیت کمتر.

در مرحله اول، شما فقط می توانید 16 نوع غذا بخورید. به عبارت دیگر، سه وعده غذایی شما به انتخاب 16 ماده غذایی از بین لیستی که مجاز به خوردن آنها هستید، محدود می شود و می توانید آنچه را که می خواهید بخورید از بین این غذاها انتخاب کنید.

غذاهای مجاز در لاغری ارتشی عبارتند از:

نان گندم کامل

کراکر نمکی

گریپ فروت

سیب

موز

تخم مرغ

کره بادام زمینی

پنیر چدار

پنیر کوتاژ

کنسرو تن

لوبیا سبز

هویج

کلم بروکلی

هات داگ (بدون نان)

یک تکه کوچک گوشت

بستنی وانیلی به مقدار کم

در لاغری ارتشی چه چیزی می توانید بنوشید؟

در کل رژیم، متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران، شما را به نوشیدن آب یا چای گیاهی تشویق می کنند. همچنین مجاز به نوشیدن چای یا قهوه کافئین دار تا دو بار در روز هستید، اما نمی توانید خامه، قند یا سایر شیرینی جات را مصرف کنید.

در مرحله دوم می توانید همه چیز بخورید به شرط اینکه از یک برنامه غذایی سالم پیروی کنید، و کالری مصرفی شما در طول یک روز از 1500 کالری بیشتر نشود.

آیا لاغری ارتشی موثر است؟

تاکنون، هیچ مطالعه علمی دقیقی که اثربخشی لاغری ارتشی را به طور قطع تایید کند، انجام نگرفته است. با این حال، متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران معتقدند که مصرف کمتر کالری برای کاهش وزن مورد نیاز است، بنابراین از نظر تئوری، کاهش وزن با رعایت لاغری ارتشی به شرطی که نیازهای متابولیکی شما از تعداد کالری‌هایی که مصرف می‌کنید بیشتر باشد (1100-1400 در روز) کاملا موفقیت آمیز است.

تاثیر رژیم لاغری ارتشی

زمانیکه می خواهید چربی سوزی کنید به ازای هر ۴۵۰ گرم از چربی بدن، باید 3500 کالری مواد غذایی کمتری مصرف‌کنید در حقیقت باید 3500 کالری کمتر از آنچه می سوزانید، بخورید. بنابراین، برای از دست دادن ۴.۵ کیلوگرم چربی، باید 35000 کالری در هفته کمتر بخورید که معادل 5000 کالری در روز است و تقریبا غیرممکن است.

برای رسیدن به این هدف باید بیشتر روز را به شدت ورزش کنید و تقریباً هیچ گونه غذایی نخورید که با توجه به نظر متخصصین تغذیه بهترین کلینیک زیبایی در تهران، پایدار، یا سالم نخواهد بود. بنابراین، اگرچه با لاغری ارتشی می‌توانید وزن کم کنید و مقداری از چربی بدن خود را از دست بدهید، اما بیشتر کاهش وزنی که روی ترازو مشاهده می‌کنید، از دست دادن آب ناشی از مصرف کمتر نمک، شکر، غذای فرآوری‌شده و به طور کلی مواد مغذی است.

آیا لاغری ارتشی سالم است؟

همانطور که گفته شد، لاغری ارتشی یک رژیم کم کالری است، زیرا کالری دریافتی را به حدود 1200 کالری در روز محدود می کند. این میزان دریافتی طبق دستورالعمل های رژیم غذایی ایالات متحده در سال های 2020-2025 بسیار کمتر از میزان کالری توصیه شده روزانه برای بزرگسالان است. طبق این توصیه‌ها، مردان بالغ باید حداقل 2200 تا 2400 کالری مصرف کنند در حالی که زنان بالغ باید روزانه 1600 تا 1800 کالری دریافت کنند.

اگر به دنبال کاهش وزن سالم و پایدار هستید توصیه می‌کنیم حتما با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران مشورت کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید