img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
عوارض کاشت مو
24
آذر

عوارض کاشت مو


کاشت مو طی 25 سال گذشته پیشرفت های چشمگیری داشته است که منجر به رضایت بالای بیماران شده است. هرچند نتایج بهترین روش کاشت مو ثابت شده است اما بسیاری از مراجعین به بهترین کلینیک کاشت مو در مورد عوارض جانبی آن نگران هستند.

مقالات متعددی در سایت های مختلف در مورد بهترین روش کاشت مو و بهترین دکتر کاشت مو در تهران وجود دارد که ادعا می کنند روش پیوند موی آنها عوارض جانبی ندارد. اما باید بدانید مانند هر عمل جراحی دیگری، کاشت مو نیز دارای عوارض جانبی احتمالی است که باید از آنها آگاه باشید.

در این مقاله با تمام عوارض احتمالی کاشت مو و همچنین افرادی که نباید این عمل را انجام دهند آشنا می شوید.

جدی ترین عوارض کاشت مو چیست؟

عوارض کاشت مو برای بیماران مختلف ممکن است متفاوت باشد. افراد خوش شانس ممکن است دوره بعد از پیوند مو در بهترین کلینیک کاشت مو را بدون دردسر طی کنند، اما برخی ممکن است عوارض جانبی خفیف تا قوی را تجربه کنند که در ادامه به آنها می پردازیم.

1. خونریزی

احتمال خونریزی در حین و بعد از جراحی حتی با بهترین روش کاشت مو نیز وجود دارد. اگرچه بهترین دکتر کاشت مو در تهران تلاش می کند که حداقل خونریزی در طول عمل وجود داشته باشد، اما گاهی اوقات ممکن است مقداری خونریزی در ناحیه اهدا کننده وجود داشته باشد که پس از اعمال فشار بر روی ناحیه تحت جراحی، باید متوقف شود. اما در صورتی که خونریزی زیاد باشد باید سریعا با پزشک مشورت کنید.

2. عفونت بعد از کاشت مو

درصورتیکه به بهترین کلینیک کاشت مو مراجعه کنید، بروز عفونت بعد از جراحی بسیار نادر است اما از آنجاییکه احتمال این عارضه وجود دارد، تجویز ساده آنتی بیوتیک از سوی بهترین دکتر کاشت مو در تهران می تواند مشکل را حل کند.

3. کم پشت شدن مو

کم پشت شدن موها ممکن است دقیقاً مخالف نتیجه ای باشد که انتظار داشتید اما این فقط یکی از عوارض جانبی موقتی پس از جراحی با بهترین روش کاشت مو است و نیازی نیست اقدامی برای آن انجام دهید زیرا در عرض چند ماه، متوجه پرپشت شدن موهای خود خواهید شد.

4. درد بعد از جراحی با بهترین روش کاشت مو

برخی از بیماران به خصوص اگر کاشت مو را از طریق FUTدر بهترین کلینیک کاشت مو انجام داده باشند، درد را تجربه می کنند. به همین دلیل، بهترین دکتر کاشت مو در تهران معمولاً مسکن‌هایی را برای کاهش درد تجویز می‌کنند که در حالت ایده‌آل باید پس از ۲ تا ۳ روز کاهش یابد. در صورت طولانی شدن درد، باید به پزشک مراجعه کنید.

کاشت مو

5. باقی ماندن جای زخم در بهترین کلینیک کاشت مو

هنگامی که بیمار جراحی FUTرا انجام می دهد، در ناحیه اهداکننده یک جای زخم بسیار نازک به صورت خط باقی می ماند که البته به مرور زمان از بین می رود. با این حال، باقی ماندن جای زخم کاملاً به پوست سر بیمار و روند بهبودی آن بستگی دارد. معمولا با رشد موها جای زخم به طور کامل پوشانده می شود.

7. تورم پوست سر و کبودی چشم

در برخی موارد نادر، پوست سر بیمار (ناحیه گیرنده) ممکن است به دلیل تجمع مایع متورم شده و باعث درد و ناراحتی شود. در حالت ایده آل، تورم باید ظرف چند روز بعد از جراحی با بهترین روش کاشت مو کاهش یابد، اما در صورت تداوم، باید با بهترین دکتر کاشت مو در تهران مشورت کنید.

این مایع تجمع یافته ممکن است به سمت چشم ها حرکت کند که می تواند باعث ایجاد کبودی چشم یا حتی سیاهی چشم شود البته به عنوان یکی از عوارض جانبی موقتی کاشت مو، ظرف چند روز بهبود می یابد.

8. ریزش مو پس از جراحی با بهترین روش کاشت مو

ریزش مو بعد از جراحی پیوند مو می تواند غافلگیر کننده باشد اما کاملا طبیعی است. زیرا به دلیل شوک جراحی، موهای سالم و دست نخورده شروع به ریزش می کنند که البته موقتی است و پس از مدتی موها دوباره به حالت طبیعی خود رشد خواهند کرد.

9. خارش در ناحیه گیرنده بعد از کاشت مو

ممکن است چند حباب جوش مانند در ناحیه گیرنده روی پوست سر ظاهر شده و باعث خارش شود. برای کاهش احساس خارش، بهترین دکتر کاشت مو در تهران استفاده از محلول مخصوصی که موجب می شود پوست سر مرطوب بماند را به شما توصیه می کند.


بیشتر بخوانید


آیا عوارض جانبی طولانی مدت بعد از کاشت مو وجود دارد؟

همانطور که در بالا ذکر شد، اکثر عوارض جانبی کاشت مو موقتی هستند اما احتمال عوارض طولانی مدت در صورتیکه به بهترین کلینیک کاشت مو مراجعه نکنید وجود دارد.

برخی از عوارض طولانی مدت کاشت مو عبارتند از:

1. عدم پیوند در ناحیه گیرنده

در حالی که در بیشتر موارد، موها در عرض چند ماه شروع به رشد در ناحیه گیرنده می‌کنند، مواردی وجود دارد که هیچ موی جدیدی رشد نکرده و یا رشد فقط به صورت تکه‌ای بوده است. در چنین مواردی، بیمار مجبور است دوباره این عمل را با مراجعه به بهترین دکتر کاشت مو در تهران انجام دهد.

2. موی زیر پوستی

فولیکول مویی که پیوند خورده می‌تواند زیر پوست رشد کند و در نتیجه موهای زیرپوستی ایجاد شود. در این شرایط موی نواحی از سر در مقایسه با موهای باقیمانده غیر طبیعی جلوه می دهد و حتی می تواند باعث تحریک و عفونت در پوست سر شود.

آیا پیوند مو در بهترین کلینیک کاشت مو برای من بی خطر است؟

بهترین روش کاشت مو به یک گزینه ایمن و محبوب برای مردان و زنانی که از کم پشت شدن موهایشان رنج می برند، تبدیل شده است. برای اینکه مطمئن شوید کاندید مناسبی برای کاشت مو هستید، بهتر است به بهترین دکتر کاشت مو در تهران مراجعه کنید.

به عنوان مثال اگر در حال حاضر موهای بسیار کمی روی پوست سر شما باقی مانده و در نتیجه فولیکول مو قابل برداشت نیست، شاید نتوان بهترین روش کاشت مو را برای شما انجام داد.

همچنین افرادی که جای زخم روی پوست آنها ضخیم می شود (کلوئیدی) و افرادی که از سرطان رنج می برند و تحت شیمی درمانی هستند که منجر به ریزش سریع موها می شود، کاندید مناسبی برای کاشت مو نیستند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید