مراقبت های بعد از کاشت مو

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
ریزش مو
14
آذر

مراقبت های بعد از کاشت مو


پس از کاشت مو، باید چند دستورالعمل و نکات مهم را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بهبودی پس از عمل بخش مهمی از روند رشد موها و به حداقل رساندن عوارض جانبی کاشت مو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران است. در این مقاله اطلاعاتی در مورد کاشت مو طبیعی و مراقبت های بعد از آن ارائه می دهیم.

بعد از جراحی کاشت مو چه انتظاری باید داشت؟

اگر مراقبت های بعد از عمل را با دقت دنبال کنید، محل پیوند فقط تا چند روز قابل مشاهده است و پس از 10 تا 14 روز محو می شود. شما می توانید از داروهایی که متخصص کلینیک کاشت مو تجویز کرده برای جلوگیری از تورم در حین جراحی استفاده کنید. البته پس از مصرف دارو، برخی افراد دچار تورم در نزدیکی پیشانی، بالای بینی و اطراف چشم می شوند که معمولاً تا پایان هفته اول از بین می رود.

بعد از حدود سه ماه، ممکن است متوجه رشد موهای تازه کاشته شده شوید. معمولاً موهای جدید برای مدت طولانی در عرض شش ماه رشد می کنند و پس از گذشت یک سال از عمل کاشت مو طبیعی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، می توانید رشته مو هایی را مشاهده کنید که کاملاً رشد کرده اند.

موهای طبیعی ممکن است طی چند ماه اول پس از عمل بریزند و ممکن است متوجه شوید که موهای ناحیه کاشته شده کمی نازک‌تر هستند. این پدیده قبل از اینکه موهای جدید رشد کنند، کاملا طبیعی است.

مراقبت های بعد از کاشت مو

دستورالعمل های بعد از عمل در کلینیک کاشت مو توسط متخصص به شما گوشزد می شود و بهتر است آنها را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید:

سه روز اول

سه روز اول بحرانی ترین و پیچیده ترین زمان پس از کاشت مو در نظر گرفته می شود.

در روز عمل، برای جلوگیری از تورم، نباید چند ساعت پس از جراحی پانسمان را بردارید. همچنین برای جلوگیری از خونریزی یا تورم نباید به مدت 48 ساعت خم شوید و باید سر خود را تا حد امکان بالا نگه دارید.

تا پنج روز پس از کاشت مو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران برای جلوگیری از تورم باید سر خود را روی دو یا سه بالش طبی بگذارید.

تا 72 ساعت بعد از کاشت مو از شامپو استفاده نکنید زیرا در این مرحله، فولیکول مو ترمیم نشده است و به راحتی می ریزند.


بیشتر بخوانید


روز بعد از جراحی به کلینیک کاشت مو مراجعه کنید تا متخصص، موها و پوست سر شما را شستشو دهد و روش شستشوی پوست سر را به شما آموزش دهد تا ده روز آینده همین روش را دنبال کنید.

تا روز سوم پس جراحی کاشت مو طبیعی نمی‌توانید سیگار بکشید، ورزش کنید، وزنه بردارید یا هیچ فعالیت شدیدی انجام دهید. چنین فعالیتی می تواند بدن شما را ضعیف کند و باعث خونریزی و از بین رفتن پیوندها و فولیکول های جدید مو شود.

ممکن است در سه روز اول ناراحتی و درد داشته باشید. بنابراین، شما باید از داروها و مسکن های تجویز شده توسط جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران استفاده کنید .

کاشت مو قبل و بعد

بعد از روز سوم جراحی

مراقبت های بعد از روز سوم نیز بسیار مهم است، اما نه به اندازه سه روز اول.

هنگام پوشیدن و درآوردن لباس‌ها مراقب باشید تا فولیکول‌های موی جدید را لمس نکنید یا به آنها آسیب نرسانید.

شما باید طبق دستور جراح کلینیک کاشت مو، داروهای لازم را مصرف کنید. پزشک همچنین ویتامین هایی را برای ترمیم فولیکول های جدید مو به شما می دهد. این ویتامین، روند بهبودی را سرعت می بخشد و رشد فولیکول های جدید مو را تحریک می کند.

داروها یا نوشیدنی های رقیق کننده خون مانند آسپرین، چای سبز، الکل و قهوه عربی حداقل تا ده روز پس از عمل کاشت مو طبیعی نباید مصرف شوند.

پس از گذشت سه روز از کاشت مو، روی پوست سر اطراف ناحیه پیوند، دلمه هایی ظاهر می شود نباید آنها را با ناخن بکنید یا بخارانید زیرا ممکن است به فولیکول های موی جدید آسیب برسانید. این دلمه ها ظرف ده روز با شستن موها خود به خود می ریزند.

در طول دوره نقاهت، قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بسیار مضر است زیرا اشعه ماوراء بنفش به فولیکول های جدید مو آسیب می رساند. بنابراین باید حداقل سه هفته پس از کاشت مو طبیعی، هنگام قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید از کلاه استفاده کنید.

در دوران نقاهت دچار خارش خواهید شد، این احساس در این زمان طبیعی است با این حال، نباید پوست سر خود را بشویید زیرا شستشو می تواند مشکلات جدی ایجاد کند و احتمال آسیب رساندن و تخریب فولیکول های موی جدید شما بیشتر است.

در روز دهم، مرحله حساس را پشت سر می گذارید و باید مراقبت های جدیدی را بعد از عمل در بهترین کلینیک زیبایی در تهران آغاز کنید. در این مرحله هفته ای دو بار با شامپوی مخصوصی که توسط جراح کلینیک کاشت مو تجویز شده، پوست سر و موهای خود را به آرامی بشویید. هنگام شستن موهای خود از آب گرم استفاده کنید. باید سر خود را تا حد امکان تمیز نگه دارید.

مراقبت بعد از کاشت مو

توصیه های بعد از کاشت مو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران

مهم ترین توصیه در خصوص مراقبت های بعد از کاشت مو طبیعی این است که به مدت یک ماه از شنا کردن در استخر یا حداقل سه ماه در دریا خودداری کنید. استخرهای شنا حاوی کلر هستند و آب دریا حاوی مواد شیمیایی مضری است که می تواند باعث التهاب پوست سر شما شود.

در عرض چند ماه، موهای جدید شما برای مدتی شروع به رشد کرده و سپس در عرض شش ماه می ریزند. نگران نباشید؛ اینها نتایج طبیعی پس از کاشت مو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران هستند. به تدریج، فولیکول های طبیعی موهای شما قوی می شوند و به رشد خود ادامه می دهند.

در طول دوره نقاهت نباید از کرم یا شامپوهای شیمیایی روی پوست سر خود استفاده کنید. استفاده از شامپوها و کرم های دارویی طبق دستور پزشک کلینیک کاشت مو توصیه می شودو باید از همان محصولات استفاده کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید