img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
کاشت ابرو
20
اردیبهشت

عوارض کاشت ابرو


آیا قصد دارید برای عمل کاشت ابرو به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید اما از عوارض جانبی آن می ترسید؟ آیا می دانستید که کاشت ابرو یک جراحی بسیار کم خطر است و اکثر بیماران تنها عوارض محدودی را با شدت کم مشاهده کرده اند؟

در این مقاله به بررسی عوارض کاشت ابرو و هزینه کاشت ابرو می پردازیم اما تصور نکنید که در صورت پیوند ابرو حتما شاهد تمام این عوارض خواهید بود. بسیاری از عوارض جانبی به مرور زمان خود به خود از بین می روندو جای نگرانی وجود ندارد.

از شایع ترین عوارض کاشت ابرو می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

قرمزی پوست از رایج ترین عوارض کاشت ابرو

قرمزی پوست بعد از پیوند ابرو ممکن است با جوش و لکه های کوچک همراه باشد. معمولا بعد از چند روز قرمزی پوست به طور کامل از بین می رود و نیازی به درمان خاصی برای رفع قرمزی نیست. اگر قرمزی پوست برای مدتی ادامه داشته باشد و از بین نرود، مراجعه مجدد بیمار به بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران ضروری است. جراح برای رفع مشکل قرمزی پوست بیمار از روش های درمانی مختلفی استفاده می کند.

خارش در ناحیه ابرو و ناحیه اهدایی

یکی از عوارض کاشت ابرو، خارش در ناحیه اهدایی و پیوند است. اگرچه خارش نشانه بهبود زخم است اما برای بیماران دردسر ایجاد می کند. توصیه می شود از خاراندن ناحیه ای که احساس خارش در آن وجود دارد، خودداری کنید. از آنجایی که فولیکول‌های کاشته‌شده شل هستند، خارش و فشار روی آن‌ها می‌تواند باعث آسیب جدی شود.

پوسته پوسته شدن ناحیه کاشت ابرو

یکی دیگر از عوارض کاشت ابرو، پوسته پوسته شدن ناحیه پیوند است. معمولا 3 تا 7 روز پس از کاشت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، این پوسته ها ظاهر می شوند. اگر 7 روز از کاشت ابرو گذشته باشد، بیمار مجاز است به آرامی و به تدریج پوسته های محل کاشت ابرو را جدا کند. بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران توصیه می کند که در صورت مشاهده خونریزی در ناحیه ابروها، از دست زدن به ابرو خودداری کرده و کندن پوسته ها را به مدت 2 روز دیگر به تعویق بیندازید. دستکاری محل پیوند برای برداشتن پوسته ها باعث فشار و آسیب به فولیکول های کاشته شده می شود. علاوه بر این، روند بهبود زخم را کند می کند.

پوسته ها از جمله عوارضی هستند که پس از دو هفته خود به خود برطرف می شوند. استفاده از ژل آلوئه ورا نیز به جلوگیری از پوسته پوسته شدن کمک می کند.

تورم از رایج ترین عوارض کاشت ابرو

تورم در ناحیه کاشت یکی دیگر از عوارض طبیعی کاشت ابرو است که خود به خود برطرف می شود. در صورتی که تورم در چشم ها نیز مشاهده شد و 24 ساعت پس از کاشت ابرو برطرف نشد، توصیه می شود بیمار به بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران مراجعه کند.

خونریزی حین و بعد از کاشت ابرو

در جراحی کاشت ابرو مانند هر جراحی دیگری، بیمار در معرض خطر خونریزی قرار دارد. البته لازم به ذکر است که خونریزی بعد از کاشت ابرو و مو یک اتفاق نادر است.

برای جلوگیری از خطر خونریزی، معمولاً توصیه می شود از مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، وارفارین، موترین و داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) که خون را رقیق می کنند، 10 روز قبل از جراحی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران خودداری کنید.

به علاوه گاهی به بیمار توصیه می شود تا ۲ روز پس از جراحی از مصرف این داروها خودداری کند.

ریزش ابرو

ریزش موی کاشته شده یکی از شایع ترین عوارض کاشت ابرو است. بسیاری از افراد با مشاهده ریزش ابرو تصور می کنند عمل پیوند به درستی انجام نشده است. درحالیکه جای نگرانی نیست. ریزش مو پس از کاشت یک فرآیند طبیعی است. چرخه رشد مو از سه مرحله تشکیل شده است: رشد (آناژن)، استراحت (تلوژن) و ریزش مو (کاتاژن). ریزش موی کاشته شده مربوط به مرحله سوم و موقتی است. پس از این مرحله، مو در فاز رشد قرار گرفته و دوباره شروع به رشد می کند.


بیشتر بخوانید


معمولا 2 تا 3 هفته پس از کاشت ابرو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، موهای ابرو شروع به ریزش می کنند.

رشد سریع ابروهای کاشته شده

یکی از تفاوت های موی سر و موی ابرو، تفاوت در چرخه رشد آنها است. مدت مرحله رشد یا آناژن در مو 3 تا 7 ماه و در موهای ابرو 4 ماه است. بنابراین رشد ابروهای کاشته شده توسط بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران بیشتر از ابروهای طبیعی فرد است.

با توجه به این تفاوت، لازم است که ابروها را مرتباً کوتاه کنید، زیرا در غیر این صورت ابروها ظاهر نامناسبی پیدا می کنند.

عوارض کاشت ابرو

احساس درد از رایج ترین عوارض کاشت ابرو

درد یکی از شایع ترین عوارض کاشت ابرو، کاشت مو و بسیاری از جراحی های دیگر است. البته با توجه به اینکه بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران، برای بیماران مسکن تجویز می کند، بیمار درد زیادی احساس نمی کند.

لازم است بیماران مسکن های تجویز شده را دقیقا و طبق دستور جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران مصرف کنند. مصرف داروها و رعایت توصیه های مراقبتی بعد از کاشت ابرو نقش بسیار مهمی در کاهش درد دارد.

برخی مراقبت ها می تواند به کاهش درد کمک کند. مثلاً اگر هنگام خواب دو بالش زیر سر بیمار باشد و سر کمی بالاتر از بدن قرار گیرد، میزان درد کمتر می شود.

التهاب فولیکول های مو در محل پیوند

یکی دیگر از عوارض و خطرات کاشت ابرو، التهاب فولیکول های محل کاشت است. التهاب فولیکول ها که فولیکولیت نامیده می شود با عوارضی مانند جوش و آکنه همراه است. به منظور کاهش التهاب فولیکول ها، بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران استفاده از پماد آنتی بیوتیک 3 بار در روز را توصیه می کند. قرار دادن یک پارچه مرطوب و تمیز به مدت 15 دقیقه نیز در کاهش التهاب موثر است.

با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران، نگران عوارض کاشت ابرو نباشید…

توجه دقیق به توصیه ها و مراقبت های بعد از پیوند، نقش مهمی در کاهش شدت عوارض کاشت ابرو دارد. نقش بهترین دکتر کاشت ابرو در تهران در کاهش عوارض را نیز نمی توان نادیده گرفت. با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران برای کاشت ابرو می توانید مطمئن باشید که عمل پیوند با کمترین عوارض برای شما انجام می شود و بهترین نتیج را خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه کاشت ابرو می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید