مراقبت های بعد از کاشت ابرو

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
مراقب‌های بعد از کاشت ابرو
15
دی

مراقبت های بعد از کاشت ابرو


مراقبت بعد از کاشت ابرو به منظور ماندگاری بهترین نتیجه و جلوگیری از عوارض کاشت ابرو یا مشکلات احتمالی بسیار مهم است. در غیراینصورت ممکن است مجددا نیاز به پرداخت هزینه کاشت ابرو و تکرار آن داشته باشید.

پس از هر جراحی، باید به بدن خود فرصتی برای بازسازی، التیام و بهبودی بدهید، بنابین بهتر است توصیه های متخصصین کلینیک کاشت ابرو تهران را در خصوص مراقبت های بعد از پیوند جدی بگیرید تا دوران نقاهت شما به خوبی به پایان برسد.

عوارض کاشت ابرو چیست؟

زمان بهبودی پوست بعد از پیوند ابرو نسبتا سریع است. با اینحال، به عنوان عوارض کاشت ابرو، چند روز پس از پیوند پوست شما دچار خارش خواهد شد که با داروها و پمادهای تجویز شده توسط متخصص کلینیک کاشت ابرو تهران، قابل کنترل است. تورم و کبودی اطراف چشم و محل بخیه در این مدت کاملا طبیعی است و ممکن است چندین ماه طول بکشد تا این ناحیه به حالت اولیه خود بازگردد.

از دیگر عوارض کاشت ابرو می توان به ریزش پوسته هایی که گرافت ها در آنها قرار دارند طی 3 تا 7 روز اول اشاره کرد. در این مدت، کمی التهاب و قرمزی در ابروهای شما دیده می شود. همچنین این پوسته ها ۲ تا ۳ هفته بعد از کاشت ابرو نیز شروع به ریزش می کنند که کاملا طبیعی است و نگران آن نباشید. 3 تا 4 ماه پس از کاشت، رشد مجدد ابرو شروع می شود. 4 تا 6 ماه بعد نیز رشد آنها افزایش یافته و تراکم مطلوب حاصل می شود.


بیشتر بخوانید


رعایت توصیه های جراح در خصوص مراقبت های بعد از پیوند به کاهش عوارض کاشت ابرو و گذراندن سریعتر دوره بهبودی کمک می کند. با اینحال، در صورت مشاهده هرگونه تورم، خونریزی، التهاب و چرک در محل جراحی، حتما باید با پزشک کلینیک کاشت ابرو تهران تماس بگیرید.

چگونه پس از کاشت ابرو از ابروهای خود مراقبت کنیم؟

در روزهای اول پس از کاشت ابرو از فشار اوردن بر روی ابروها خودداری کنید. در این مدت ابروهای خود را با دقت بشویید. این کار باید با ظرافت خاصی انجام شود.

شستشوی ابرو را می توان از روز ششم شروع کرد. حتی در این زمان باید به آرامی و با احتیاط انجام شود در غیر این صورت ممکن است ابروهای کاشته شده شل شوند.

برای به حداقل رساندن عوارض کاشت ابرو، از دست زدن به ابروهای تازه کاشته شده کاملا خودداری کنید. زیرا خطر عفونت را افزایش می دهید. یکی از اصول مراقبت بعد از کاشت ابرو، رعایت بهداشت است و به همین دلیل شستشوی بعد از کاشت ابرو با رعایت احتیاط توصیه می شود.

کبودی و تورم روی ابروها از عوارض کاشت ابرو و به مدت چند روز طبیعی است. پزشک کلینیک کاشت ابرو تهران، آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و استروئیدهای خوراکی تجویز می کند که باید در این مدت آنها را مصرف کنید.

داروهای تجویزی را به موقع مصرف کنید.

اگر مشکلات کلیوی یا کبدی ندارید، می توانید در صورت احساس درد از داروهای تجویزی یا مسکن هایی مانند ایبوپروفن استفاده کنید تا عوارض کاشت ابرو را کاهش دهید. همچنین استفاده از پماد تجویز شده توسط پزشک کلینیک کاشت ابرو تهران و مالیدن آن به مدت یک هفته بر روی ناحیه اهداکننده توصیه می شود.

از کمپرس یخ استفاده کنید

برخی از افراد ممکن است پس از کاشت ابرو از کمپرس یخ برای تسکین التهاب یا تورم استفاده کنند. در صورت نیاز بهتر است از کمپرس یخ برای چشم ها استفاده کنید و از گذاشتن یخ روی ابروها خودداری کرد.

از رنگ و مواد شیمیایی برای ابرو استفاده نکنید

با توجه به اینکه در روزهای اولیه پس از پرداخت هزینه کاشت ابرو و انجام جراحی، پوست محل کاشت همچنان باز است و فولیکول های مو محکم نشده اند، حداقل تا یک سال از رنگ و مواد شیمیایی روی ابروهای کاشته شده استفاده نکنید. هر چه مواد شیمیایی کمتر استفاده شود، بهتر است. از یک سال بعد از کاشت ابرو می توانید از رنگ یا هر ماده شیمیایی دیگری با احتیاط استفاده کنید.

ایا می توانم ابروهایم را پس از کاشت با موچین اصلاح کنم؟

اگر طی 5 تا 6 روز اول ابروهای خود را با موچین تمیز کنید، بدون شک ریشه های پیوندی را نیز از بین خواهید برد. با این حساب دیگر هیچ مویی در ناحیه ابروی شما رشد نخواهد کرد و موهای ابروی خود را از دست خواهید داد و مجبور می شوید مجددا هزینه کاشت ابرو را پرداخت کنید.

پیشنهاد می کنیم برای کوتاه کردن ابروها تا بهبودی کامل و نرمال شدن بدن به جای موچین از قیچی استفاده کنید. برای این کار، موهای بلند را با قیچی تیز کوتاه کنید. به این ترتیب احتمال رشد مجدد بیشتر می شود.

آیا انجام ورزش های سنگین بعد از کاشت ابرو مجاز است؟

در کل تعریق برای ابروهای کاشته شده اصلا خوب نیست. ورزش یا قرار گرفتن در معرض گرما باعث تعریق روی صورت می شود.

بنابراین در طول دوره نقاهت و به مدت یک ماه مس از پرداخت هزینه کاشت ابرو و انجام آن، از ورزش های شدید و هر گونه فعالیتی که باعث تعریق می شود، خودداری کنید.

در فصول گرم مانند تابستان، تعریق روی صورت به سرعت رخ می دهد، برای خنک شدن خود از پنکه استفاده کنید و با دستمال مرطوب عرق خود را با احتیاط خشک کنید. همچنین از رفتن به پیاده روی، استخر، سونا و جکوزی خودداری کنید. البته اصول این مراقبت بعد از کاشت ابرو در فصل گرما اهمیت بیشتری دارد، اما در فصل سرد مشکل تعریق می تواند با ورزش های سنگین نیز ایجاد شود.

زمان آرایش صورت و مراقبت بعد از کاشت ابرو

ممکن است بخواهید کبودی و تورم را که از عوارض کاشت ابرو است، را با مواد آرایشی بپوشانید یا ترجیح می دهید با آرایش صورت خود را زیباتر کنید. در کل، خانم هایی که خیلی به آرایش روی صورت خود عادت دارند بهتر است تا 3 روز پس از جراحی در کلینیک کاشت ابرو تهران از این کار خودداری کنند. حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که مجبورید مرتب از لوازم آرایشی استفاده کنید، بعد از 3 روز می توانید چشم های خود را آرایش کنید اما مراقب باشید که به ابروهای خود آسیب نرسانید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید