img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
عوارض ژل لب
20
دی

عوارض ژل لب


با افزایش سن، به مرور حجم لب های خود را از دست می دهید که ممکن است در نتیجه عوامل ژنتیکی، سیگار کشیدن، کاهش تولید کلاژن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد. با کاهش حجم لب ها، چهره شما، ظاهر جوان خود را از دست می دهد و پیر و خسته به نظر می رسد. برای جوانسازی و افزایش حجم لب ها می توانید برای تزریق ژل لب به کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید. در این مقاله به رایج ترین سوالات شما درباره عوارض ژل لب و هزینه تزریق ژل لب در کلینیک زیبایی تهران پاسخ می دهیم.

از تزریق ژل لب چه انتظاراتی داشته باشیم؟

تزریق ژل لب به لب های شما حجم می دهند اما روند پیری را متوقف نمی کنند. البته تزریق ژل لب روسی می تواند نیاز به عمل جراحی لیفت لب را به تعویق بیندازد. تزریق فیلر لب در کلینیک زیبایی تهران همچنین می تواند به شما کمک کند که به ظاهر دلخواه خود برسید که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می شود.

برای تزریق ژل از موادی مانند اسید هیالورونیک مصنوعی (HA)استفاده می شود که یک ماده طبیعی در بدن شما است. مارک های مختلفی از پرکننده های لب وجود دارد که از بهترین آنها می توان به Juvederm®، Restylane® و Perlane®.اشاره کرد.

پیش از اینکه هزینه تزریق ژل لب را در کلینیک زیبایی تهران بپردازید باید مطمئن شوید که از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار هستید و انتظارات واقع بینانه دارید. همچنین بهتر است با عوارض ژل لب آشنایی داشته باشید.

عوارض ژل لب چیست؟

پس از پرداخت هزینه تزریق ژل لب و انجام عمل تزریق، متخصص کلینیک زیبایی در تهران به آرامی لب های شما را ماساژ می دهد تا پرکننده جذب شود. سپس شرایط شما را تا 15 دقیقه تحت نظر می‌گیرد تا مطمئن شود که هیچیک از عوارض ژل لب از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. قبل از تزریق، یک بی حس کننده موضعی به شما تزریق می شود که موجب سرگیجه نمی شود، بنابراین می توانید خودتان رانندگی کنید.

از دیگر عوارض ژل لب می توان به متورم، حساس و کبود شدن لب ها اشاره کرد. تورم معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد.


بیشتر بخوانید


حدود دو هفته پس از تزریق باید به کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا متخصص شرایط شما را بررسی کند همچنین ممکن است عکس دیگری برای پرونده شما بگیرند تا نتایج تزریق را قبل و بعد عمل ببینید.

خطرات تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب روسی یا انواع فیلر لب درصورتیکه در کلینیک زیبایی تهران انجام گیرد معمولا عوارض خاصی ندارد اما تزریق در آرایشگاه ها یا مراکز نامعتبر خطرات جدی را به همراه دارد.

یکی از عوارض ژل لب این است که ژل تزریق شده ممکن است به نواحی دیگر صورت شما، معمولاً به سمت بینی حرکت (مهاجرت) کند. از دیگر خطرات آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خونریزی و درد در محل تزریق.

تغییر رنگ یا حساسیت.

عفونت.

مرگ بافتی که در صورت تزریق فیلر لب به داخل یا اطراف شریان، می تواند رخ دهد.

عدم تقارن لب ها

سفت شدن پر کننده لب.

عفونی شدن محل تزریق.

تزریق ژل لب

چگونه عوارض ژل لب را کاهش دهیم؟

نکات زیر به کاهش عوارض ژل لب کمک می کند:

برای کاهش التهاب، درد و تورم از کیسه یخ تا 10 دقیقه استفاده کنید.

حداقل به مدت 24 ساعت از استفاده از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب خودداری کنید.

از دست زدن یا به هم مالیدن لب های خود، از جمله بوسیدن و نوشیدن با نی خودداری کنید.

مراقب مسواک زدن دندان های خود باشید.

مقدار زیادی آببنوشید.

حداقل به مدت 24 ساعت از ورزش کردن خودداری کنید.

ماندگاری تزریق ژل لب چقدر است؟

نتایج تزریق فیلر لب معمولا 12 تا 18 ماه دوام می آورند که با توجه به ناچیز بودن عوارض ژل لب مدت زمان قابل قبولی است. با این حال، ماندگاری نتایج بستگی به عوامل مختلفی دارد از جمله اینکه سن شما چقدر است و اینکه بدن تان با چه سرعتی چربی را به انرژی (متابولیسم) تجزیه می کند. چربی در بدن افراد جوان تر سریعتر می سوزد، بنابراین تزریق ژل لب در کلینیک زیبایی در تهران در سنین پایین تر ممکن است دوام کمتری داشته باشد و البته عوارض ژل لب نیز در افراد مختلف با هم متفاوت است که می تواند روی ماندگاری نتایج تاثیر گذار باشد.

همچنین نوع مواد تزریق شده نیز در ماندگاری نتایج آن موثر است مثلا دوام و ماندگاری ژل لب روسی با فیلر لب متفاوت است.

هزینه تزریق ژل لب چقدر است؟

هزینه تزریق ژل لب به نوع ماده ای که تزریق می شود، تجربه متخصص و محل کلینیک زیبایی در تهران بستگی دارد. برای تعیین دقیق هزینه تزریق ژل لب می توانید یک جلسه مشاوره رایگان با متخصص کلینیک زیبایی در تهران رزرو کنید.

سوالات متداول

آیا تزریق ژل لب درد دارد؟

هنگام تزریق انواع پرکننده های لب و به خصوص ژل لب روسی که یکی از پرطرفدارترین انواع فیلرهای لب است و حجم لب های شما را به زیبایی افزایش می دهد، ممکن است درد خفیفی را در محل تزریق تجربه کنید اما درد باید بعد از 12 تا 24 ساعت از بین برود.

آیا می توان در دوران بارداری از تزریق ژل لب استفاده کرد؟

هیچ مطالعه ای در مورد بی خطر بودن استفاده از پرکننده لب در دوران بارداری انجام نشده است. در نتیجه، FDA تزریق ژل لب در دوران بارداری را تایید نکرده است.

دوره نقاهت بعد از تزریق ژل لب چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم عوارض ژل لب مانند درد پس از 12 تا 24 ساعت، از بین می رود. البته فروکش کردن کامل تورم ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

اگر می‌خواهید قبل از شرکت در یک مراسم بزرگ، مانند عروسی، ژل لب روسی تزریق کنید، بهتر است این عمل را حداقل دو هفته زودتر در کلینیک زیبایی در تهران برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که به طور کامل بهبود می یابید.

چه زمانی می توانم بعد از تزریق ژل لب، بخورم یا بنوشم؟

بهتر است تا زمانی که داروی بی حسی موضعی از بین نرفته صبر کنید تا به طور تصادفی لب های خود را گاز نگیرید و باعث از بین رفتن فیلر نشوید. همچنین باید از خوردن غذاهایی که ممکن است باعث شود صورت یا لب های خود را پاک کنید به مدت حداقل 24 ساعت خودداری کنید.

همچنین به مدت حداقل 24 ساعت از مصرف نوشیدنی ها با نی یا سیگار کشیدن خودداری کنید.

همچنین باید حداقل به مدت 24 ساعت از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید، زیرا الکل خون شما را رقیق می کند که می تواند کبودی روی لب های شما را بدتر کند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید