دستورالعمل بعد از عمل بلفاروپلاستی

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
بعد-از-عمل-بلفاروپلاستی-چی-بخوریم؟
2
بهمن

دستورالعمل بعد از عمل بلفاروپلاستی


بعد از انجام دادن عمل‌های زیبایی باید مراقبت‌هایی را در جهت کمتر شدن عوارض عمل و همچنین بهتر نتیجه دادن آن رعایت کرد. بلفاروپلاستی یا همان عمل جراحی زیبایی پلک یکی از عمل‌هایی است که بعد از انجام آن نیاز به مراقبت‌ های ویژه‌ای است که در این مقاله به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

رژیم غذایی

شما باید بلافاصله پس از جراحی مایعات شفاف بنوشید. روز بعد از جراحی، شما باید به‌آرامی به سمت یک رژیم غذایی جامد پیش رفت و با غذاهای ملایم شروع کنید. اگر دچار هرگونه حالت تهوع یا استفراغ شدید، یک رژیم غذایی پاک را برای 24 ساعت دیگر از سر بگیرید. 

پس از جراحی و نکات قابل‌توجه آن

 در محل جراحی ناراحتی جزئی خواهید داشت. چشمان شما ممکن است بسیار متورم شده باشد و ممکن است اطراف چشمان خود کبودی داشته باشید. دید شما کمی تار خواهد بود و این موضوعی طبیعی برای بعد از عمل بلفاروپلاستی است. 

فعالیت

 شما باید به مدت 3 هفته از فعالیت‌های سنگین (بالابردن وزن بیش از 10 پوند، هل‌دادن یا کشیدن) خودداری کنید. 

از مصرف آسپرین، ایبوپروفن، ویتامین E یا مکمل‌های گیاهی به مدت 1 هفته قبل از جراحی و 2 هفته‌ها پس از عمل جراحی خودداری کنید مگر اینکه به طور خاص توسط کلینیک ژاوا تأیید شود. 


بیشتر بخوانید


در حین مصرف مواد مخدر الکل ننوشید، از مواد مخدر استفاده نکنید، کار نکنید یا با ماشین‌آلات سنگین/رانندگی نکنید به‌خصوص داروهای ضددرد. 

دستورالعمل‌های ویژه

ممکن است در امتداد خطوط برش خود پوسته‌ای را مشاهده کنید. اگر چنین است، به‌آرامی محل را با هیدروژن نیمه قوی تمیز کنید، پراکسید روی نوک q به‌آرامی ضربه بزنید. (مالش ندهید.)

2 هفته بعد از جراحی با سربالا بخوابید. کمپرس سرد را به مدت 3 روز بعد از هر ساعت 20 دقیقه در حالت بیداری روی محل جراحی قرار دهید. 

برای هر یک از علائم زیر تماس بگیرید

 دمای بالاتر از 101. 5 فارنهایت. افزایش درد، قرمزی، چرک یا تورم در محل جراحی؛ افزایش چشم درد؛ تغییر در بینایی؛ بیرون‌زدن کره چشم یا هر علائمی که شما را نگران می‌کند. 

داروها: 

  • پس از برداشتن پانسمان، روزی 3 بار از پماد چشمی باسیتراسین روی خطوط برش استفاده کنید. (به مدت 1 هفته)

  • ویتامین C 1000 میلی‌گرم، 3 بار در روز، به مدت 2 هفته پس از جراحی

  • آرنیکا مونتانا به مدت 2 هفته پس از جراحی (بر اساس دستورالعمل روی بسته مصرف شود). آرنیکا مونتانا ممکن است حاوی لاکتوز یا ساکارز



دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید