ورم و کبودی بعد از جراحی پلک

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
کبودی جراحی پلک
19
آبان

ورم و کبودی بعد از جراحی پلک


جراحی پلک یا بلفاروپلاستی در کلینیک زیبایی در قیطریه می تواند ظاهر پلک پایین یا بالا را تغییر داده و چهره شما را جوانتر کند. با این حال، مانند همه روش های جراحی، بلفاروپلاستی نیز عوارض جانبی کوتاه مدتی دارد. در این مقاله به سوالات رایج شما در مورد ورم و کبودی بعد از جراحی پلک می پردازیم.

کبودی بعد از جراحی پلک پایین و بالا چقدر طول می کشد؟

اکثر کبودی های قابل مشاهده ظرف دو هفته پس از بلفاروپلاستی از بین می روند. با این حال، در برخی موارد، ممکن است سه تا چهار هفته باقی بمانند. برای رفع کبودی و تورم در کوتاهترین زمان ممکن، بهتر است توصیه های زیر را جدی بگیرید:

در چند روز اول پس از جراحی، کمپرس سرد را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و این عمل را تکرار کنید.

شب ها به پشت بخوابید و سرتان را بالاتر از بدنتان قرار دهید.

از دست زدن به ناحیه چشم خود خودداری کنید.

ورزش نکنید و در فعالیت های شدید شرکت نکنید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا باد شدید اجتناب کنید.

روند بهبودی تورم و کبودی بعد از بلفاروپلاستی چگونه است؟

کبودی بعد از جراحی پلک پایین و بالا معمولاً طی 48 تا 72 ساعت پس از جراحی در بدترین حالت خود قرار دارد. شاید مشاهده این کبودی ناراحت کننده باشد اما به یاد داشته باشید که این یک پاسخ طبیعی به درمان شما است.

در یکی دو روز اول، ممکن است متوجه شوید که کبودی به رنگ قرمز است زیرا خون تازه در زیر پوست جمع می شود. بعد از حدود سه روز، کبودی به رنگ بنفش در می آید. در طی چند روز آینده، کبودی ممکن است آبی‌تر شود.


بیشتر بخوانید


پس از حدود 5 تا 10 روز، بدن ترکیباتی را آزاد می کند تا هموگلوبین را تجزیه کند. در این زمان، می توانید انتظار داشته باشید که کبودی به رنگ سبز یا زرد درآید. پس از حدود 10 تا 14 روز، کبودی قبل از محو شدن کامل قهوه ای می شود.

البته پاسخ هر بیمار به جراحی متفاوت است و ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا کبودی بعد از بلفاروپلاستی بهبود یابد.

چگونه می توانم تورم و کبودی بعد از جراحی پلک را پنهان کنم؟

در هفته اول پس از جراحی، برنامه ریزی کنید که در خانه بمانید. اگر به هر دلیلی مجبور به بیرون رفتن یا دیدن افراد هستید، بهتر است از عینک آفتابی تیره استفاده کنید.

پس از حدود 10 روز، می توانید از کانسیلر و سایر مواد آرایشی برای پنهان کردن کبودی ها استفاده کنید. با این حال، با جراح خود در کلینیک زیبایی در قیطریه صحبت کنید تا مطمئن شوید که جای زخم تان بهبود یافته و خطر عفونت در اثر استفاده از مواد آرایشی وجود ندارد.

جراحی بلفاروپلاستی

چگونه تورم و کبودی بعد از بلفاروپلاستی را کاهش دهیم؟

به طور کلی نمی توانید از ایجاد تورم و کبودی بعد از جراحی پلک پایین یا بالا جلوگیری کنید، اما راهکار هایی وجود دارد که می توانید آن را به حداقل برسانید:

1. از کمپرس سرد استفاده کنید

استفاده از کمپرس سرد طی 24 تا 48 ساعت اول پس از جراحی برای به حداقل رساندن تورم بعد از جراحی توصیه می شود.

2. سر خود را بالا نگه دارید

بالا نگه داشتن سر باعث کاهش فشار در ناحیه چشم می شود. توصیه می شود در چند روز اول پس از عمل جراحی پلک پایین یا بالا هنگام خواب چند بالش زیر سر خود بگذارید.

3. از عینک آفتابی برای کاهش تورم و کبودی پس از جراحی پلک پایین و بالا استفاده کنید

هنگام بیرون آمدن در طول روز حتما از عینک آفتابی استفاده کنید. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید می تواند روند بهبودی کبودی و تورم را کندتر کند.

4. پس از بلفاروپلاستی مقدار زیادی آب بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب پس از جراحی پلک پایین یا بالا برای کمک به کاهش تورم و خارج کردن مایعات اضافی از بدن مهم است. حتما روزانه حداقل ۴ لیوان آب بنوشید.

5. به رژیم غذایی خود توجه کنید

توجه به رژیم غذایی بعد از بلفاروپلاستی در کلینیک زیبایی در قیطریه بسیار مهم است. تا حد امکان از غذاهای خانگی استفاده کنید و سعی کنید میزان نمک غذا را محدود کنید. هر چه نمک بیشتری مصرف کنید، تورم بیشتری را تجربه خواهید کرد.

برای کاهش تورم و کبودی بعد از جراحی پلک از این موارد اجتناب کنید

برای به حداقل رساندن کبودی و تورم بهتر است چند نکته زیر را جدی بگیرید:

1. از سیگار کشیدن خودداری کنید

چند هفته قبل و بعد از بلفاروپلاستی باید سیگار کشیدن را ترک کنید. استعمال دخانیات روند ترمیم زخم را کند کرده و منجر به تشدید عوارض بعد از جراحی پلک می شود. اگر نمی خواهید کبودی برای مدت طولانی تری روی صورت شما باقی بماند، باید از مصرف تمام محصولات نیکوتینی مانند سیگار، ویپ، سیگار برگ، چسب نیکوتینی و آدامس اجتناب کنید.

2. از آرایش زودهنگام پس از جراحی پلک پایین و بالا خودداری کنید

استفاده زودهنگام از لوازم آرایشی می تواند منجر به عفونت و تاخیر در روند بهبودی شده و تورم و التهاب را بیشتر کند. به توصیه متخصص بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه بهتر است اطمینان حاصل کنید که تا وقتی زخم های شما به طور کامل بهبود نیافته از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

3. از ورزش شدید بعد از بلفاروپلاستی خودداری کنید

در حالی که ورزش برای سلامت عمومی شما عالی است، فعالیت ورزشی پس از جراحی می تواند کبودی و تورم بعد از بلفاروپلاستی را تغییر داده و منجر به عوارض بیشتری شود. حداقل تا شش هفته پس از جراحی از انجام ورزش های شدید و بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

4. از لنز طبی یا زیبایی استفاده نکنید

اگر از لنز استفاده می کنید، برای مدتی باید به عینک عادت کنید. نمی توانید طی چند هفته اول پس از جراحی پلک پایین یا بالا از لنز استفاده کنید زیرا عوارض شما را شدیدتر می کند.

اگر با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه، عمل جراحی پلک با لیزر را انجام دهید، کمترین عوارض جانبی را تجربه خواهید کرد و به طور قابل توجهی میزان کبودی و تورم بعد از بلفاروپلاستی کاهش می یابد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید