چه چیزی اثر بوتاکس را از بین میبرد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
چه-چیزی-اثر-بوتاکس-را-از-بین-میبرد
26
بهمن

چه چیزی اثر بوتاکس را از بین میبرد؟


بوتاکس از سم بوتولینوم، یک مسدود کننده عصبی که توسط آلاینده باکتریایی مواد غذایی کنسرو شده کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود، مشتق می‌شود. وقتی در دوزهای کم مصرف شود، کاربردهای پزشکی مختلفی دارد.

چرا بوتاکس دائمی نیست؟ 

بوتاکس در انتهای عصب‌ها جمع می‌شود، جایی که به وزیکول‌ها یا کیسه‌های حاوی ماده شیمیایی به نام استیل کولین متصل می‌شود. این مولکول اعمال بسیاری در بدن از جمله تحریک انقباض عضلات صورت انجام می‌دهد.

بوتاکس از آزاد شدن استیل کولین توسط وزیکول‌ها در محل اتصال عصب به ماهیچه جلوگیری می‌کند. فلج ناشی از بروز چین و چروک‌های پویا را کاهش می‌دهد - چین‌های پوستی که توسط حالات صورت ایجاد می‌شوند.

نوروتوکسین برای بدن یک ماده خارجی است. محاصره‌ای که ایجاد می‌کند فقط تا زمانی ادامه می‌یابد که بدن آن را بشکند و بیرون بیاورد. به طور معمول، پروتئین‌های گوارشی در انتهای عصبی مسئول تخریب آن هستند. این روند چند ماه طول می‌کشد، بنابراین در اکثر بیماران، عضلات صورت درمان شده در 3-4 ماه بهبود می‌یابند.

با این حال، یک مولکول بزرگ مانند سم بوتولینوم می‌تواند سیستم ایمنی را حساس کند. بنابراین برخی از افراد آنتی‌بادی‌هایی علیه آن تولید می‌کنند که اثربخشی آن یا مدت اثر آن را کاهش می‌دهد. اینکه چه چیزی افراد را مستعد تشکیل آنتی بادی بوتاکس می‌کند نامشخص است. اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که دوزهای بالاتر یا استفاده مکرر از دارو ممکن است باعث بروز آن شود

چگونه می‌توان ماندگاری بوتاکس را طولانی تر کرد؟ 

با توجه به موارد فوق، منطقی است که فکر کنیم طولانی شدن اثرات بوتاکس به موارد زیر نیاز دارد: 

  • متصل نگه داشتن آن به وزیکول‌های استیل کولین

  • محافظت از آن در برابر تخریب

همانطور که بعدا توضیح خواهیم داد اولین مورد یک cinch است. متأسفانه، کار زیادی نمی‌توانید در مورد دوم انجام دهید.

Botox

اما متخصصان پوست چگونه با این مشکل احتمالی برخورد می‌کنند؟ 

معقول ترین جایگزین این است که به وضعیت زیبایی که بوتاکس قرار است آن را کاهش دهد - پیری صورت - و به طور کلی درمان آن است. این بدان معناست که بوتاکس را با داروهایی برای "چروک‌های ساکن" - خطوط ریز ناشی از از دست دادن کلاژن و ایجاد عادت‌هایی که می‌توانند شما را از درون برای همیشه جوان نگه دارند، ترکیب کنید.


بیشتر بخوانید


مراحلی که می‌تواند به شما کمک کند اثرات بوتاکس را طولانی تر کنید، پیچیده یا گران نیستند. در سایت کلینیک ژاوا به آنها می‌پردازیم.

1 آماده سازی خوب قبل از درمان و مراقبت‌های پس از آن

تاخیر در ترمیم پوست پس از تزریق نه تنها باعث ایجاد لکه‌های قابل مشاهده می‌شود، بلکه باعث ایجاد موادی می‌شود که می‌توانند پیری پوست را تسریع کنند. با این حال، آماده شدن مناسب برای عمل زیبایی بوتاکس به شما کمک می‌کند تا به سرعت بهبود پیدا کنید. یکی از راه‌های انجام این کار اجتناب از رقیق‌کننده‌های خون است که به محل‌های تزریق اجازه لخته شدن و بهبود سریع را می‌دهد.

2 برای تزریق بوتاکس منظم برنامه ریزی کنید

مانند هر داروی دیگری، تزریق بوتاکس مطمئن ترین راه برای حفظ اثرات تزریق بوتاکس است، بنابراین مهم است که با درمان‌های نگهدارنده خود به روز باشید. پزشکان انتظار دارند نوروتوکسین بعد از 3-4 ماه کاهش یابد. آنها ممکن است به شما توصیه کنند که جلسه بعدی خود را در همان زمان رزرو کنید.

نیازی به عجله نیست زیرا ریکاوری عضلات تدریجی است. با این حال، شما نیز نباید زیاد منتظر بمانید، در غیر این صورت چین و چروک‌های شما دوباره مشخص خواهند شد.

3 با این حال، خیلی مکرر بوتاکس دریافت نکنید

در حالی که برنامه ریزی منظم برای درمان بوتاکس مهم است، توصیه نمی‌شود که جلسات متعدد را به طور مکرر انجام دهید. تزریق بوتاکس در فواصل کوتاه‌تر خطر ایجاد آنتی‌بادی علیه دارو را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، شما را مستعد ابتلا به جای زخم و اختلال عملکرد عصبی یا عضلانی می‌کند که می‌تواند به پیری صورت کمک کند.

4 از استفاده از محصولات ساینده خودداری کنید

در طول سال‌ها، بیماران انواع محصولات متعددی را که برای مبارزه با علائم پیری استفاده کرده‌اند، با ما به اشتراک گذاشته‌اند. طبیعتاً بسیاری از آنها مایلند از این محصولات در ترکیب با بوتاکس استفاده کنند تا نتایج خود را به حداکثر برسانند. با این حال، توصیه می‌کنیم حداقل یک هفته پس از قرار ملاقات بوتاکس از پاک کننده‌های ساینده صورت، ماسک‌ها، اسکراب‌ها و تونرها خودداری کنید.

5 تا حد امکان از خورشید دوری کنید

محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید به شما کمک می‌کند از پیری پوست جلوگیری کنید. اما دلیل مهم دیگری برای انجام آن در روز ملاقات بوتاکس وجود دارد.

مانند ورزش، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند با گشاد کردن رگ‌های خونی صورت و افزایش گردش خون صورت باعث گرگرفتگی شود. این امر مولکول‌های بوتاکس را قادر می‌سازد تا با سرعت بیشتری پراکنده شوند، که می‌تواند با کاهش جذب دارو در انتهای عصبی، درمان را خراب کند.

اگر به دلایلی نمی‌توانید از نور خورشید دور بمانید، از کرم ضد آفتاب حاوی SPF 30+ استفاده کنید. همچنین می‌توانید با پوشیدن کلاه لبه پهن از خود محافظت کنید. این دو مرحله ساده نه تنها از پوست شما محافظت می‌کند، بلکه به ماندگاری بوتاکس، رستیلن یا ژوودرم نیز کمک می‌کند.

تزریق-بوتاکس-پیشانی

 6  مسئولیت روتین مراقبت از پوست خود را بر عهده بگیرید

اثرات ضد پیری درمان بوتاکس زمانی که با یک رژیم خوب مراقبت از پوست ترکیب شود، طولانی تر است. می‌توانید با پاکسازی ملایم و مرطوب کننده دو بار در روز شروع کنید. اولی ناخالصی‌های پوست را که می‌توانند روند پیری را تسریع کنند پاک می‌کند. دومی باعث افزایش درخشش و عملکرد سد محافظ پوست می‌شود.

متخصص پوست ممکن است بسته به نیاز شما داروهای موضعی را به برنامه روزانه شما اضافه کند. در زیر چند نمونه آورده شده است: 

آنتی اکسیدان‌هایی مانند نیاسینامید و ویتامین C ذرات مضر باقی مانده از اشعه ماوراء بنفش، آلودگی و سایر عناصر محیطی را خنثی می‌کنند.

داروهای موضعی شبه ویتامین A و اسید گلیکولیک پوست را لایه برداری می‌کنند، چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند و سلول‌های جوان تر پوست را در معرض دید قرار می‌دهند.

سرم‌های اسید هیالورونیک پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند و آن را جوانی درخشان می‌کند.

کرم ضد آفتاب با فرمولاسیون متخصص پوست، محافظت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد می‌کند. افراد فعال باید روزانه بدون توجه به نوع پوست از آنها استفاده کنند.

7 یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید

رژیم غذایی شما نیز می‌تواند ظاهر پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از خوردن غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده خودداری کنید. همچنین باید مصرف قند خود را محدود کنید. با پیروی از یک برنامه ورزشی منظم به وزن مناسب بچسبید.

همچنین باید بدانید که کاهش شدید وزن به خصوص در ناحیه صورت می‌تواند اثربخشی و طول عمر تزریق بوتاکس را کاهش دهد. اگر در حال کاهش وزن هستید، با یک متخصص پوست صحبت کنید تا در مورد گزینه‌های خود صحبت کنید.

8 آبرسانی به پوست سالم

نوشیدن آب زیاد نیز برای پوست شما مفید است. نتایج بلند مدت بوتاکس عالی تنها زمانی امکان پذیر است که پوستی سالم داشته باشید.

علاوه بر این، هیدراتاسیون اثر جوانسازی اسید هیالورونیک را افزایش می‌دهد. این ماده به طور طبیعی در پوست و سایر قسمت‌های بدن شما وجود دارد، اگرچه با افزایش سن مقدار آن کاهش می‌یابد. ذرات آب را جذب و حفظ می‌کند. سرم‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک و پرکننده‌های پوستی با استفاده از این مکانیسم چین و چروک‌ها را صاف می‌کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید