مراقبت های بعد از بوتاکس

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
مراقبت های بعد از بوتاکس
7
دی

مراقبت های بعد از بوتاکس


یکی از مهمترین مزیت های تزریق بهترین برند بوتاکس این است که واقعاً نیازی به گذراندن دوران نقاهت ندارد و به عنوان یک روش سریع، غیر تهاجمی و بی خطر شناخته شده که انجام آن در بهترین کلینیک زیبایی در تهران کمتر از 20 دقیقه طول می کشد. عوارض بوتاکس نیز چندان نگران کننده نیست به همین دلیل می توانید به‌سرعت پس از تزریق، فعالیت های عادی خود را انجام دهید.

با این حال، در نظر گرفتن نکاتی برای مراقبت بعد از بوتاکس موجب می شود ماندگاری آن طولانی تر شده و اثربخشی آن افزایش یابد. در این مقاله به بررسی بایدها و نبایدهای بعد از تزریق بهترین برند بوتاکس می پردازیم.

بایدها و نبایدها بعد از تزریق بهترین برند بوتاکس

سم بوتولینوم یک روش سریع و ایمن است که تأثیر بسیار کمی بر فعالیت معمول شما در روز تزریق دارد. تزریق بوتاکس موجب آرام شدن عملکرد ماهیچه هایی که تحرک بیش از حد دارند و با گذشت زمان "چروک های فعال" ایجاد می کنند، می شود.

اگر می خواهید ماندگاری تزریق انجام گرفته افزایش یابد بهتر است مراقبت های زیر را جدی بگیرید:

فعالیت ورزشی بعد از بوتاکس

بیماران می توانند بلافاصله پس از تزریق به فعالیت های عادی روزانه خود ادامه دهند. ورزش های سبک بعد از تزریق بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی در تهران را می توان بعد از 4 ساعت انجام داد اما توصیه می شود تا 24 ساعت از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

پس از 4 ساعت می توانید ورزش های سبک مانند موارد زیر را انجام دهید:

پیاده روی

دویدن

یوگای ایستاده

اما بهتر است از قرار گرفتن در حالت دراز کش یا خوابیده به پشت خودداری کنید.


بیشتر بخوانید


توصیه می شود قبل از انجام هر گونه ورزش سنگین پس از تزریق بهترین برند بوتاکس، 24 ساعت صبر کنید، از جمله:

تمرین با وزنه

دویدن در مسافت های طولانی

یوگا در حالت دراز کش یا خوابیده

نوشیدن الکل

برخی از پزشکان توصیه می کنند از مصرف الکل طی 24 ساعت اول و یک روز قبل از درمان خودداری کنید زیرا الکل می تواند خون را تقریبا شبیه به آسپرین رقیق کند و خودداری از مصرف آن می تواند به جلوگیری از کبودی کمک کند.

لمس کردن صورت

احساس درد یا حساسیت در ناحیه صورت جزو عوارض بوتاکس نیست بنابراین می توانید به راحتی صورت خود را شستشو دهید یا از پوست خود مراقبت نمایید. با این حال، معمولا توصیه می شود تا 4 ساعت پس از تزریق از مالیدن یا ماساژ صورت خود خودداری کنید.

آرایش کردن بعد از تزریق بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی در تهران

در حالت ایده آل، بهتر است حدود یک ساعت بعد از تزریق از آرایش کردن خودداری کنید. اما باید دقت کنید که هنگام آرایش کردن، فشار زیادی به صورت تان وارد نکنید تا مطمئن شوید که بوتاکس از ناحیه تزریق شده حرکت نکند.

سفر با هواپیما بعد از تزریق بهترین برند بوتاکس

عوارض بوتاکس چندان جدی نیست بنابراین می توانید حتی بالافاصله پس از تزریق در بهترین کلینیک زیبایی در تهران به سفر هوایی بروید. تزریق بوتاکس تحت تأثیر تغییر ارتفاع یا تغییر فشار قرار نمی گیرد و عوارض جانبی قابل توجهی ندارد.

خوابیدن بعد از بوتاکس

تزریق سم بوتولینوم شامل یک پروتئین ایمن و خالص شده طبیعی است بنابراین بر هیچیک از فعالیت معمول روزانه شما از جمله خوابیدن تأثیری نخواهد داشت. تنها توصیه متخصص بهترین کلینیک زیبایی در تهران به شما عدم وارد کردن فشار به ناحیه تزریق است. همچنین بهتر است از خوابیدن به جلو برای حدود چهار ساعت خودداری کنید.

تزریق بوتاکس

نبایدها بعد از تزریق بهترین برند بوتاکس

مراقبت بعد از بوتاکس شامل کارهایی می شود که نباید انجام دهید. در ادامه برخی از اقدامات احتیاطی را که به ماندگاری بیشتر نتیجه درمان کمک می کند، توصیه می کنیم:

تا 4 ساعت پس از درمان، از مالیدن یا ماساژ ناحیه تزریق شده خودداری کنید.

تا 24 ساعت پس از درمان، ورزش حرفه ای یا فعالیت شدید انجام ندهید.

به مدت 4 ساعت در حالت ایستاده قرار بگیرید و به سمت جلو دراز نکشید.

از پوشاندن سر با هدبند یا هر چیزی که محکم روی پیشانی فشار وارد کند، خودداری کنید.

برای جلوگیری از کبودی، مصرف بیش از حد الکل یا داروهای رقیق کننده خون را قبل از درمان کاهش دهید.

عوارض بوتاکس

در بیشتر موارد، هیچ عارضه جانبی برای درمان بوتاکس وجود نخواهد داشت. با این حال، از آنجایی که فیزیولوژی هر فرد متفاوت است، افراد ممکن است تحت تأثیر عوارض مختلفی قرار بگیرند که برخی از آنها عبارتند از:

کبودی

در اکثر بیماران، کبودی در ناحیه تزریق دیده نمی شود اما در برخی افراد ممکن است، کبودی جزئی رخ دهد که به سرعت طی چند ساعت یا چند روز بعد از تزریق از بین می رود.

برجستگی

چند دقیقه پس از تزریق بهترین برند بوتاکس ممکن است برجستگی های کوچکی روی پوست قابل مشاهده باشد که خیلی سریع ناپدید می شوند.

سردرد

آلرژی داشتن به بوتاکس بسیار نادر است. سردرد موقت شایع ترین علامت گزارش شده پس از تزریق در بهترین کلینیک زیبایی در تهران است، اگرچه تعداد بیمارانی که سردرد داشته اند، در مقایسه با تعداد درمان های انجام شده بسیار کم است اما به هرحال اگر هر نوع سردردی را به عنوان عوارض بوتاکس تجربه کردید می توانید با مصرف مسکن های معمولی درد خود را تسکین دهید.

آیا ماندگاری تزریق بهترین برند بوتاکس طولانی مدت است؟

اگر مراقبت های بعد از بوتاکس را جدی بگیرید، نتایجی که مشاهده می کنید و اثر تزریق سم بوتولینوم معمولاً 12 تا 16 هفته باقی می ماند.

وقتی اثر بوتاکس از بین می رود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که اثر تزریق بهترین برند بوتاکس از بین رفت، عضلات شما مانند قبل از تزریق شل خواهد شد و چین و چروک هایی که صاف شده بود مجددا ظاهر می شود. اگر می خواهید اثرات بوتاکس مجددا بازگردد بهتر است برای تززیق مجدد یا استفاده از روش های درمانی دیگر به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید.

سوالات متداول

چند روز بعد از بوتاکس صورت میشه مو رنگ کرد؟

۲۴ ساعت بعد از تزریق بوتاکس از ماساژ یا فشار روی نواحی تزریق خودداری شود.
رنگ کردن مو و … از روز بعد از تزریق مامعی ندارد.

آیا بوتاکس باعث سردرد میشود؟

بوتاکس در برخی افراد ممکن است به صورت گذرا باعث سردرد شود که میتوان چند روز اول از مسکنها جهت تسکین درد استفاده کرد.

افتادگی پلک بعد از بوتاکس چقدر طول میکشد؟

افتادگی پلک ناشی از تزریق بوتاکس بین ۸ تا ۱۲ هفته طول میکشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید