عمل بلفاروپلاستی
اسفند

آیا عمل بلفاروپلاستی درد دارد؟

افتادگی پلک یکی از شایع‌ترین عوارض پیری است. با افزایش سن، عضلات پلک ضعیف شده و دچار افتادگی می‌شوند. البته نباید گفت که افتادگی پلک می‌تواند ناشی از عوامل دیگری مانند استفاده زیاد از کامپیوتر و موبایل، وراثت، قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض نور خورشید و... باشد.

بلفاروپلاستی روشی برای رفع افتادگی پلک است. بلفاروپلاستی معمولاً به‌صورت جراحی انجام می‌شود که دوره نقاهت طولانی دارد و عوارض زیادی دارد. از طرفی بسیاری از افراد به دلیل مشکلات جسمی یا ترس از بیهوشی نمی‌توانند بلفاروپلاستی را انجام دهند؛ بنابراین، محققان جراحی پلک را بدون بیهوشی معرفی کردند. در این روش به‌جای بیهوش کردن متقاضی از ماده بی‌حسی استفاده می‌شود. شاید بپرسید که آیا بلفاروپلاستی دردناک است؟ نگران نباشید، در هر دو عمل بلفاروپلاستی، چه تحت بیهوشی باشید و چه در حین عمل، هیچ دردی احساس نخواهید کرد.

بلفاروپلاستی با دو روش بیهوشی و غیر بیهوشی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام می‌شود. بلفاروپلاستی با بیهوشی در این کلینیک را به عزیزانی که از جراحی می‌ترسند و یا به هر دلیلی نمی‌خواهند جراحی را تجربه کنند توصیه می‌کنیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بلفاروپلاستی بدون بیهوشی و یا اینکه بلفاروپلاستی با بیهوشی چیست و چگونه انجام می‌شود، فواید آن و ... این مقاله را که توسط کلینیک تخصصی ژاوا تهیه و در اختیار شما قرار داده است را مطالعه نمایید.

عمل بلفاروپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

در پاسخ به این سؤال که آیا جراحی پلک بیهوشی دارد؟ باید بگوییم که اگر داوطلب جراحی بلفاروپلاستی هستید، بله، در این روش ابتدا داروی بیهوشی دریافت می‌کنید و بیهوش می‌شوید و سپس بقیه عمل‌ها را پزشک انجام می‌دهد. به‌طورکلی بلفاروپلاستی از دو قسمت تشکیل شده است که یکی بلفاروپلاستی پلک بالا و دیگری بلفاروپلاستی پلک پایین است. انجام این دو مرحله در عمل بلفاروپلاستی با بیهوشی از ابتدای عمل تا اتمام آن شامل مراحل زیر است:

برای پلک بالا:

• تزریق داروی بیهوشی

• ایجاد برشی در قسمت پلک بالا

• برداشتن پوست‌های اضافی

• برداشتن چربی‌های اضافی در پلک بالا.

• جمع‌کردن و بخیه ناحیه برش زده در پلک بالا.

برای پلک پایین:

• وی بیهوشی

• برشی در زیرخط مژه

• برداشتن چربی‌های اضافی قسمت‌های اضافی و افتاده پوست پلک

• خطوط برش برای جراحی پلک طوری طراحی شده‌اند که جای زخم به‌خوبی در ساختارهای طبیعی پلک پنهان می‌شود.

• بستن برش‌ ها

آیا عمل بلفاروپلاستی درد دارد؟

یکی از سؤالات متداول کاربران و متقاضیان بلفاروپلاستی این است که آیا جراحی پلک درد دارد؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که هرکدام از روش‌های بلفاروپلاستی را انتخاب و انجام می‌دهید در حین بلفاروپلاستی احساس درد نخواهید کرد. در بلفاروپلاستی با بیهوشی کاملاً بیهوش هستید و اصلاً متوجه عمل نخواهید شد. در روش بیهوشی تزریق ماده بی‌حسی با سوزن در پلک‌ها کمی درد می‌کند؛ اما بعد این نواحی کاملاً بی حس می‌شوند و دردی احساس نمی‌کنید. فقط بعد از عمل ممکن است در نواحی بریده شده احساس درد کنید و با دستور پزشک می‌توانید از مسکن برای کاهش درد استفاده کنید.

جراحی بلفاروپلاستی بدون بیهوشی چگونه انجام می‌شود؟

بسیاری از افرادی که به دلیل بیماری جسمی یا ترس از جراحی و بیهوشی نمی‌توانند جراحی بلفاروپلاستی را انجام دهند همیشه این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا در جراحی بلفاروپلاستی از بیهوشی استفاده می‌شود یا خیر. همان‌طور که در مقدمه گفته شد، بلفاروپلاستی با دو روش بیهوشی یا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. حال باتوجه‌به نظر متقاضی و صلاحدید پزشک متقاضیان می‌توانند یکی از این روش‌ها را انتخاب کنند. روش انجام بلفاروپلاستی با بیهوشی دقیقاً مشابه روش با بیهوشی است با این تفاوت که در روش بیهوشی فرد با تزریق ماده بیهوشی بیهوش شده و سپس عمل انجام می‌شود.

اما در بیهوشی از لیدوکائین و اپی‌نفرین برای بیهوشی استفاده می‌شود. در این روش پزشک نقاطی را که باید داروی بی‌حسی در پلک بالا یا پایین تزریق شود مشخص می‌کند، سپس با سوزن ظریفی ماده بی‌حس‌کننده را در این نواحی تزریق می‌کند. سپس بسته به اینکه عمل جراحی روی پلک بالا انجام شود، با پلک پایین برش‌هایی در این ناحیه ایجاد می‌شود و پوست و چربی اضافی برداشته می‌شود و در نهایت پوست بریده شده جمع شده و بخیه می‌شود.

مزایای عمل جراحی پلک بدون بیهوشی

بلفاروپلاستی به‌عنوان یک عمل زیبایی علاوه بر تأثیری که در زیبایی دارد، جنبه درمانی نیز دارد و روشی پرطرف‌دار در بین مردم است. بلفاروپلاستی بیهوشی به‌عنوان یکی از روش‌های انجام بلفاروپلاستی مزایای زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

عدم استفاده از بیهوشی در حین عمل: با انتخاب روش بیهوشی دیگر داروی بیهوشی دریافت نمی‌کنید و بعد از آن عوارض بیهوشی مانند درد، سرگیجه، حالت تهوع و ... را نخواهید داشت. همچنین سرعت انجام بلفاروپلاستی بیشتر است.

دوره نقاهت کوتاه: در این روش دوره نقاهت کوتاه‌تر از بیهوشی است. درست است که در این روش نیز مانند روش بیهوشی، فرد بعد از عمل دچار تورم و کبودی می‌شود، اما دوره نقاهت او سریع‌تر است.

شکل ظاهری: هدف اصلی بلفاروپلاستی رفع افتادگی پلک و پف زیر چشم برای جوان‌تر و زیباتر به‌نظررسیدن است. انجام این روش تأثیر بسزایی در زیبایی و طراوت چهره خواهد داشت.

بهبود بینایی: همان‌طور که گفتیم بلفاروپلاستی علاوه بر تأثیرات زیبایی جنبه درمانی نیز دارد. در این روش با جمع‌شدن پلک و برداشتن چربی و پوست اضافی، میدان دید فرد افزایش‌یافته و بینایی بهبود می‌یابد.