چگونه رشد موهای خود را افزایش دهیم؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
رشد مو
14
شهریور

چگونه رشد موهای خود را افزایش دهیم؟


موی سر یکی از معیارهای مهم زیبایی است که همواره باید به آن رسیدگی شود تا کمک به افزایش رشد و تقویت مو کند.که در این موضوع عوامل مختلفی دخیل هستند.

بهترین روش رشد مو همیشه یکی از بحث انگیزترین موضوعات در زمینه پوست، مو و زیبایی بوده است یا اینکه حتی خود شما نیز شاید بارها به این موضوع فکر کرده اید.شاید زمانی که قصد دارید موهای خود را ضخیم تر و بلندتر کرده، به نظر می رسد این روند برای همیشه طول بکشد.

به گفته آکادمی درماتولوژی آمریکا، موها هر سال به طور متوسط حدود 6 اینچ رشد می کنند، اما اغلب این رشد بسیار کم به نظر می رسد، به خصوص زمانی که اکثر افراد روزانه 50 تا 100 تار موی خود را از دست می دهند.

در حالی که به نظر می‌رسد برای برخی، رشد مو بسیار سریع اتفاق می افتد، اما به هر حال باید برخی از جنبه‌ های خاصی از رژیم روزانه مراقبت از مو را تغییر داد یا اینکه به بهترین دکتر مو مراجعه نمود.

خواه استفاده از یک برس موی متفاوت باشد یا تنظیم تعداد دفعات استفاده از سشوار برای کاهش آسیب مو، افزودن روغن یا مواد غذایی برای رشد سریع مو، برای حفظ سلامت و نرمی موها باید برخی از نکات را مد نظر داشت.

افزایش رشد مو

چه عواملی در رشد موها موثر هستند؟

طبق تحقیقات، موها به طور طبیعی با سرعت 0.35میلی متر در روز رشد می کنند که تقریباً برابر است با ½ اینچ در ماه و در نتیجه مجموع 6 اینچ در سال. البته هرچه موهای شما کوتاه‌تر باشد، موهای شما سریع‌ تر رشد می‌کنند، حتی اگر میزان آن تغییر نکرده باشد.

به طور مشابه، موهایی که از قبل بلند شده ‌اند ممکن است زمانی که واقعاً به طور پیوسته رشد می ‌کنند، در حالت سکون به نظر می‌ رسند.

همچنین مهم است بدانید که شما با تمام فولیکول ‌های مو متولد شده‌اید چیزی بین 80000 تا 120000. به این معنی که نمی ‌توانید فولیکول‌ های موی بیشتری (یا تارهای موی بیشتر) از آنچه که با آن متولد شده‌ اید ایجاد کنید، حتی اگر یک محصول ادعا می کند موهای پرتر و پرپشت تری به شما می دهد.

اما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران فولیکول‌ ها را به طور بالقوه برای کمک به رشد مجدد تحریک نمایید، آن هم با بهترین روش رشد مو.


بیشتر بخوانید


اما آیا می دانید چگونه رشد موهای خود را سریعتر نمایید؟ به طور کلی، رشد موهای شما توسط هورمون ها، سلامت، ژنتیک و سن شما تعیین می شود. بنابراین علیرغم آنچه ممکن است تبلیغات و برچسب محصول به شما بگوید، هیچ محصول موضعی وجود ندارد که بتواند موهای شما را سریعتر و بلندتر کند (مگر اینکه، البته، بدن شما دارای یک وضعیت سلامتی یا کمبود ویتامین باشد که وقتی برطرف شود، می تواند منجر به رشد مو شود).

پس رشد مو عمدتا به عادات ما، پوست سر و بدن سالم بستگی دارد. بنابراین برای اینکه دقیقا بدانید چگونه بهترین شرایط رشد مو را ایجاد کنید، همراه با خدماتی که توسط بهترین دکتر مو در مراکز تخصصی ارائه می شوند، با ما همراه بمانید.

بهترین درمان و روش رشد مو

امروزه درمان های موثری برای برخی از انواع ریزش مو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام می شود. با این درمان ها، ممکن است بتوانید ریزش مو را معکوس کرده یا حداقل آن را کاهش دهید. در برخی شرایط، مانند ریزش موی تکه‌ای (آلوپسی آره‌آتا)، موها ممکن است بدون درمان در عرض یک سال دوباره رشد کنند. درمان ریزش مو شامل داروها و جراحی است.

تقویت مو

- دارو درمانی

اگر ریزش موی شما ناشی از یک بیماری زمینه ای باشد، درمان آن بیماری ضروری خواهد بود. اگر داروی خاصی باعث ریزش مو شده است، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که مصرف آن را برای چند ماه متوقف کنید.

داروهایی برای درمان طاسی الگوی (ارثی) در دسترس هستند. رایج ترین گزینه ها عبارتند از:

ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یکی از داروهای افزایش رشد مو است که به شکل مایع، کف و شامپو عرضه می شود. برای اثربخشی بیشتر، یک بار در روز برای زنان و دو بار در روز برای مردان، محصول را روی پوست سر بمالید. بسیاری از افراد شکل فوم آن را ترجیح می دهند که در هنگام خیس بودن مو استفاده شود.

محصولات حاوی ماینوکسیدیل به بسیاری از افراد کمک می کند موهای خود را دوباره رشد دهند یا سرعت ریزش مو یا هر دو را کاهش دهند. برای جلوگیری از ریزش بیشتر مو و شروع رشد مجدد مو، حداقل شش ماه درمان طول می کشد. ممکن است چند ماه بیشتر طول بکشد تا مشخص شود آیا درمان برای شما موثر است یا خیر. اگر این محصول می تواند بهترین روش رشد مو برای شما باشد باید برای حفظ فواید آن، به طور نامحدود به استفاده از دارو ادامه دهید.

عوارض جانبی احتمالی آن نیز شامل تحریک پوست سر و رشد موهای ناخواسته در پوست صورت و دست ها است.

فیناستراید

فیناستراید یک داروی تجویزی برای مردان است که می توانند روزانه آن را به صورت قرص مصرف کنند. بسیاری از مردانی که فیناستراید مصرف می کنند کاهش ریزش مو را تجربه کرده و برخی ممکن است رشد موهای جدید را تجربه نمایند.

در هر صورت، برای حفظ هرگونه مزیت و افزایش رشد مو، باید مصرف آن را ادامه دهید. ممکن است فیناستراید برای مردان بالای 60 سال به خوبی کار نکند.

عوارض جانبی نادر فیناستراید شامل کاهش میل جنسی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات است. توجه داشته باشید زنان باردار باید حتی از دست زدن به قرص های له شده یا شکسته خودداری کنند.

- جراحی کاشت مو

در این روش و در شایع ترین نوع ریزش موی دائمی، فقط قسمت بالای سر تحت تاثیر قرار می گیرد. کاشت مو یا جراحی ترمیم می تواند از موهایی که باقی مانده است بهره برده و برای نواحی که مویی وجود ندارد، به کار روند.

در طی عمل کاشت مو، یک متخصص پوست یا جراح زیبایی مو را از قسمتی از سر که دارای مو است جدا می کند و آن را به یک نقطه طاسی پیوند می دهد. هر تکه مو یک تا چند تار مو دارد (میکروگرافت و مینی گرافت).

این روش نیازی به بستری شدن در بیمارستان ندارد، اما برای دریافت یک نتیجه عالی، می توانید به بهترین دکتر مو و به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه نمایید.

جراحی کاشت مو را نیز می توان یکی از بهترین روش های رشد مو در نظر داشت اما در هر صورت، خطرات احتمالی آن شامل خونریزی، کبودی، تورم و عفونت است. ممکن است برای رسیدن به اثر مورد نظر به بیش از یک عمل جراحی نیاز داشته باشید. ریزش موی ارثی با وجود جراحی در نهایت پیشرفت خواهد کرد.

- لیزر درمانی

امروزه در برخی از بهترین کلینیک های زیبایی در تهران از لیزر درمانی برای افزایش رشد مو استفاده می شود. سازمان غذا و دارو نیز، دستگاه لیزر مخصوصی را به عنوان درمان ریزش موی ارثی در مردان و زنان تایید کرده است. چندین پژوهش نیز نشان داده اند که لیزر تراکم مو را بهبود می بخشد.

-مزوتراپی

ممکن است علت ریزش مو شما کمبود یکسری ویتامین ها و مواد مغذی و معدنی باشد که با روش مزوتراپی این مشکل قابل حل است.شما میتوانید با روش مزوتراپی به افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو کمک کنید.در روش مزوتراپی بدون درد و خونریزی ترکیبی از مواد مختلف از جمله ویتامین ها،هورمون ها، آنزیم ها و عصاره های گیاهی به صورت مستقیم به لایه میانی پوست سر تزریق می شود و باعث تقویت موهای سر شما می شود.

درمان مو

تغییر شیوه زندگی و استفاده از درمان های خانگی

به جز روش های درمانی بالا، تغییر سبک زندگی و استفاده از درمان های خانگی نیز می توانند رشد مو را افزایش دهند. به عنوان مثال، می توانید از محصولات حالت دهنده استفاده کنید که به موهای شما حجم می دهند، یا اینکه موهای خود را رنگ کنید، مدل مویی را انتخاب کنید که باعث می شود قسمت کم پشت موی شما کمتر به چشم بیاید. البته این رویکردها را می توان برای رفع ریزش موی دائمی یا موقت مورد استفاده قرار داد.

به جز موارد فوق، شما می توانید با مواد مغذی که بیشترین اهمیت را برای رشد مو دارند، موهایتان را تقویت کنید. یک رژیم غذایی متعادل و متشکل از ویتامین های گروه B، آهن، اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین دی و زینک می توانند جزء بهترین روش های رشد مو باشند.

جمع بندی

از مطالب بالا احتمالا متوجه شده اید که موهای شما نمی توانند یک شبه یا حتی در عرض یک هفته سریع‌ تر رشد کنند، اما می‌توانید عادت‌های غذایی و زندگی روتین خود را تغییر دهید تا مطمئن شوید موهایتان تا حد امکان سالم رشد می ‌کنند.

فقط به یاد داشته باشید که این بهترین دکتر مو است که همیشه باید اولین گزینه در هنگام تلاش برای رشد موهایتان باشد، زیرا تنها او می تواند به شما بگوید که واقعاً در داخل بدن یا در پوست سر شما چه می گذرد.

برای دریافت بهترین نتیجه ها می توانید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کرده و پس از مشورت با یک متخصص، مشکلات مو و پوست خود را با بهترین شیوه ها درمان کنید.

سوالات متداول

آیا تراشیدن مو باعث افزایش رشد مو میشود؟

تراشیدن مو برخلاف تصور عموم باعث افزایش رشد مو نمیشود، فقط ممکن از باعث زبر شدن و خشونت و افزایش ضخامت شفت( ساقه) مو شود.

ریزش مو ارثی قابل درمان است؟

ریزش موی ارثی در صورتیکه منجر به آلوپسی ( طاسی کامل) نشده باشد با دارو درمانی و روشهای مکمل مانند کربوکسی تراپی و پی آرپی قابل پیشگیری و درمان است، ولی مدت درمان طولانی و تداوم در درمان ضروری است.

رنگ کردن مو باعث ریزش مو میشود؟

رنگ کردن مکرر موها و استفاده از مواد شیمیایی مانند پودر دکلره ، اکسیدانهای قوی و… به واسطه جذب موضعی از پوست کف سر میتواند موجب آسیب آشیانه های سلولی موجود نزدیک ریشه موها شود، این آشیانه های سلولی در واقع سلولهای زایا هستند که به فولیکولهای موی بالغ متمایز میشوند
در نتیجه آسیب این سلولها ریشه موها تضعیف شده و ممکن است منجر به ریزش و نازکی موها شود در نتیجه توصیه میشود که مواد شیمیایی صاف کننده، فر کننده، اکسیدانها و پودرهای دکلره به فاصله چند سانتی متر از ریشه موها گذاشته شود و از تماس این مواد با پوست کف سر خودداری شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید