همه چیز درباره ریزش مو

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
نمایه ریزش مو
7
شهریور

همه چیز درباره ریزش مو


شاید شما هم از ریزش مو رنج می‌برید و هنوز راهی برای خلاص شدن از آن پیدا نکرده‌اید. قبل از پیدا کردن راه حل مناسب حتما باید علت آن ریشه یابی شود تا بتوان بهترین روش درمان برای ریزش مو را پیدا کرد.

هر آنچه که باید در مورد ریزش مو و درمان آن بدانید

ریزش مو می تواند تحت تاثیر بیماری های متعددی به وجود آید. به عبارتی این مشکل می تواند ناشی از شرایط مختلفی باشد. بیماری هایی مانند آلوپسی، کم خونی، طاسی با الگوی مردانه و زنانه و عفونت های پوست سر همگی باعث مشکلات قابل توجه و از دست دادن موی شما خواهند شد.

البته به طور معمول، هر روز مقداری مو به عنوان بخشی از چرخه رشد معمول موهای شما می ریزد. در اکثر افراد، موهای از دست رفته دوباره رشد می کنند. اما برخی بیماری ها، تغییرات هورمونی، استرس، افزایش سن و شرایط ارثی می تواند در چرخه رشد موهای شما اختلال ایجاد کند.

به عبارتی، موهای بیشتری می ریزند، اما تارهای جدید همیشه دوباره رشد نمی کنند. در ادامه مطلب بیشتر در مورد این وضعیت، علل و درمان ریزش مو آن توضیح خواهیم داد.

ریزش مو چیست؟

همانطور که در بالا نیز اشاره نمودیم، اکثر افراد سالم روزانه 100 تار مو از دست می دهند. تارهای جدید به عنوان بخشی از چرخه رشد موهای شما، مجددا رشد کرده و جای آنهایی را می گیرند که ریخته اند.

اما زمانی که ریختن تارهای بیشتری از مو آغاز شده و تعداد کمتری از آنها یا هیچ کدام دوباره رشد نمی کنند، این بیماری آلوپسی (ریزش مو) در نظر گرفته می شود. انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد و می تواند بزرگسالان از هر جنسیتی و حتی کودکان را تحت تاثیر قرار دهد. برای مثال، شما ممکن است فقط روی سر یا بدنتان موهایتان را از دست بدهید و مطابق با آن درمان ریزش مو برای شما اعمال شود.

ریزش مو

انواع ریزش مو

برخی از انواع ریزش مو دائمی و برخی دیگر موقتی هستند. رایج ترین انواع ریزش مو عبارتند از:

- آلوپسی آندروژنیک

این نوع از طاسی ارثی می تواند هر فردی را درگیر کند (طاسی با الگوی مردانه یا ریزش مو در زنان).

- آلوپسی آره آتا (Alopecia Areata)

آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است که منجر به ریزش مو از سر و بدن می شود.

- ریزش مو تلوژن افلوویوم

این نوع ریزش مو شامل ریزش سریع مو در مدت زمان کوتاهی است. معمولاً چند ماه پس از اینکه بدن شما از نظر جسمی یا احساسی استرس زا را تجربه می کند، اتفاق می افتد. همچنین می تواند ناشی از تغییرات ناگهانی هورمونی باشد.

- آناژن افلوویوم

این ریزش موی بسیار سریع به دلیل درمان های پزشکی خاص مانند شیمی درمانی اتفاق می افتد.


بیشتر بخوانید


پیشگیری و درمان ریزش مو

پیشگیری اغلب یکی از بهترین رویکردها برای مدیریت یک وضعیت سلامتی است. در برخی موارد، ممکن است بتوان از ریزش موجلوگیری کرد یا حداقل آن را کاهش داد. اگرچه این اصولا به علت زمینه ای بستگی دارد.

برخی از بهترین روش های پیشگیری عبارتند از:

داشتن یک رژیم غذایی متعادل

استفاده از شانه هایی با فضای بازتر

اجتناب از کشیدن یا پیچاندن مو

- درمان ریزش مو

برخی از روش هایی که افراد می توانند برای درمان ریزش مو استفاده کنند عبارتند از:

- داروها

داروهای بدون نسخه ای در دسترس هستند که ممکن است به درمان ریزش مو کمک کنند. از جمله فوم ها و پمادها. دو داروی رایج برای ریزش مو عبارتند از: ماینوکسیدیل و فیناستراید.

- درمان ها

درمان‌های ریزش مو اغلب شامل ترکیبی از داروها، پمادها، کرم‌ها و شامپوها است که ممکن است متخصص پوست تجویز کند.

سایر درمان ها مراجعه به متخصصین این زمینه می باشد. عمدتا، بهترین کلینیک های زیبایی یا بهترین کلینیک پوست و مو در تهران هستند که خدماتی را برای کمک به انتخاب بهترین مسیر عمل و متناسب نمودن درمان ها با نیازهای فرد ارائه می دهند.

درمان ریزش مو

- عمل جراحي

تنها جراحی موجود برای درمان ریزش مو، جراحی کاشت مو است.

کاشت مو برای مردان مبتلا به طاسی با الگوی مردانه جواب می دهد. کاشت مو شامل برداشتن فولیکول های مو از پشت سر، جایی که در برابر DHTمقاوم هستند، و قرار دادن آنها روی پوست سر است.

مانند هر جراحی دیگری، پیوند مو نیز خطر عوارضی را به همراه دارد. انجمن جراحان پلاستیک بیان می کند که خطرات جراحی کاشت مو شامل خونریزی بیش از حد و زخم های گسترده است.

علاوه بر این، این احتمال وجود دارد که شاخه های پوستی بمیرند، که برای رفع آن نیاز به جراحی بیشتری دارد. به همین دلیل است که شما باید به یک بهترین کلینیک تخصصی زیبایی در تهران مراجعه نمایید تا حداقل عوارض را تجربه نمایید.

جراحی کاشت مو

ویژگی های بهترین کلینیک پوست و مو

بهترین کلینیک پوست و مو در تهران به گونه ای تخصصی، خدمات جامعی را با بهره گیری از تجهیزات مدرن و نوین برای درمان ریزش موی بیماران ارائه می دهد.

به عبارتی زمانی که شما به بهترین کلینیک پوست و مو در تهران مراجعه می نمایید، این تضمین داده خواهد شد بهترین سطح مراقبت و درمان ها برای شما ارائه می شود.

اگر شما در حال برنامه ریزی برای درمان ریزش مو هستید، پس باید مطمئن شوید که بهترین کلینیک زیبایی در تهران را انتخاب کرده اید. عوامل مهمی که به شما کمک می کنند تا تشخیص دهید بهترین مکان را برگزیده اید عبارتند از:

- متخصص مجرب و با مهارت

تجربه و مهارت جراح به شما کمک می کند تا بهترین نتایج را مشاهده نمایید.

- محیط کلینیک

برای انجام یک جراحی موفقیت آمیز ضروری است که یک کلینیک با تمام تجهیزات پزشکی زیر نظر داشته باشید. در واقع، انتخاب بهترین تکنولوژی به کاهش ناراحتی کمک کرده و همه چیز به شیوه ای موثرتر انجام می شود.

- مشاوره

نکته دیگری که به تعیین کیفیت بهترین کلینیک پوست و مو در تهران کمک می کند این است که آیا می خواهند بدانند انتظارات شما چیست. قبل از جراحی، مشاوره بسیار مهم است زیرا به تشخیص اینکه فرد مشکلی را تجربه می کند کمک می کند. بر این اساس، جراح در تعیین اینکه چه برنامه درمانی باید به شما داده شود، کمک خواهد کرد زیرا هر مورد با یکدیگر متفاوت است.

- ارتباط با بیماران

یکی دیگر از عوامل ضروری این است که کلینیک باید به شما فرصتی بدهد تا با بیمارانی که تحت درمان ریزش مو قرار گرفته اند ارتباط برقرار کنید. به این ترتیب متوجه خواهید شد که آنها به نتایج دلخواه خود رسیده اند و از روشی که پزشک درمان کرده راضی بوده اند. علاوه بر این، دیدن تصاویر قبل و بعد نیز شفافیت موضوع را به خوبی نشان می دهد.

- اطلاعات مناسب

کلینیک باید در مورد روش های پزشکی و اداری به بیماران، اطلاعات مناسب بدهد. بیماران باید بدانند که درمان چگونه انجام خواهد شد و اینکه چه مواردی را قبل و بعد از درمان باید در نظر داشته باشند.

به یاد داشته باشید که ریزش مو به هر دلیلی می تواند از نظر احساسی بسیار چالش برانگیز باشد. به همین خاطر حتما با متخصص مربوطه در مورد آنچه ممکن است باعث ریزش مو شود صحبت کنید.

در بسیاری از موارد، درمان‌های موثری وجود دارد که می‌توانند ریزش مو را کُند کرده و به رشد موهای جدید کمک کند. و بسیاری از مردم پس از درمان ریزش مو، یک احساس عالی پیدا کرده و زندگی خود را امیدوارانه از سر می گیرند.

اگر به دنبال راه حل قطعی درمان ریزش موی خود هستید، از مشاورین و متخصصین كلينیک پوست، مو و زيبايی ژاوا راهنمایی های لازم را دریافت خواهید کرد. با ما در تماس باشید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید