هر آنچه که باید در مورد تزریق بوتاکس بدانید

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
بوتاکس
9
شهریور

هر آنچه که باید در مورد تزریق بوتاکس بدانید


بوتاکس درمانی با بوتولینوم زیبایی و یا تزریق نوروتوکسین و در پی آن فلج کردن عضلات زیرین، به کاهش ظاهر خطوط صورت و چین و چروک ها کمک می کند.

این درمان معمولاً برای کمک به صاف کردن خطوط اخم، چروک پا کلاغی و هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد) استفاده می شود.

به طور کلی، بوتاکس یک تعدیل کننده عصبی تزریقی است که برای رفع عدم تعادل عصب - عضله کار می کند. به عبارت دیگر این ماده در هر جایی که تزریق شود باعث می شود عضلات زیرین به طور موقت از حرکت بازمانند. وقتی ماهیچه ها از حرکت باز می ایستند، چین و چروک ها دیگر شکل نمی گیرند.

اما آیا واقعا به همین سادگی است؟ و یا اینکه این روش برای استفاده ایمن است؟ پس همیشه عاقلانه است که قبل از انجام این کار، تحقیق کرده و بهترین کلینیک تزریق بوتاکس را انتخاب نمایید. قطعا بهترین دکتر تزریق بوتاکس می تواند به تمامی سوالات شما نیز در این رابطه پاسخ داده و راهنمایی کند.

در ادامه هر آنچه را که باید در مورد این روش جوانسازی پوست بدانید توضیح خواهیم داد. از اینکه تا پایان ما را همراهی می نمایید سپاسگزاریم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک داروی تزریقی و برگرفته از سم بوتولینوم یا اونوبوتولینوم توکسین Aاست که به طور موقت از حرکت عضله جلوگیری می کند. چهار نوع Onobotulinumtoxin Aوجود دارد، از جمله Botox®، Dysport®، Xeomin® و Jeuveau®.تزریق بوتاکس، سیگنال های عصبی به عضله را مسدود می کند، به این معنی که نمی تواند منقبض شود.

پس از آنجایی که این انقباضات مسئول برجسته کردن و عمیق ‌تر کردن چین و چروک‌ های موجود هستند، تزریق بوتاکس ظاهری صاف ‌تر و جوان ‌تر به صورت شما می بخشد. البته ناگفته نماند که مراجعه به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس یا بهترین دکتر تزریق بوتاکس، نتایج بسیار بهتری را با حداقل عوارض برای شما در پی دارد.

تزریق بوتاکس

بوتاکس در چه مواردی قابل استفاده است؟

بوتاکس علاوه بر کاهش چین و چروک صورت، برای مواردی مانند تعریق زیاد، میگرن، درد فک و بیش فعالی عضلات گردن نیز قابل استفاده است.

برخی از افراد همچنین می توانند برای نرم کردن خط فک مربعی، صاف کردن چانه چال دار یا اصلاح لبخند بوتاکس تزریق کنند.

نتایج حاصل از یک جلسه بوتاکس معمولاً تا 14 روز طول می کشد تا به طور کامل مورد توجه قرار گیرد، اما ممکن است شما حتی نتایج را تا سه روز پس از درمان مشاهده کنید. امروزه کلینیک های تخصصی زیادی در این زمینه فعالیت دارند که با مراجعه به آنها می توانید بیشترین اثربخشی را در کمترین زمان مشاهده کنید. پس فراموش نکنید که برای این کار حتما به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه نمایید.

زمانی که بهترین دکتر تزریق بوتاکس، کار خود را روی پوست شما آغاز می کند، این ماده شروع به انجماد کامل در نواحی تحت درمان کرده و پس از آن شما شاهد نرم شدن خطوط و کاهش ظاهر چین و چروک ها باشید.

البته بسته به شدت چین و چروک و سطحی از پوست که می خواهید درمان کنید، ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به بیش از یک جلسه بوتاکس نیاز داشته باشید. هر چند باز این مسئله به مراجعه شما به بهترین کلینیک تزریق بوتاکس نیز بستگی دارد.


بیشتر بخوانید


روند تزریق بوتاکس به چه صورت است؟

به طور کلی در این روش، مدت زمان، حجم بوتاکس و دستورالعمل های پس از آن از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

- در طول تزریق بوتاکس

مدت زمان انجام بوتاکس عمدتا به نواحی تحت درمان و نیز میزان یا حجم بوتاکس مورد استفاده بستگی دارد.

از آنجایی که سوزن مورد استفاده برای درمان بسیار ظریف است، معمولاً نیازی به بی حسی یا بیهوشی نیست. متخصص مربوطه می تواند نقاط دقیق صورت شما را که نیاز به تزریق دارند مشخص کند، بنابراین آن می تواند یک روش سریع و تقریبا بدون درد باشد.

اما اگر در مورد احساس درد یا ناراحتی مشکلی دارید، حتماً به متخصص اطلاع دهید تا در صورت نیاز از یک بی حسی استفاده نماید.

- دوران نقاهت

معمولا پس از درمان بوتاکس هیچ زمان بهبودی خاصی وجود ندارد. هر چند ممکن است بلافاصله پس از آن، درد یا تورم را در اطراف محل های تزریق احساس کنید، اما مهم است که برای جلوگیری از یک درمان ناموفق، ناحیه را مالش یا ماساژ ندهید.

برخی از کلینیک ها نیز استفاده از کمپرس سرد یا مصرف مسکن های بدون نسخه مانند تیلنول را برای کاهش تورم و ناراحتی مفید می دانند، اما هر گونه ناراحتی معمولاً در عرض 24 ساعت پس از درمان فروکش می کند.

بوتاکس پیشانی

انتخاب بهترین دکتر تزریق بوتاکس

فراموش نکنید که بوتاکس فقط باید تحت نظر یک متخصص و پزشک ماهر و با تجربه استفاده شود. بسیار مهم است که تزریق ها دقیقاً انجام شوند تا از عوارض جانبی جلوگیری شود. اگر بوتاکس درمانی نادرست انجام شود می تواند خطرناک باشد. پس به دنبال بهترین کلینیک تزریق بوتاکس باشید که از تخصص بالایی در انجام درمان های بوتاکس برخوردار باشد.

یک پزشک ماهر و دارای گواهی مربوطه که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران کار می کند، می تواند به شما در مورد بوتاکس مشاوره دهد و تعیین کند که آیا این روش به بهترین وجه با نیازها و سلامت شما مطابقت دارد یا خیر.

به یاد داشته باشید چنانچه در چهار ماه گذشته هر نوع تزریق بوتاکس انجام داده اید، به پزشک خود اطلاع دهید. همچنین اگر شل کننده های عضلانی، داروهای خواب آور یا داروهای آلرژی مصرف می کنید، به او بگویید.

اگر هم داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید، ممکن است لازم باشد چندین روز قبل از تزریق، مصرف آنها را متوقف کنید تا خطر خونریزی یا کبودی کاهش یابد.

سخن پایانی

در حالی که بوتاکس یک راه حل دائمی نیست، اما روشی عالی برای کاهش چین و چروک های موجود و کند کردن شکل گیری چین و چروک های جدید است. همچنین می‌توان آن را با خیال راحت در کنار سایر روش ‌های زیبایی مانند میکرودرم ابریژن، فیلرها یا پرکننده های پوستی و جراحی های جوان ‌سازی صورت استفاده نمود.

شما با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران جهت تزریق بوتاکس می توانید بسیار سریع و آسان جوانی خود را بازیابید و با این کار، شاهد افزایش اعتماد به نفس خود نیز باشید.

سوالات متداول

تا چند ساعت بعد از بوتاکس نباید صورت را شست؟

تا 8 ساعت صورت را شست و شو ندهید. حکاک بعد از بوتاکس حداقل تا 24 ساعت توصیه نمیشود.

چند ساعت بعد از بوتاکس نباید خوابید؟

تا 6 ساعت نخوابید و سر خود را پایین نگیرید.

بوتاکس در شیردهی ضرر دارد؟

بوتاکس در شیردهی به خانم ها توصیه نمیشود.

بوتاکس از چه سنی مناسب است؟

بوتاکس محدویت سنی ندارد و باید تا قبل از عمیق شدن خطوط صورت بوتاکس انجام شود.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید