روش های نوین جوانسازی پوست کدامند؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
جوانسازی پوست
16
شهریور

روش های نوین جوانسازی پوست کدامند؟


جوانسازی پوست عمدتا مرتبط با تکنیک های بازسازی و احیای پوست است تا ظاهری جوان تر و سالم تر به فرد ببخشند.

این روش ها مانند جوانسازی تنها محدود به صورت نبوده و می‌توانند در سایر نواحی بدن مانند سینه و پاها نیز استفاده شوند.

برای مثال، لایه برداری پوست با لیزر یا میکرودرم ابریژن می توانند جز بهترین روش جوانسازی پوست و نیز در دسته درمان های غیر تهاجمی قرار گیرند. همچنین بوتاکس و پرکننده های پوستی یا فیلرها درمان هایی هستند که حداقل تهاجم را دارا می باشند.

به طور کلی، افزایش سن، ژنتیک، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آکنه می توانند سبب تغییراتی در بافت و ظاهر پوست شما شوند. جوانسازی پوست نیز یک اصطلاح گسترده است روش هایی برای احیای پوست شما می را در بر می گیرند تا پوست شما توسط بهترین دکتر جوانساز پوست سالم تر، محکم تر، صاف تر و جوان تر به نظر برسد.

شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران و بهره گیری از نوین ترین روش های جوانسازی پوست، مشکلات خفیف تا متوسط پوست را کاهش می دهد. بسیاری از این رویکردها همچنین رشد کلاژن جدید را برای سفت‌کردن پوست در پی دارند.


بیشتر بخوانید


جوانسازی پوست چیست؟

تکنیک‌ های جوان‌سازی پوست شامل روش‌ های غیر تهاجمی مانند لایه‌ برداری شیمیایی و لایه ‌برداری با لیزر و همچنین درمان ‌های کم تهاجمی مانند تزریق بوتاکس یا میکرونیدلینگ می باشند. برخی از محصولات جوانسازی پوست را نیز می توان به صورت بدون نسخه خریداری و در خانه استفاده کرد.

مشکلات پوستی عبارتند از:

آسیب وارده از نور خورشید

اسکارهای ناشی از آکنه، آبله مرغان یا جراحت

چین و چروک (هم چروک های ثابت، بی حرکت و هم چروک های پویا که تحت تاثیر حرکات صورت هستند)

هایپرپیگمانتاسیون (پوست تیره، کک و مک و غیره)

پوست شل

رنگ کدر

جوانسازی

بهترین روش های جوانسازی پوست

در ادامه مطلب قصد داریم در مورد رایج ترین روش های رسیدگی به پوست که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام می شود توضیح دهیم:

- بوتاکس

بوتاکس یکی از محبوب ترین درمان های ضد پیری و نسبتا مقرون به صرفه است. آن با خطرات کمی همراه بوده و نیازی به زمان بهبودی ندارد. تزریق هدفمند سم بوتولینوم برای صاف کردن موقت چین و چروک های صورت، ناحیه چشم و گردن که در اثر حرکات تکراری مانند لبخند زدن، اخم کردن یا بالا بردن ابرو ایجاد می شود، موثر است.

بوتاکس موارد زیر را درمان می نماید:

خطوط اخم، پنجه کلاغی، خطوط افقی پیشانی

لیفت ابرو

نوارهای عمودی گردن

کانتورینگ پایین صورت و اصلاح خط فک

- بازسازی پوست با لیزر

بدون شک، لایه برداری پوست با لیزر یکی از بهترین روش های جوانسازی پوست و رویکردهای مقابله با بسیاری از شایع ترین نگرانی های پوستی از جمله چین و چروک، لکه های پیری، لکه های خورشیدی، قرمزی، اسکار آکنه و موارد دیگر است.

لیزر درمانی برای خطوط و چین و چروک های متوسط و عمیق موثر بوده و می تواند رنگ، بافت و سفت شدن پوست را بهبود بخشد. توانایی هدف ‌گیری انواع خاصی از سلول ‌ها در لایه ‌های متمایز به این معنی است که حتی وضعیتی از پوست مانند خال‌ های رنگدانه‌ ای و حتی رگ‌ های عنکبوتی هم اکنون می‌ توانند با موفقیت درمان شوند.

جوانسازی با لیزر

- فیلرهای پوستی

طی سال های اخیر، پرکننده ها یا فیلرها، انقلابی را در درمان چین و چروک و کاهش حجم آنها ایجاد کرده اند. اسید هیالورونیک یا HA، یک ابزار بسیار ایمن و انعطاف پذیر برای درمان پیری صورت است. پرکننده های پوستی مبتنی بر HAتوسط بهترین دکتر جوانساز پوست در کلینیک تزریق می شود.

فیلرها موارد زیر را درمان می کند:

پر کردن گونه ها

بهبود خط فک

پر کردن خطوط کنار لب

کاهش خطوط عمودی

ورزش، استعمال دخانیات، قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش، دمای محیط، لیزر و درمان ‌های RFمی ‌توانند بر مدت زمان و سرعت تجزیه فیلرهای HAتأثیر بگذارند.

- میکرونیدلینگ

یکی از محبوب ترین و بهترین روش های جوانسازی پوست، میکرونیدلینگ و درمان اسکار آکنه است. این روش به طور ویژه برای آسیب های ریز روی پوست طراحی شده و کلاژن و الاستین را تحریک می نماید.

یکی از دستگاه‌ هایی که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران مورد استفاده قرار می گیرد درماپن است. این تکنولوژی نوین از طریق ورود سوزن ‌های ظریف به پوست عمل کرده و کلاژن سازی در پوست را تحریک می نماید.

کرم بی حس کننده موضعی را می توان قبل از میکرونیدلینگ برای کاهش هر گونه ناراحتی استفاده کرد، در حالی که می توان از مواد درمانی مانند اسید هیالورونیک یا اسید اسکوربیک برای نفوذ عمیق استفاده کرد.

میکرونیدلینگ با فرکانس رادیویی روش دیگری برای تحریک کلاژن است، انرژی حرارتی ایجاد شده توسط فرکانس رادیویی که اثر سوزن زدن را تقویت می کند. یکی از مزایای اصلی این درمان، بهبودی سریع و قرمزی بوده که معمولاً پس از یک روز فروکش می‌کند.

- لایه برداری شیمیایی

لایه برداری یا پیلینگ شیمیایی برای درمان چین و چروک، اسکارهای سطحی، لکه های افزایش سن و تغییر رنگ استفاده می شود. یک نوع محلول برای حل کردن سلول های پوست و برداشتن لایه های بالایی اپیدرم استفاده می شود. نوع و قدرت این محلول تعیین می کند که چقدر عمیق به درون پوست نفوذ کند.

جوانسازی با مواد شیمیایی

کلام آخر

به طور کلی، محصولات و روش های جوانسازی پوست برای طیف وسیعی از انواع و رنگ های پوست مناسب بوده و شامل تکنیک های غیر تهاجمی، کم تهاجمی و استفاده خانگی است که از نظر هزینه و کارایی متفاوت می باشند.

این روش ها در رفع موارد گسترده ای از جمله آسیب های ناشی از نور خورشید، خطوط ریز، چین و چروک، هایپرپیگمانتاسیون، شل شدن پوست و رنگ ناهموار پوست موثر هستند.

در حالی که درمان های موثری در بهترین کلینیک زیبایی در تهران وجود دارند، اما دانستن اینکه کدام نوع درمان بهتر است، ممکن است کمی گیج کننده باشد. در اینجاست که بهترین دکتر جوانساز پوست می تواند توصیه های ارزشمندی را به شما ارائه دهد. او با تجربه گسترده خود از روش های پیشرفته و تخصصی جهت دستیابی به بهترین نتایج بهره می گیرد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید