لیپوساکشن چیست و چه عوارضی دارد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
Liposuction
24
شهریور

لیپوساکشن چیست و چه عوارضی دارد؟


لیپوساکشن که توسط بیماران به عنوان لیپو نیز شناخته می شود، یک جراحی زیبایی است که در نواحی خاصی از بدن و با هدف از بین بردن چربی اضافی و بهبود ظاهر انجام می شود. این تکنیک معمولاً روی شکم، باسن، ران و بازوها صورت می گیرد.

یکی از بزرگترین تصورات اشتباه که بیماران هنگام انجام این روش مرتکب می شوند این است که گمان می کنند با عمل لیپوساکشن وزن کم می کنند. اما در واقع، هدف اصلی این جراحی بهبود تقارن زیبایی شناختی و افزایش اعتماد به نفس فرد نسبت به خود است.

لیپوساکشن چیست؟

جراحی لیپوساکشن (Liposuction) معمولاً به عنوان یک روش کلی کاهش وزن یا جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی شود. اگر اضافه وزن دارید، احتمالاً با رژیم غذایی و ورزش یا از طریق روش های چاقی وزن بیشتری از دست خواهید داد.

اما اگر چربی بدنتان در نقاط خاصی بسیار زیاد است اما وزن بدنتان ثابت است، ممکن است کاندیدای این جراحی باشید و می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران، عمل لیپوساکشن را انجام دهید.


بیشتر بخوانید


در ادامه مطلب بیشتر با این نوع جراحی از جمله اینکه چه کسانی کاندید مناسب آن هستند و همچنین عوارض و مزایای آن آشنا خواهیم شد. از اینکه تا پایان مطلب ما را همراهی می نمایید سپاسگزاریم.

هدف از انجام عمل لیپوساکشن چیست؟

به طور کلی، لیپوساکشن برای برداشتن چربی از قسمت‌هایی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نداده‌اند، مانند موارد زیر استفاده می‌شود:

لیپوساکشن شکم

لیپوساکشن بازوها

لیپوساکشن باسن

لیپوساکشن ساق و مچ پا

لیپوساکشن سینه و پشت

لیپوساکشن ران ها

لیپوساکشن چانه و گردن

علاوه بر این، گاهی اوقات می توان از لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه یا درمان ژنیکوماستی (ژنیکوماستی هنگامی ایجاد می‌شود که نسبت ترشح هورمون تستوسترون به استروژن کاهش پیدا کند) استفاده کرد.

لیپوساکشن بازو

هنگامی که وزن اضافه می کنید، سلول های چربی در اندازه و حجم افزایش می یابند. به نوبه خود، لیپوساکشن تعداد سلول های چربی را در یک ناحیه خاص کاهش می دهد. البته میزان چربی برداشته شده به ظاهر ناحیه و حجم چربی بستگی دارد.

پس از عمل لیپوساکشن، اگر رنگ پوست و خاصیت ارتجاعی خوبی دارید، احتمالاً پوست صاف به نظر می رسد. با این حال، اگر پوست شما نازک و دارای خاصیت ارتجاعی ضعیف است، ممکن است پوست در نواحی تحت درمان شل به نظر برسد. شما می توانید با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران و انجام این عمل، درصد بالایی از موفقیت را انتظار داشته باشید.

البته به خاطر داشته باشید که لیپوساکشن فرورفتگی سلولیت یا سایر بی نظمی های سطح پوست را بهبود نمی بخشد. به همین ترتیب، آن علائم کشش را از بین نمی برد.

برای اینکه کاندیدای عمل لیپوساکشن شوید، باید از سلامتی خوبی برخوردار باشید، زیرا شرایطی مانند محدودیت جریان خون، بیماری عروق کرونر، دیابت یا سیستم ایمنی ضعیف می‌توانند عمل لیپوساکشن را پیچیده کنند.

مزایا و معایب جراحی لیپوساکشن

- مزایای لیپوساکشن

یک مداخله جراحی ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب کافی باشد.

درمان چندین ناحیه در یک عمل امکان پذیر است.

سلول های چربی را به طور دائم از بین برده و بازسازی آنها را غیرممکن می سازد.

نتایج موثرتر و قابل پیش بینی تر از سایر درمان های غیر تهاجمی است.

- معایب جراحی لیپوساکشن

این روشی برای درمان چاقی یا مشکلات اضافه وزن نبوده و جایگزین یک تغذیه خوب یا ورزش نمی شود.

این تکنیک سلولیت یا شلی پوست را از بین نمی برد.

مانند هر جراحی، ممکن است خطرات عفونت و واکنش های نامطلوب به بیهوشی را نشان دهد.

ممکن است که روی پوست شما به دلیل خاصیت ارتجاعی ضعیف پوست، اسکار یا جای زخم ایجاد شود.

در نظر داشته باشید که مانند هر جراحی بزرگ، لیپوساکشن خطراتی مانند خونریزی و واکنش به بیهوشی را به همراه دارد. یا اینکه اگر جراح روی سطوح بزرگتر بدن شما کار کند یا چندین روش را در طول یک عمل انجام دهد، خطر عوارض افزایش می یابد.

در هر صورت با مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران و مشورت در مورد عمل لیپوساکشن شکم یا هر ناحیه دیگر می توانید با جراح خود در مورد چگونگی اعمال این خطرات اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

لیپوساکشن

آیا شما کاندیدای مناسبی برای عمل لیپوساکشن هستید؟

اگر شما نیز نمی توانید از شر چربی های انباشته شده در شکم یا بدن خود از طریق رژیم لاغری یا ورزش خلاص شوید، لیپوساکشن شکم یا نواحی که چربی در آنها انباشته شده است، ممکن است برای شما مناسب باشد. به طور کلی، کاندید مناسب این نوع جراحی باید از نظر موارد زیر ارزیابی شوند:

اگر در وزن ایده آل خود هستید و پوستی محکم و الاستیک دارید.

اگر از سلامت خوبی برخوردار هستید، بدون بیماری یا شرایط پزشکی که می تواند بر بهبودی شما تاثیر بگذارد.

تون عضلانی خوبی در نواحی تحت درمان دارید.

اگر سیگار نمی کشید.

اگر اهداف مشخص و دست یافتنی برای ظاهر بدن خود دارید.

البته متخصصین در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، اگر مشکلات سلامتی در جریان خون خود دارید یا به بیماری قلبی و دیابت مبتلا بوده و سیستم ایمنی ضعیف دارید، این روش را توصیه نمی‌ کنند.

مواردی که باید در جراحی لیپوساکشن انتظار داشته باشید

عمل لیپوساکشن بسته به میزان برداشت چربی ممکن است که چندین ساعت زمان ببرد. پس از جراحی نیز احتمالا شاهد درد، تورم و کبودی باشید. جراح شما ممکن است دارو برای کمک به کنترل درد و آنتی بیوتیک برای کاهش خطر عفونت تجویز کند. شما معمولاً برای چند هفته نیاز به پوشیدن لباس های فشرده دارید که به کاهش تورم کمک می کند.

پس از جراحی لیپو، تورم معمولا در عرض چند هفته کاهش می یابد. در این زمان، ناحیه تحت درمان باید کمتر حجیم به نظر برسد. در عرض چند ماه، انتظار داشته باشید که ناحیه تحت درمان ظاهری لاغرتر داشته باشد. طبیعی است که پوست با افزایش سن استحکام خود را از دست بدهد، اما نتایج لیپوساکشن که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام می شود و به طور کلی تا زمانی که وزن خود را حفظ کنید طولانی مدت است. برای مثال، اگر بعد از لیپوساکشن شکم، وزن اضافه کنید، ممکن است توزیع چربی در بدن شما تغییر کند.

جمع بندی

لیپوساکشن یک جراحی زیبایی است که چربی هایی را که به نظر نمی رسد از طریق رژیم غذایی و ورزش از شر آنها خلاص شوید، از بین می برد. سلول های چربی به طور دائم در طول لیپوساکشن برداشته می شوند. اما می‌توانید با سلول‌های چربی جدید که معمولاً به نواحی مختلف بدن می‌روند، مجددا افزایش وزن را تجربه نمایید.

پس برای حفظ ظاهر زیبا و جدید خود پس از عمل لیپوساکشن حتما رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی پروتئین بدون چربی، میوه ها و سبزیجات، غلات کامل و لبنیات کم چرب را دنبال کرده و به طور منظم ورزش نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید