عوارض لیفت شقیقه | راههای پیشگیری

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
لیفت شقیقه
16
اردیبهشت

عوارض لیفت شقیقه | راههای پیشگیری


آیا از چهره ای که در آینه می بینید راضی نیستند و به دنبال یک روش جراحی کم تهاجمی برای جوانسازی صورت خود می گردید؟ لیفت شقیقه یک عمل جراحی پلاستیک است که برای از بین بردن چین و چروک های دو طرف پیشانی و بالا بردن ابرو انجام می شود.

اگر قصد انجام این عمل جراحی را دارید، می توانید در این مقاله درباره عوارض لیفت شقیقه و هزینه لیفت شقیقه در بهترین کلینیک زیبایی در تهران و دکتر خوب برای لیفت شقیقه اطلاعات کاملی را کسب کنید.

عوارض جانبی بعد از لیفت شقیقه

بدیهی است که هیچ جراحی بدون خطر و بدون عارضه نیست، اما میزان خطر در جراحی که توسط دکتر خوب برای لیفت شقیقه انجام شود، کمتر است. مشاهده مقداری تورم و کبودی به خصوص در اطراف چشم بعد از جراحی لیفت شقیقه کاملا طبیعی است. اگر لیفت پوست و عضله به طور همزمان انجام شود عوارض جانبی لیفت شقیقه مانند تورم و کبودی بیشتر می شود.

کبودی روی پیشانی و اطراف چشم معمولاً طی هفت تا ده روز از بین می‌رود، اگرچه این عوارض جانبی لیفت شقیقه ممکن است به مدت شش تا هشت هفته ادامه داشته باشد. سیاهی دور چشم نیز احتمال دارد در برخی افراد مشاهده شود اما به ندرت اتفاق می افتد. این کبودی و تورم را می توان با آرایش مخصوص نیز پوشاند.

از جدی ترین عوارض جانبی جراحی لیفت شقیقه می توان به آسیب دیدگی شاخه فرونتال (ناحیه پیشانی) و عصب حرکتی پیشانی اشاره کرد. خوشبختانه خطر آسیب دیدگی دائمی در صورتیکه جراحی توسط دکتر خوب برای لیفت شقیقه انجام شود، بسیار کم است. با این حال، گاهی اوقات عملکرد این عصب به دلیل کشش هایی که در طول جراحی اتفاق می افتد به طور موقت کاهش می یابد. در این حالت، عملکرد عصب به خودی خود با رفع تورم بهبود می یابد.

علائم دیگری که در دوران نقاهت بعد از جراحی دیده می شوند، باقی ماندن جای زخم است. خوشبختانه، جای زخم این جراحی که توسط متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام شود معمولاً به خوبی در نواحی دور از دید پنهان می شود و قابل مشاهده نیست زیرا برش جراحی در داخل مو ایجاد می شود.

چطور عوارض جانبی بعد از لیفت شقیق را کاهش دهیم؟

لیفت شقیقه یک روش کم تهاجمی با مدت زمان نسبتا کوتاه است. بلافاصله پس از لیفت شقیقه، برش های ایجاد شده بخیه زده می شوند و یک بانداژ سبک روی سر به مدت تقریباً 24 تا 48 ساعت گذاشته می شود. همچنین از شما خواسته می شود که به صورت سرپایی در اتاق ریکاوری بمانید تا بعد از عمل تحت نظر باشید.

در هنگام ترخیص از بهترین کلینیک زیبایی در تهران، دکتر خوب برای لیفت شقیقه دستورالعمل هایی در مورد مراقبت از پانسمان به شما می دهد. بانداژ معمولاً 24 تا 72 ساعت پس از جراحی برداشته می شود. شما باید در هفته اول بعد از جراحی، 2 تا 3 بالش زیر سر خود قرار دهید تا سرتان را بالا نگه دارید. این کار به کاهش عوارض جانبی بعد از لیفت شقیقه از جمله تورم و کبودی کمک می کند.


بیشتر بخوانید


کمپرس یخ و بالا قرار دادن سر، بهترین روش برای کاهش تورم و کبودی است، به خصوص اگر در 24 تا 48 ساعت اول از این دستورالعمل پیروی کنید. به یاد داشته باشید که یخ را مستقیماً در تماس با پوست قرار ندهید، آن را در کیسه های پلاستیکی و حوله بپیچید تا خنکی مطبوع به جای سرمای شدید ایجاد کند. حتی می توانید از یک حوله دستی مرطوب که چند دقیقه در یخچال قرار داده شده استفاده کنید تا نواحی جراحی شده خنک شوند و عوارض جانبی لیفت شقیقه کاهش پیدا کند.

بخیه ها در حدود روز دهم تا چهاردهم پس از عمل کشیده می شوند.

بهترین کاندید برای جراحی لیفت شقیقه

کسانی که نیازی به لیفت کامل ابرو ندارند و فقط می خواهند انتهای ابروهایشان کمی بالاتر بیاید.

کسانی که دارای خطوط عمیق در انتهای ابروها و دو طرف پیشانی هستند و می خواهند علائم پیری روی صورت خود را برطرف کنند.

کسانی که ابروهایشان به دلایل ارثی یا شلی و افتادگی پوست، پایین افتاده است.

جراحی لیفت شقیقه

انواع لیفت شقیقه

مدت هاست که هنرمندان مشهوری مانند لئوناردو داوینچی پیشانی انسان را از نظر زیبایی شناختی به سه قسمت تقسیم کرده اند که شامل قسمت های کناری و ناحیه مرکزی می شود. به نواحی کنار پیشانی شقیقه می گویند.

ناحیه شقیقه از گوشه خارجی چشم شروع می شود و تا چند سانتی متر پشت خط مو امتداد می یابد. از سمت پایین نیز، شقیقه ها تا استخوان گونه و قوس آن امتداد دارند. موقعیت خاص شقیقه باعث می شود که تغییرات آن به طور قابل توجهی بر زیبایی صورت و به خصوص چشم و ابرو که کانون توجه صورت است، تأثیر بگذارد.

اگرچه جوانسازی و زیباسازی کل پیشانی تاثیر خوبی روی چهره افراد دارد، اما مهمترین اثر لیفت شقیقه بالا کشیدن ابرو ها است که زیبایی چهره را چندین برابر می کند.

با توجه به اینکه هر مراجعه کننده به بهترین کلینیک زیبایی در تهران ممکن است از لیفت شقیقه انتظار متفاوتی داشته باشد، انواع جراحی هایی که توسط دکتر خوب لیفت شقیقه انجام می شود نیز متفاوت است که عبارتند از:

لیفت پوست

لیفت پوست مختص بیمارانی است که افتادگی کمتری در ناحیه شقیقه دارند. این عمل جراحی سریعتر انجام می شود و عوارض جانبی لیفت شقیقه در این روش بسیار کمتر است.

لیفت صورت SMAS

در این روش لایه های زیرین پوست کشیده می شود که نتیجه آن لیفت بهتر و ماندگارتر است. در واقع در این جراحی لایه سطحی عضله از زیر پوست کشیده می شود.

لیفت MACS

در این روش لایه های زیرین پوست کشیده می شود، نتیجه لیفت شقیقه با این روش در بهترین کلینیک زیبایی در تهران ماندگاری بیشتر نتایج آن خواهد بود.

با وجود اینکه هزینه لیفت شقیقه با روش MACS از سایر روش ها بیشتر است اما پس از اینکه عوارض جانبی لیفت شقیقه از بین رفت، حالت پوست و کشیدگی پوست صورت طبیعی تر به نظر می رسد.

جراحی لیفت شقیقه چقدر طول می کشد؟

این جراحی معمولاً حدود 1 ساعت طول می‌کشد. اما زمان دقیق انجام جراحی توسط دکتر خوب لیفت شقیقه با توجه به مشکلاتی که باید در حین عمل لیفت برطرف شود، تعیین خواهد شد و ممکن است زمان جراحی تا 2 ساعت نیز افزایش یابد.

برای اطلاع دقیق از مدت زمان و هزینه لیفت شقیقه در بهترین کلینیک زیبایی در تهران می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید