عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چیست؟ هرینه و مزایا | کلینیک ژاوا

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
بلفاروپلاستی
25
تیر

عمل بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چیست؟ هرینه و مزایا | کلینیک ژاوا


از جذابترین اجزای صورت چشم ها هستند که درمواجه با دیگران تمامی حس ها را به طرف مقابل انتقال میدهند پس باید به زیبایی آنها اهمیت بسیاری داد.

بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی (Blepharoplasty) یک نوع جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر پلک‌ها و منطقه اطراف چشم‌ها انجام می‌شود. این جراحی معمولاً به منظور کاهش علائم پیری چشمان و بهبود دید انجام می‌شود. اهداف Blepharoplasty عبارتند از:

برداشتن پوست اضافی: این جراحی ممکن است علائم چین و چروک‌های پوست اطراف چشم‌ها و پلک‌ها را بهبود ببخشد.

کاهش چربی اضافی: در مواردی که چربی اضافی زیر چشم‌ها و در ناحیه پلک‌ها وجود دارد، Blepharoplasty به تخلیه و کاهش این چربی‌ها کمک می‌کند.

تازه‌سازی چشمان: این جراحی ممکن است به تعادل و تازه‌سازی چشمان و جلوه جوانانه‌تر آنها کمک کند.

بلفاروپلاستی می‌تواند در دو نوع انجام شود: Blepharoplasty پلک بالایی (Upper Blepharoplasty) و بلفاروپلاستی پلک پایینی (Lower Blepharoplasty). در بلفاروپلاستی پلک بالایی، پوست و چربی اضافی از پلک‌های بالا برداشته می‌شود. در Blepharoplasty پلک پایینی، پوست و چربی اضافی از پلک‌های پایینی و ناحیه اطراف چشم‌ها کاهش می‌یابد.

این جراحی معمولاً توسط جراحان متخصص در زمینه جراحی پلاستیک و زیبایی انجام می‌شود و نیاز به دقت و تجربه بالا دارد.

فواید بلفاروپلاستی

Blepharoplasty یک جراحی زیبایی است که می‌تواند بسیاری از فواید ارائه دهد. در زیر برخی از فواید اصلی بلفاروپلاستی آورده شده است:

جوان‌تر نمایی: یکی از اصلی‌ترین فواید Blepharoplasty ایجاد جلوه جوان‌تر چشمان و پلک‌ها است. این جراحی می‌تواند به کاهش چین و چروک‌ها در اطراف چشم‌ها و برداشتن پوست اضافی منجر شود.

افزایش دید: برخی از افراد با پوست اضافی در پلک‌ها به دلیل پیچیدگی‌های بصری مشکل دید دارند. Blepharoplasty می‌تواند دید را بهبود دهد و به افراد کمک کند تا بهتر ببینند.

افزایش اعتماد به نفس: بهبود ظاهر چشمان و کاهش علائم پیری ممکن است افراد را از لحاظ روانی ارتقاء دهد و به اعتماد به نفس آنها کمک کند.

تازه‌سازی چهره: Blepharoplasty می‌تواند به تازه‌سازی چهره و ظاهر کلی آن کمک کند و به چهره جلبک یک جلوه جوانانه‌تر بدهد.

تغییرات زیبایی در چشم: این جراحی می‌تواند به تعریف و تغییرات زیبایی در چشم‌ها کمک کند و نگاه جذاب‌تری ایجاد کند.

نتایج به مدت طولانی: نتایج بلفاروپلاستی ممکن است به مدت مدت‌ها تا چندین سال دوام داشته باشند.

عمل جراحی بلفاروپلاستی چگونه است؟

عمل جراحی بلفاروپلاستی به صورت سرپایی در مدت زمان کوتاه که به طور معمول بین یک تا دو ساعت زمان میبرد و کاملا با بی حسی موضعی بدون هیچگونه بیهوشی انجام میگیرد.همچینین عمل جراحی بلفاروپلاستی بدون درد صورت میگیرد.

طی این جراحی پوست پلک توسط تیغ جراحی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران برش خورده و پس از آن چربی جمع شده در پشت پلک تخلیه میشود پس از آن پوست پلک بخیه خورده وعمل به پایان میرسد.

چه تغییری قرار بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی اتفاق بیافتد؟

این عمل بسیار ساده ، سریع و بی دردسر میباشد اما کارایی و تغییری که برای شما ایجاد میکند بسیار زیاد و دیدنی هست به طوری که در همان لحظه اول بعد از عمل شما تغییر ایجاد شده را میتوانید در چهره خود مشاهده نمایید و از این جلوه زیبایی که میگیرید لذت ببرید.


بیشتر بخوانید


آیا عمل بلفاروپلاستی فقط برای زیبایی است؟

باید بگویم خیر عمل بلفاروپلاستی یک جراحی زیبایی اما در عین حال کاملا پزشکی میباشد که تاثیرات زیادی بر روی بینایی، خستگی چشم و سر درد های روزانه ای که از آن ها رنج میبرید میگذارد.

تعجب کردید ، بله درست است تاثیر بر روی سر درد!!! کتب پزشکی و مشاهدات بر روی کسانی که جراحی بلفارو انجام میدهند نشان از برطرف شدن بخش زیادی از سر درد های روزانه ای که دلیلشان خستگی چشم به دلیل افتادگی پلک میباشد دارد.

عمل بلفاروپلاستی بعد از 10

بلفاروپلاستی همراه با لیفت

جراحی Blepharoplasty همراه با لیفت یک روش زیبایی است که به تجمیل منطقه چشم و طرح چهره کمک می‌کند. این دو روش به طور جداگانه یا در یک عمل جراحی ترکیبی انجام می‌شوند و اهداف مشترکی دارند:

بلفاروپلاستی (جراحی پلک): این روش به منظور بهبود ظاهر پوست و بافت اطراف پلک‌ها و چشم‌ها انجام می‌شود. این عمل می‌تواند به تعداد مسلم پوست اضافی را از پلک‌ها و چشم‌ها برداشته و زمینه‌ساز تازه‌سازی ظاهر چشم‌ها و کاهش چین و چروک‌ها باشد.

لیفت چهره (Facelift): این جراحی به منظور تنش پوست چهره و گردن انجام می‌شود. هدف اصلی این عمل ایجاد جلوه جوانانه‌تر و تعادل در چهره و گردن است. لیفت چهره می‌تواند به تنش پوست اطراف چشم‌ها و پلک‌ها نیز کمک کند.

ترکیب Blepharoplasty با لیفت چهره به افراد کمک می‌کند تا ظاهر کلی چهره و چشم‌ها را بهبود دهند و علائم پیری و کمبود انسجه‌ها را کاهش دهند. این ترکیب عموماً به تازه‌سازی جلوه کلی چهره و جلب توجه به نواحی چشم و چشمک‌ها کمک می‌کند.

مهم است که این عمل‌ها توسط جراحان ماهر و مجرب انجام شود و از جزئیات و پتانسیل عوارض با پزشک خود صحبت کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

خدمات-دکتر-شهابی-جراحی-پلک-بلفاروپلاستی-جراحی-بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی چشم گربه ای

بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای (Cat Eye Blepharoplasty) به یک روش جراحی زیبایی اطلاق می‌شود که هدف اصلی آن ایجاد یک نگاه چشمانی با شباهت به چشم‌های گربه است. این جراحی معمولاً به منظور تغییر شکل و طرح پلک‌ها و چشم‌ها به صورتی که چشمان بازتر و خطوط چشمان با دیگر ویژگی‌های چهره هماهنگ‌تری داشته باشند، انجام می‌شود.

Blepharoplasty چشم گربه‌ای ممکن است به تنش پوست پلک‌ها و برداشتن پوست اضافی از نواحی پلک‌ها منجر شود. همچنین، در این جراحی می‌توانند تغییراتی در خطوط و زاویه چشمان انجام شود تا به چشمان بازتر و مدل چشمان گربه‌ای نزدیک‌تری برسیم.

بلفاروپلاستی چشم گربه‌ای یک روش تخصصی است و بهتر است از جراحان مجرب و ماهر در این زمینه خدمات بگیرید. قبل از تصمیم‌گیری برای این نوع جراحی، مشوره با پزشک جراح زیبایی به منظور توجه به جزئیات و پتانسیل عوارض و نتایج ضروری است.

تفاوت پلاسماجت و بلفاروپلاستی

  • بلفاروپلاستی

در اين روش جراح بعد از تزريق بي حسي موضعي در موضع عمل با ايجاد برشهاي ظريف و دقيق پوست اضافي پلك و در صورت لزوم بافت. زير جلد را بنا به نياز بيمار جابجا كرده يا خارج ميكند سپس محل برش را در يك يا چند لايه با بخيه هاي منقطع و ممتد ميبندد.

بخيه ها بعد از دو هفته كشيده شده و محل عمل بعد از ٦ ماه تا يكسال محو ميشود.

بهترين كانديداهاي عمل بلفاروپلاستي افراد بالاي ٤٠ سال با افتادگي قابل توجه پلك يا پف زياد پلكها مي باشند

  • پلاسما جت

پلاسماجت يك روش درماني (كمكي) غيرتهاجمي جهت اصلاح افتادگي و پف پلكها در كسانيست كه تمايل به جراحي ندارند و يا به دليل سن كم كانديد مناسبي براي جراحي نيستند.

در اين روش بعد از انجام بي حسي موضعي با استفاده از دستگاه پلاسما يا پلكسر نقاطي روي پوست ايجاد ميشود كه سطح پوست را از حالت جامد به گاز تبديل كرده و بدون ايجاد برش و خونريزي باعث ايجاد كشيدگي و سفتي پوست ميشود.

براي رسيدن به نتيجه مطلوب برخلاف جراحي نياز به تكرار درمان در چندين جلسه با فواصل منظم ( حداقل ٣ جلسه) ميباشد.

ماندگاري اين روش دائمي نيست و بعد از گذشت مدتي با توجه به تيپ پوستي بيمار و درجه افتادگي نياز به تكرار درمان دارد.

بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  • عمل بلفاروپلاستی پلک بالا

با گذشت زمان و گذر سن با توجه به شرایط و سبک زندگی تغییراتی در بدن انسان ظاهر میشود که بعضی از آنها در ظاهر ما نیز تاثیر میگذارند.

افتادگی پلک یکی از آنهاست که ممکن است چهره شما را همیشه خسته ، غمگین ویا خشن نشان دهد.

عمل جراحی بلفاروپلاستی میتواند راهکار و درمان مناسبی برای بازگشت چهره واقعی شما باشد.

عمل بلفاروپلاستی
  • عمل بلفارو پلاستی پلک پایین

شاید متوجه چین و چروک های زیر چشم خود و یا سیاهی در این ناحیه شده باشید و یا از آن رنج نیز ببرید زیرا که چهره شما را رنج دیده و پیر نشان میدهد بله اگر دنبال درمان آن هستید راه حل شما جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین میباشد .

در این عمل نیز پزشک جراح بعد از باز نمودن پوست اقدام به تخلیه چربی زیرین کرده و پس از آن با بخیه پوست را میدوزد تا بعد از آن شما از شر پف ، چروک و سیاهی زیر چشم راحت شوید.

عمل جراحی پلک

قبل از عمل بلفاروپلاستی چه کارهایی انجام دهیم؟

قبل از انجام این عمل حتما در مورد آن اطلاعات لازم را کسب کنید و با یک پزشک متخصص حتما مشاوره انجام دهید اگر بیماری خاصی دارید با پزشک خود در میان بگذارید از مصرف الکل و دخانیات یک هفته قبل از عمل اجتناب فرمایید .

از مصرف برخی از دارو ها که خطر خونریزی را افزایش میدهند مانند اسپرین ، ایبو پروفن ، ادویل و... اجتناب نمایید و یا حتما به پزشک خود قبل از عمل اطلاع دهید.

دوره نقاهت و مراقبت های بعد از عمل جراحی بلفاروپلاستی

عمل بلفاروپلاستي از آنرو عمل ساده و بي خطري هست كه دوره نقاهت خاصي ندارد و شما سريعا ميتوانيد به روال عادي زندگي خود بازگرديد و به طور كلي نياز به طي كردن شرايط خاصي نيست شما فقط كافيست بلافاصله بعد از عمل چند ساعت به خودتون استراحت بدهيد تغذيه مناسب داشته باشيد و پس از آن به روال عادي برگرديد شما بايد بعد از گذشت زمان ١٠ الي ١٤ روز نزد پزشك خود بازگرديد تا چك شويد و بخيه شما كشيده شود بعد از اين زمان نياز است تا شما از كرم هاي ترميم كننده استفاده نماييد تا بهترين شرايط براي محو رد بخيه شما رخ دهد.

مراقبتهای بعد از عمل بلفاروپلاستی

مراقبت‌های بعد از عمل Blepharoplasty بسیار مهم هستند تا به بهبود سریع‌تر و بدون مشکلات بیشتر برسید. در ادامه نکاتی برای مراقبت‌های پس از بلفاروپلاستی آورده شده است:

استفاده از یخ: بلافاصله پس از عمل، از یخ موضعی برای کاهش تورم و سردی در منطقه چشم‌ها استفاده کنید. این کار را به مدت 10-15 دقیقه تا 4-5 بار در روز انجام دهید.

پزشک پیروی کنید: دستورات پزشک خود را دقیقاً رعایت کنید. این شامل مصرف داروها، محدودیت‌ها در نوع غذا و شرایط خاص دیگر می‌شود.

خواب به جلو: در شب‌های ابتدایی بعد از عمل، سعی کنید با سر بالا خوابیده و از کوسه‌های طرفی گربه معمولی برای جلب تورم در ناحیه چشم‌ها استفاده کنید.

محافظت از چشم: از لنزهای تماسی خود در روزهای ابتدایی پس از عمل خودداری کنید. همچنین، بهتر است از یک عینک تاریک به منظور محافظت از چشم‌ها در برابر نور خورشید استفاده کنید.

به خوبی استراحت کنید: در روزهای ابتدایی پس از عمل، فعالیت فیزیکی سنگین نکنید و به بدن خود فرصت دهید تا به بهبود برسد.

اطمینان از سلامت چشم: هر نوع تغییر در دید، خونریزی بیش از حد یا سایر علائم ناخوشایند را به پزشک خود اطلاع دهید.

مصرف مواد مخدر و الکل: در دوران بهبود، از مصرف مواد مخدر و الکل خودداری کنید.

پزشک مراقبت‌های پس از عمل: مراقبت‌های پس از عمل ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد. پزشک شما باید مراحل بهبود و تغییرات شما را نظارت کند.

توجه به مراقبت‌های پس از عمل Blepharoplasty می‌تواند به بهبود سریع‌تر و کاهش عوارض و مشکلات پس از جراحی کمک کند. اگر سوالات یا نگرانی‌هایی دارید، به پزشک خود مراجعه کنید تا راهنمایی مشوره لازم را ارائه دهد.

علت کوچک شدن چشم بعد از عمل بلفاروپلاستی

پس از جراحی Blepharoplasty ، برخی از افراد ممکن است مشاهده کنند که چشم‌ها به نظر کوچکتر از قبل می‌آیند. این ممکن است به عوامل مختلفی برگردد:

تورم و ورم موقت: Blepharoplasty معمولاً با تورم و ورم موقت در منطقه چشم‌ها همراه است. این تورم ممکن است باعث نمایش کوچک‌تر چشم‌ها شود. این تورم معمولاً در مدت چند هفته بعد از عمل کاهش می‌یابد و چشم‌ها به حالت طبیعی برگردند.

تغییر در نواحی چشم: بلفاروپلاستی ممکن است با تغییرات در نواحی چشم همراه شود. برداشت پوست اضافی و چربی‌ها می‌تواند به تغییر در زاویه و طراحی چشم‌ها منجر شود.

مدل چشمک‌ها: تغییرات در پلک‌ها و منطقه پلک‌ها ممکن است به تغییر در مدل چشمک‌ها منجر شود.

عوامل فردی: پاسخ هر فرد به جراحی ممکن است متفاوت باشد. عواملی مانند ساختار چشم‌ها و چشمک‌ها، توانایی بهبود بعد از عمل، واکنش به تورم و نحوه بهبود می‌توانند مؤثر باشند.

در اغلب موارد، این تغییرات کوچک در ظاهر چشم‌ها موقت و معمولاً تا مدت چند هفته پس از عمل ادامه دارند. با اطلاع از پزشک خود و رعایت مراقبت‌های پس از عمل، بهبود طبیعی رخ خواهد داد و چشم‌ها به حالت طبیعی برخواهند گشت. اگر نگرانی‌های خاصی دارید، بهتر است با پزشک خود مشوره کنید تا به شما راهنمایی دقیق‌تری ارائه دهد.

Untitled-2-2

بلفاروپلاستی با لیزر

(Laser Blepharoplasty) یک روش جدید در جراحی پلاستیک پلک‌ها و منطقه اطراف چشم‌ها است. این روش با استفاده از لیزر برای برش و تنظیم پوست و بافت‌های زیرین منطقه پلک‌ها انجام می‌شود. البته، Blepharoplasty با لیزر به تنهایی برای تمام موارد مناسب نیست و به نوع عمل و وضعیت انتخابی شما بستگی دارد.

فواید بلفاروپلاستی با لیزر شامل:

بدون بریدگی: این روش بدون بریدگی معمولی پوست انجام می‌شود. برش‌های کوچک با لیزر به کمک مخروط‌های میکروسکوپی و کوچک انجام می‌شود.

زمان بازیابی کمتر: اغلب زمان بازیابی بعد از Blepharoplasty با لیزر کمتر از روش‌های سنتی است، زیرا زمان لازم برای بهبود برش‌ها و جلوگیری از التهاب کمتر است.

کاهش خونریزی: با استفاده از لیزر، خونریزی در مقایسه با روش‌های سنتی به حداقل می‌رسد.

کاهش تورم: برای برش و تنظیم بافت‌ها، لیزر به تنظیم دقیق‌تر از پوست کمک می‌کند و ممکن است تورم پس از عمل کمتری داشته باشید.

ماندگاری عمل بلفاروپلاستی

ماندگاری عمل Blepharoplasty متناسب با عوامل مختلفی است و نمی‌توان آن را یکسان برای همه افراد تعیین کرد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

سن و ژنتیک: فرایند پیری و میزان تجربه ژنتیکی هر فرد تأثیرگذار است. معمولاً Blepharoplasty نتایج دائمی ندارد و با گذشت زمان، علائم پیری دوباره ظاهر می‌شوند.

مراقبت پس از عمل: مراقبت‌های پس از عمل اهمیت دارند. رعایت دقیق از دستورات پزشک و مراقبت‌های بهینه پس از عمل می‌تواند ماندگاری نتایج را افزایش دهد.

سبک زندگی: عواملی مانند میزان تغذیه، ورزش، استرس و تعامل با مواد مخدر و الکل نیز می‌توانند تأثیرگذار باشند. یک سبک زندگی سالم و متعادل می‌تواند به ماندگاری نتایج کمک کند.

نوع جراحی: نوع بلفاروپلاستی (بالا، پایین یا ترکیبی) و تجربه پزشک ممکن است به ماندگاری نتایج ارتباط داشته باشد.

عوارض: هر گونه عارضه پس از جراحی (مثل عفونت یا ندرتاً خونریزی) می‌تواند به ماندگاری نتایج مختصری تأثیر بگذارد.

ممکن است نیاز باشد که Blepharoplasty را تکرار کنید یا روش‌های دیگر زیبایی را در آینده درنظر بگیرید تا نتایج را حفظ کنید. بهترین راهنمایی را پزشک خود می‌تواند به شما ارائه دهد، زیرا او می‌تواند وضعیت خاص شما را ارزیابی کند و توصیه‌های خاصی را ارائه دهد.

آیا جای بخیه بعد از عمل بلفاروپلاستی به جا می ماند

در Blepharoplasty، معمولاً از بخیه استفاده می‌شود تا جراحی بر روی پلک‌ها و منطقه اطراف چشم‌ها انجام شود. اما بعد از عمل بلفاروپلاستی، بخیه‌ها معمولاً به مدت معقولی در محل عمل نگه داشته می‌شوند. این بخیه‌ها معمولاً به صورت خودکار جذب می‌شوند و نیازی به خارج کردن آنها نیست.

در برخی موارد، بستگی به نوع Blepharoplasty و تکنیک مورد استفاده دارد، بخیه‌ها قابل مشاهده‌اند و پس از چند هفته تا چند ماه به صورت خودکار ریزش می‌کنند. این ممکن است در دوران بازیابی و مدتی پس از جراحی وجود داشته باشد.

در هر صورت، بخیه‌ها به طور معمول در نهایت از بین می‌روند و جای خود را به طبیعت بخشیده و به زخم‌ها فرصتی برای بهبود می‌دهند. پزشک شما می‌تواند در مورد نحوه مراقبت از بخیه‌ها و هر نکته خاصی که شما باید در مورد آنها بدانید، راهنمایی کند.

گود شدن چشم بعد از بلفاروپلاستی

در برخی موارد، گود شدن چشم یا ایجاد افسردگی در ناحیه چشم‌ها ممکن است پس از عمل Blepharoplasty اتفاق بیفتد. این امر معمولاً به عوامل زیر برمی‌گردد:

اشتباه در انجام جراحی: در Blepharoplasty، مقدار پوست و بافت‌های زیرین که برش می‌شوند و تنظیم می‌شوند، بسیار مهم است. اگر پزشک خطایی کند یا مقدار زیادی از بافت‌ها را برش دهد، افسردگی یا گود شدن چشم ممکن است رخ دهد.

عوامل پیری و ژنتیک: برخی از افراد به دلیل عوامل ژنتیکی یا فرایند طبیعی پیری ممکن است به تدریج گود شدن چشم را تجربه کنند. بلفاروپلاستی ممکن است این فرایند را به تعویق بی‌اندازد اما نمی‌تواند از آن جلوگیری کند.

تورم بیش از حد: تورم یا ورم بیش از حد پس از عمل می‌تواند به نظر گود شدن چشم بیفتد. در این موارد، زمان طولانی‌تری برای بهبود و کاهش تورم لازم است.

در هر صورت، اگر با گود شدن چشم پس از Blepharoplasty مواجه شده‌اید، مهم است با پزشک خود در مورد این مشکل مشوره کنید. او می‌تواند علت این موضوع را ارزیابی کند و راهنمایی لازم را ارائه دهد. امکان دارد پزشک شما به شما راه‌حل‌هایی مانند رفع تورم اضافی یا جراحی تصحیحی پیشنهاد دهد تا به بهبود این مشکل کمک کند.

Belpharo4n

آیا عمل بلفاروپلاستی برگشت داره

Blepharoplasty (جراحی پلک‌ها) عملی جراحی است که به طور معمول نتایج دائمی ندارد. به این معنا که اثرات آن در طول زمان کاهش می‌یابند و با گذشت زمان، علائم پیری دوباره ظاهر می‌شوند. این امر معمولاً به عوامل زیر برمی‌گردد:

پیری طبیعی: علائم پیری نه تنها در نواحی پلک‌ها بلکه در سراسر صورت ظاهر می‌شوند. پس از عمل Blepharoplasty، پیری طبیعی به تدریج مجدداً اثر می‌گذارد.

ژنتیک: تأثیرات ژنتیکی نیز در ماندگاری عمل بلفاروپلاستی موثر است. ویژگی‌های ژنتیکی فرد، نحوه بهبود و ماندگاری نتایج را تحت تأثیر می‌گذارد.

فعالیت‌های روزانه و مراقبت‌ها: سبک زندگی و مراقبت‌های پس از عمل می‌توانند به ماندگاری نتایج کمک کنند. مثلاً استفاده از محصولات ضد آفتاب، اجتناب از مواد مخدر و الکل، و یک رژیم غذایی سالم می‌تواند تأثیرات طولانی‌مدت را تسریع کند.

بنابراین، عمل Blepharoplasty تا حدی به تعویق انداختن علائم پیری و بهبود ظاهر اطراف چشم‌ها کمک می‌کند، اما نتایج آن دائمی نیستند. احتمالاً به مرور زمان نیاز به تکرار عمل Blepharoplasty یا روش‌های دیگر زیبایی خواهید داشت تا نتایج را حفظ کنید. به هر حال، پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی دقیق‌تری ارائه دهد.

آیا عمل بلفاروپلاستی دردناک است

عمل Blepharoplasty ، معمولاً زیر بی‌بی‌چک (به نوعی بی حسی موضعی) یا بی‌بی‌چک کلی (آنستزی) انجام می‌شود تا درد و ناراحتی حین عمل را به حداقل برساند. این اقدام جراحی به طور کلی به عنوان یک عمل کم درد تلقی می‌شود.

با این حال، هر عمل جراحی ممکن است با تجربه‌های مختلفی در دوران و پس از آن همراه باشد. بعد از عمل بلفاروپلاستی، ممکن است احساس تورم، سفتی، یا دلتنگی موقتی داشته باشید. درد ممکن است در دوران بازیابی نیز وجود داشته باشد، اما معمولاً از مدت کوتاهی بهبود می‌یابد و با مصرف داروهای تسکین دهنده و استراحت کمتر می‌شود.

تجربه درد و ناراحتی بعد از عمل Blepharoplasty ممکن است بستگی به میزان تراشه و تنظیم بافت‌ها و نیاز به جراحی دیگر داشته باشد. پزشک شما می‌تواند به شما راهنمایی دقیق‌تری در مورد تجربه ممکنه شما در دوران بازیابی ارائه دهد و داروهایی را تجویز کند تا درد و ناراحتی را به حداقل برساند.

عوارض عمل جراحی بلفاروپلاستی

بلفارو پلاستی به دلیل اینکه در ناحیه حساس پشت پلک انجام میگیرد به شدت نیاز به انجام آن توسط پزشک متخصص وجود دارد

از جمله عوارض جراحی بلفاروپلاستی به موارد زیر میتوان اشاره کرد:

  • اختلال در بینایی

  • خشکی چشم،آسیب به عضله پلک

  • از دست دادن توانایی در بستن چشم

  • تاری دید

نکات قابل توجه برای انجام عمل جراحی بلفاروپلاستی

درسته که در ابتدای این متن گفتیم که با عمل ساده ای روبه رو هستیم اما حالا که متوجه شدیم بلفاروپلاستی چیست توجه فرمایید که ما در مورد یک فعالیت پزشکی صحبت میکنیم و قطعا شوخی بردار نیست در انتخاب پزشک و کلینیکی که میخواهید این جراحی را در آن انجام دهید حتما دقت فرمایید.

این عمل در کلینیک پوست و مو ژاوا توسط پزشکان متخصص جراح زیبایی ، جراح عمومی ، جراح پلاستیک و متخصص پوست انجام میگیرد.

نمونه عمل جراحی بلفاروپلاستی آقایان

هزینه عمل بلفاروپلاستی چقدر است؟

هزینه Blepharoplasty (جراحی پلک) می‌تواند بسیار متغیر باشد و از متغیرهای مختلفی تابع باشد، از جمله:

مکان محل جراحی: هزینه‌ها در مناطق مختلف جهان ممکن است متفاوت باشند. در شهرها و مناطقی با هزینه زندگی بالا، هزینه Blepharoplasty معمولاً بیشتر است.

تجربه و تخصص جراح: جراح با تجربه و معتبر ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد. انتخاب یک جراح ماهر و متخصص در این زمینه بسیار مهم است.

نوع Blepharoplasty: آیا شما به بلفاروپلاستی پلک بالایی، پلک پایینی یا هر دو نیاز دارید؟ نوع جراحی ممکن است تأثیری بر هزینه داشته باشد.

پیش‌آمدهای مرتبط: آیا نیاز به جراحی ترکیبی با دیگر روش‌های زیبایی دارید؟ این ممکن است هزینه را افزایش دهد.

تجهیزات و امکانات پزشکی: جراحی در مراکز پزشکی با تجهیزات پیشرفته ممکن است هزینه بیشتری داشته باشد.

عوامل فردی: سلامتی عمومی شما و وضعیت پوست و بافت پلک‌ها نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد..

مشاورین ما در کلینیک ژاوا برای مشاوره عمل جراحی بلفاروپلاستی حضور دارند تا شما با خیالی آسوده و مطمئن برای انجام این عمل تصمیم گیری نمایید.

عمل بلفاروپلاستی چیست pdf

سخن پایانی

بلفاروپلاستی یک روش جراحی زیبایی است که به کمک آن می‌توان ظاهر اطراف چشم‌ها را بهبود داد و علائم پیری را به تعویق انداخت. این عمل می‌تواند به افراد اعتماد به نفس بیشتری بدهد و راحتی زندگی روزمره را افزایش دهد.

با این حال، مهم است که قبل از تصمیم به انجام Blepharoplasty، با یک پزشک ماهر مشوره کنید، تمام سوالات خود را از وی بپرسید و به دقیقه‌ترین راهنمایی‌ها را در مورد انتخاب نوع جراحی و پس از عمل بگیرید. همچنین باید درک داشته باشید که نتایج Blepharoplasty ممکن است دائمی نباشد و نیاز به مراقبت‌های مداوم و سبک زندگی سالم داشته باشد تا از نتایج ایجاد شده حفاظت شود.

سوالات متداول

عمل بلفاروپلاستی پلک تا چه مدت ماندگار است؟

عمل جراحی بلفاروپلاستی یک عمل دائمی است و نیاز به تمدید مجدد ندارد. ولی باید به این مسئله توجه داشت که با بالا رفتن سن، پوست به اصطلاح شل و پیرتر میشود. با مراقبت های بیشتر مثل استفاده از کرم های دورچشم، ضدآفتاب، عینک دودی و ... عمل بلفاروپلاستی پلک ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

آیا عمل جراحی پلک با بیهوشی انجام میشود؟

خیر. در عمل پلک نیاز به بیهوشی کامل نیست و با بی حسی های موضعی صورت انجام میشود.

آیا عمل بلفاروپلاستی خطرناک است؟

به طور کلی پاسخ این سوال خیر است. عمل بلفاروپلاستی عمل خطرناکی نیست به شرطی که به دست جراح و متخصص باتجربه در بهترین کلینیک زیبایی انجام شود. عمل بلفاروپلاستی در صورتی خطرناک است که جراح تجربه کافی نداشته باشد که باعث تبعات جبران ناپذیری میشود.

عمل بلفاروپلاستی چقدر طول میکشد؟

در صورت عدم پیچیدگی در حالت عادی، جراحی بلفاروپلاستی یک الی یک و نیم ساعت طول میکشد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید