رینوپلاستی بینی چیست؟عوارض، مزایا، هزینه

جراحی بینی

رینوپلاستی بینی چیست؟عوارض، مزایا، هزینه

رینوپلاستی نوعی جراحی پلاستیک است که شکل و اندازه بینی شما را تغییر می دهد. برخی از افراد برای بهبود ظاهر بینی و چهره خود جراحی زیبایی بینی انجام می دهند. برخی دیگر تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند که تنفس خود را بهبود ببخشند. جراحان بهترین کلینیک زیبایی در تهران متخصصین جراحی پلاستیک هستند و از پیشرفته ترین تجهیزات برای به حداقل رساندن عوارض رینوپلاستی استفاده می کنند.

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستند؟

رینوپلاستی برای افرادی که دارای ناهنجاری های زیر هستند، توصیه می شود:

می خواهند یک ناهنجاری مادرزادی ( مانند پلیپ بینی ) را اصلاح کنند.

ظاهر کلی چهره خود را بهبود ببخشند.

مجاری مسدود شده بینی ( انحراف تیغه بینی ) را برطرف کنند.

شکستگی بینی را ترمیم کنند.

عملکرد تنفسی را پس از بیماری، درمان سرطان، صدمات تروماتیک یا سوختگی بهبود ببخشند.

عمل رینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

طی عمل رینوپلاستی، جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران، یک برش در داخل سوراخ های بینی شما ایجاد می کند (رینوپلاستی بسته). همچنین ممکن است یک برش در قسمت پایین بینی شما ایجاد کند (رینوپلاستی باز).

سپس پوستی را که استخوان ها و غضروف بینی شما را می پوشاند بالا می برد.

در مرحله بعد، حجم استخوان و غضروف زیر پوست را کاهش داده یا آنها را اصلاح می کند تا شکل جدیدی ایجاد شود و در صورت نیاز انحراف بینی و پلیپ را برطرف می کند.

در نهایت پوست استخوان ها و غضروف بینی شما را به محل اول برمی گرداند و از بخیه های کوچک برای محکم کردن پوست در جای خود استفاده می کند.

جراحی بینی شما ممکن است بین یک تا سه ساعت طول بکشد.

بعد از عمل زیبایی بینی چه اتفاقی می افتد؟

پس از رینوپلاستی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، یک آتل پلاستیکی کوچک برای به حداقل رساندن تورم و حفظ شکل جدید بینی در حین بهبودی روی بینی شما قرار می گیرد و حدود یک یا دو هفته باید از آن استفاده کنید.

یک گاز استریل نواری نیز ممکن است در داخل بینی شما قرار گیرد که می توانید طبق دستور جراح معمولاً ظرف 24 تا 48 ساعت پس از جراحی آن را بردارید.

تورم و کبودی در اطراف بینی و چشم شما از عوارض رینوپلاستی است که رفع آن چند هفته طول می کشد. ممکن است تا یک سال پس از جراحی، تورم خفیف صورت، به ویژه هنگام صبح را تجربه کنید.

کاهش تورم و عوارض رینوپلاستی چقدر طول می کشد؟

بلافاصله پس از جراحی بینی، تورم را تجربه خواهید کرد. تورم موجب می شود بینی شما بزرگتر از حد معمول باشد زیرا مایع درون و زیر پوست شما جمع می‌شود.

تورم و عوارض رینوپلاستی طی چند مرحله کاهش می یابد:

چهار تا شش هفته پس از جراحی بینی

بینی شما به مدت چهار تا شش هفته پس از جراحی متورم خواهد شد و بزرگتر از حد معمول به نظر می رسد. همچنین ممکن است در حین بهبودی پوست اطراف بینی شما، کبود شده یا تغییر رنگ را در این نواحی مشاهده کنید.

سه ماه پس از رینوپلاستی

تورم به آرامی بین یک تا سه ماه کاهش می یابد. پس از سه ماه، بیشتر تورم از بین می رود (حدود 90٪).

یک سال پس از عمل بینی

تورم بینی شما تا یک سال پس از جراحی همچنان وجود دارد. تا زمانی که تورم به طور کامل برطرف نشود، نتایج کامل عمل را مشاهده نخواهید کرد.

سایر خطرات و عوارض رینوپلاستی

تمامی روش های جراحی، دارای عوارض جانبی و خطرات بالقوه ای هستند. درصورتیکه به یک پزشک متخصص مراجعه نکنید ممکن است عوارض جانبی شدیدتری را تجربه نمایید از جمله:

پارگی تیغه بینی.

عفونت.

خونریزی بینی .

بهبود ضعیف زخم یا اسکار .

تغییر رنگ پوست.

ظاهر نامناسب.

تغییر حس بویایی.

درد.

باقی ماندن جای زخم.

نیاز به جراحی مجدد در بهترین کلینیک زیبایی در تهران

رینوپلاستی

آیا بعد از جراحی زیبایی بینی، درد دارم؟

پس از رینوپلاستی، جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران ممکن است احتمالا بی حس کننده با اثر طولانی مدت را تجویز کند تا درد یا ناراحتی جزیی داشته باشید. درد باید چند روز تا یک هفته پس از جراحی کاهش یابد یا از بین برود. در طول این مدت، می‌توانید از مسکن‌های تجویز شده استفاده کنید تا دردتان کاهش پیدا کند.

دوران نقاهت بعد از رینوپلاستی چقدر است؟

بهبودی کامل پس از جراحی بینی ممکن است یک سال طول بکشد. حدود چهار تا شش هفته پس از عمل زیبایی بینی، ورم خواهید داشت که پس از سه ماه به آرامی کاهش می یابد. بین سه ماه تا یک سال، بینی شما هنوز در حال بهبود است و ممکن است تورم همچنان وجود داشته باشد. با بهبودی کامل بینی، که معمولا بعد از یک سال است، نتایج کامل را خواهید دید.

چگونه می توانم عوارض رینوپلاستی را به حداقل برسانم؟

برای کمک به کاهش عوارض رینوپلاستی طی چند هفته اول پس از جراحی بینی، باید:

کمپرس خنک (نه یخ) را روی گونه‌ها یا زیر چشم‌ها (نه مستقیم روی بینی) قرار دهید.

از هر گونه وارد آمدن ضربه به صورت خود اجتناب کنید.

مراقب باشید هنگام استفاده از عینک طبی یا عینک آفتابی، فشار زیادی به تیغه بینی خود وارد نکنید.

سر خود را به خصوص هنگام خواب بالا نگه دارید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید را به حداقل برسانید.

بینی خود را باد نکنید

اجسام سنگین را بلند نکنید

در صورت احساس درد، طبق دستور جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران، از داروهای مسکن استفاده کنید.

در صورت مشاهده چه عوارض جانبی بعد از رینوپلاستی باید به جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنم؟

در صورتی که پس از جراحی بینی با هر یک از موارد زیر مواجه شدید، باید با پزشک خود تماس بگیرید:

دشواری در تنفس.

حالت تهوع یا استفراغ .

علائم عفونت، مانند تب یا ترشحات زرد رنگ.

درد شدید.

خون دماغ کنترل نشده

هزینه رینوپلاستی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران چقدر است؟

برای اطلاع از هزینه رینوپلاستی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران می توانید یک جلسه مشاوره رایگان با جراح رزرو کنید. در این جلسه، شرایط شما بررسی شده و با توجه به اینکه هدف شما از جراحی بینی چیست، هزینه رینوپلاستی تعیین می شود.