تزریق چربی یا تزریق ژل، کدام بهتر است؟ 

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
تزریق ژل یا چربی
6
بهمن

تزریق چربی یا تزریق ژل، کدام بهتر است؟ 


با معرفی تکنیک‌های نوآورانه و بی‌شمار جوان‌سازی صورت، گزینه‌های زیادی برای داوطلبان وجود دارد که انتخاب را بسیار دشوارتر می‌کند. قیمت متفاوت، زمان بهبودی، طول عمر نتایج، دفعات نگهداری و همچنین مهارت‌های جراح پلاستیک، همگی در این تصمیم نقش دارند. وقتی نوبت به احیای ظاهر و صورت می‌رسد، تزریق ژل یا تزریق چربی دو گزینه بارز غیرجراحی هستند. 

اما چگونه می‌توان فهمید که کدام گزینه برای شما مناسب است؟ برای کمک به تصمیم‌گیری شما، راهنمای مفیدی ارائه کرده‌ایم که تکنیک‌های استفاده شده و همچنین مزایا و معایب هر دو روش را نشان می‌دهد. بااین‌حال، قبل از تصمیم‌گیری، توصیه می‌کنیم با یک جراح پلاستیک صورت در سایت کلینیک ژاوا تماس حاصل فرمایید

تزریق ژل چیست؟ 

ژل ها،‌ سرم‌های مایِعِ بافتِ نَرم هستند که مستقیماً به پوست تزریق می‌شوند تا مناطقی که کاهش حجم دارند از جمله: چین‌وچروک‌ها، خطوط ظریف و خالی را پر کنند. پرکننده‌های پوستی یک محلول آرایشی موقت هستند که می‌توانند برای کاهش علائم پیری روی صورت و ایجاد نتیجه‌ای نرم‌تر و جوان‌تر استفاده شوند. اگرچه ژل های تزریقی موقتی هستند و در نهایت توسط بدن جذب می‌شوند، اما حاوی اسید هیالورونیک هستند - ماده‌ای که به طور طبیعی توسط بدن تولید می‌شود و تولید کلاژن را در پوست تسهیل می‌کند. 

اما باگذشت زمان، تولید کلاژن کند می‌شود و پوست به‌تدریج خاصیت ارتجاعی طبیعی خود را از دست می‌دهد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای کمک به جایگزینی یا تکمیل ازدست‌دادن کلاژن به تزریق ژل روی می‌آورند. 


بیشتر بخوانید


تزریق ژل انتخاب خوبی است برای کسانی که به‌سادگی می‌خواهند نواحی با کاهش حجم قابل‌توجه را پر کنند یا ظاهر خطوط و چین و چروک‌های صورت خود را صاف کنند. این یک روش زیبایی سریع، راحت و مقرون‌به‌صرفه برای کسانی است که می‌خواهند خود را جوان تر کنند. 

مزایای تزریق ژل یا پرکننده‌های پوست چیست؟ 

تزریق ژل دارای مزایای زیادی هستند، از جمله: 

  • روش‌های غیر جراحی

  • نتایج تقریباً آنی هستند

  • نیازی به استراحت نیست، بنابراین می‌توانید کار و سایر فعالیت‌ها را از سر بگیرید

  • بسته به نوع پرکننده پوستی که استفاده می‌کنید، آنها می‌توانند بین شش تا 12 ماه یا حتی تا پنج سال دوام داشته باشند. 

  • برای بی حس‌کردن محل تزریق فقط به بی‌حسی موضعی نیاز است. 

  • تزریق ژل یک روش سرپایی هستند و می‌توانند در مطب جراح پلاستیک صورت انجام شوند

تزریق فیلر

معایب تزریق ژل چیست؟ 

همهٔ عمل‌های زیبایی بسته به نوع نگاه شما، سطحی از خطر و مضرات دارند. تزریق‌ ژل از این قاعده مستثنی نیستند، اما معایب آن به حدی کم است که واقعاً لازم نیست نگران آن باشید. 

  • عمل تزریق ژل موقتی هستند، به این معنی که تکرار درمان ضروری خواهد بود

  • کسانی که دارای پوست حساس ممکن است علائمی مانند خارش، برخی آکنه، بثورات پوستی، التهاب، کبودی، قرمزی یا خونریزی داشته باشند که همه اینها واکنش‌های بسیار نادری هستند. 

  • استفاده از یک جراح غیرماهر ممکن است نتایج ناهمواری به همراه داشته باشد

  • تزریق بیش از حد یا اصلاح بیش از حد ممکن است  باعث چین‌وچروک شود

برای جلوگیری از تمام عوامل خطر بالقوه ذکر شده در بالا و نتایج نامطلوب، مطمئن شوید که یک جراح پلاستیک صورت معتبر و ماهر را برای انجام این عمل انتخاب کنید. این روش ممکن است ساده باشد، اما هنوز باید مطمئن شوید که جراح زیبایی که آن را انجام می‌دهد دارای مجوز کامل در منطقه شما و سطح قابل‌توجهی از تجربه است. 

قبل از عمل، از شما خواسته می‌شود که یک قرار ملاقات اولیه را تعیین کنید که طی آن جراح پلاستیک صورت شما به‌دقت وضعیت پوست صورت شما را بررسی می‌کند و توصیه‌های شخصی برای شما ارائه می‌کند. 

انتقال چربی/پیوند چربی چیست؟ 

انتقال چربی یا پیوند چربی یک روش کاملاً طبیعی است که شامل استخراج سلول‌های چربی یا سلولیت از قسمت‌هایی از بدن که ناخواسته و فراوان است (معمولاً قسمت داخلی بازو، بالای ران یا شکم) است. پس از یک فرایند خالص‌سازی کوتاه، همان چربی که از بدن خود فرد برداشت شده بود دوباره به ناحیه موردنظر صورت تزریق می‌شود. استفاده از سلول‌های چربی خود فرد به حجم بخشیدن به قسمت‌هایی از صورت که فاقد آن هستند کمک می‌کند و همچنین خطر واکنش نامطلوب کاندید به این روش را کاهش می‌دهد. 

مشتریانی که گونه‌های بسیار توخالی، خطوط/چین‌های عمیق صورت، حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها، گودی اطراف شقیقه‌شان دارند، عموماً افراد خوبی برای انتقال چربی/پیوند چربی هستند. 

مزایای انتقال چربی/پیوند چربی چیست؟ 

مزایای زیادی برای انجام فرایند انتقال چربی / پیوند چربی وجود دارد، از جمله: 

  • این روش بدون عمل جراحی است

  • استفاده از سلول‌های چربی از بدن فرد، سطح خطر را به حداقل می‌رساند

  • ناحیه اهداکننده چربی ظاهر باریک‌تری بدست می‌آورد (یعنی شکم، ران یا بازو)

  • نتایج معمولاً بسیار طولانی‌تر از تزریق ژل باقی می‌مانند

  • سلول‌های چربی حاوی سلول‌های بنیادی هستند که باعث رشد و کیفیت بافت سالم می‌شوند

  • زمان بهبودی حداقل است

معایب انتقال چربی/پیوند چربی چیست؟ 

همان‌طور که انتقال چربی/پیوند چربی برای پوست و ظاهر شما مفید است، متأسفانه چند معایب نیز وجود دارد. معایب انتقال چربی/پیوند چربی عبارت‌اند از: 

  • سلول‌های چربی در نهایت توسط بدن جذب می‌شوند، به این معنی که طول عمر نتایج از فردی به فرد دیگر متفاوت است

  • روش‌های انتقال چربی کمی پیچیده‌تر و زمان‌برتر از تزریق ژل هستند

  • برای دستیابی به نتایج مطلوب، ممکن است لازم باشد انتقال چربی در کنار روش دیگری انجام شود

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید