بهترین روش درمان جوش صورت

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
درمان جای جوش
4
دی

بهترین روش درمان جوش صورت


از بین بردن آکنه و جوش صورت یکی از پردردسرترین روش های درمانی است زیرا یافتن بهترین روش درمان جوش و جای جوش براساس نوع اسکار، نوع پوست و شدت آن بسیار متفاوت خواهد بود. به همین دلیل توصیه می شود پیش از انتخاب روش درمانی مناسب، با متخصص بهترین کلینیک پوست در تهران مشورت کنید.

البته مراقبت پوست در منزل و استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند تاحدودی به بهتر شدن جوش صورت و درمان جای جوش کمک کند. برخی از کرم‌های دارویی، مانند کرم هایی حاوی آزلائیک اسید یا اسیدهای هیدروکسیل نیز می توانند موثر واقع شوند. اما تاثیر این روش ها بسیار محدود است و ممکن است نیاز به صبر و حوصله زیادی داشته باشد.

در این مقاله بهترین روش های درمان جوش صورت و جای جوش را که می تواند در کوتاه مدت مشکل شما را حل کند، معرفی می کنیم:

تزریق فیلر برای درمان جای جوش

فیلرها با تزریق بافت نرم، کلاژن، چربی یا سایر مواد به زیر پوست می تواند پوست را در ناحیه ای که به علت جوش زدن، فرورفته حجیم کنند. هدف این روش این است که جای جوش کمتر دیده شود. از آنجاییکه نتایج این روش موقتی هستند، بنابراین برای حفظ اثر به تکرار جلسات درمانی نیاز دارند. مزیت تزریق فیلر برای درمان جای جوش، عدم تغییر رنگ پوست است.


بیشتر بخوانید


لایه برداری با لیزر برای درمان جوش صورت

لایه برداری در بهترین کلینیک زیبایی در تهران به طور فزاینده ای محبوب شده است و اغلب برای درمان جای جوش که زمانی با درم ابریژن درمان می شدند، استفاده می شود. البته این روش برای افرادی که پوست تیره‌تر یا سابقه کلوئید دارند، خطر عوارض جانبی بیشتری دارد و معمولا تکنولوژی های مبتنی بر انرژی منابع نور پالسی و دستگاه‌های فرکانس رادیویی به عنوان بهترین روش درمان جوش صورت شناخته می شود تا جای جوش بدون آسیب رسیدن به لایه بیرونی، کمتر دیده شوند.

درم ابریژن برای درمان جای جوش عمیق روی صورت

درم ابریژن معمولاً برای جای زخم های بسیار عمیق استفاده می شود. متخصص بهترین کلینیک پوست در تهران، لایه رویی پوست را با یک براش در حال چرخش سریع یا دستگاه دیگری برمی دارد. درمان جوش و جای جوش سطحی با درم ابریژن معمولا به طور کامل امکان پذیر است اما جای آکنه های عمیق تر، کمتر قابل توجه به نظر می رسند. عوارض جانبی این روش، شامل جای زخم و تغییر رنگ پوست است.

لایه برداری شیمیایی برای درمان جای جوش

در روش لایه برداری شیمیایی، متخصص بهترین کلینیک پوست در تهران، یک محلول شیمیایی را روی بافت اسکار اعمال می کند تا لایه بالایی پوست را برداشته و ظاهر اسکارهای عمیق تر را به حداقل برساند. برای حفظ نتایج می توانید روش های لایه برداری ملایم تری را برای درمان جوش و جای جوش تکرار کنید. شما فقط می توانید یک لایه برداری عمیق داشته باشید. عوارض جانبی این روش شامل تغییر در رنگ پوست، به ویژه با لایه برداری عمیق در پوست های تیره است.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ برای رفع جای جوش

در روش میکرونیدلینگ، متخصص بهترین کلینیک پوست در تهران برای تحریک کلاژن سازی در بافت زیرین، دستگاهی با چندین سوزن بسیار ریز را روی پوست قرار می دهد. این یک تکنیک ایمن، ساده و کاملا موثر برای از بین بردن آکنه و جوش صورت است و کمترین خطر را برای تغییر رنگ پوست دارد. نتایج بدست آمده طی یک جلسه میکرونیدلینگ برای درمان جوش و جای جوش، ممکن است قابل توجه نباشد و به درمان های تکراری نیاز داشته باشید.

تزریق بوتاکس برای پرکردن جای جوش عمیق روی صورت

گاهی اوقات پوست ناحیه ای از صورت که جوش زده دچار فرورفتگی می شود. تزریق بوتاکس، پوست اطراف این ناحیه را شل می کند، که ممکن است جای جوش را بهبود ببخشد. نتایج تزریق بوتاکس برای درمان جوش و جای جوش موقتی هستند، بنابراین برای حفظ اثرات آن نیاز به تکرار جلسات درمانی دارید.

لیزر CO2فرکشنال - تهاجمی اما بسیار موثر

Factional CO2 Laserیکی از بهترین روش های درمان جوش صورت است و با وجود اینکه یک روش تهاجمی است اما نتایج عالی را طی یک جلسه درمانی ایجاد می کند.

فناوری جدیدتر «فرکشنال» تنها بخشی از پوست را درمان می‌کند و پوست سالمی را در اطراف ناحیه درمان باقی می‌گذارد و امکان بهبود سریع و درمان های بسیار ایمن را برای اکثر پوست ها فراهم می کند. لیزر CO2فرکشنال سوراخ های میکروسکوپی کوچکی را در لایه های عمیق تر پوست ایجاد می کند که منجر به تولید کلاژن جدید و سالم برای صاف کردن جای جوش می شود. بهبود جای آکنه را می توان حدود یک هفته پس از درمان لیزر CO2فراکشنال مشاهده کرد و نتایج آن نیز تا شش ماه پس از درمان اولیه ادامه خواهد داشت.

بسته به نوع لیزر، دوره نقاهت CO2فرکشنال معمولاً حدود 3 تا 6 روز پس از جلسه درمانی است. در این مدت، زخم ناشی از لیزر به منظور تحریک بازسازی کلاژن در حال بهبود است. در طول دوره بهبودی، متخصصین بهترین کلینیک پوست در تهران اغلب به بیماران توصیه می کند از پماد Aquaphor® برای تسریع زمان بهبودی استفاده کنند.

درمان جوش صورت با کویتیشن اولتراسونیک و فرکانس رادیویی

کویتیشن اولتراسونیک و فرکانس رادیویی، علاوه بر درمان جوش و جای جوش، پوست شما را جوان کرده و به ترمیم پوست شما نیز کمک می کند. این روش با تکنولوژی بالا از دستگاه سونوگرافی تخصصی استفاده می کند که امواج با فرکانس بالا ساطع می کند. درمان های اولتراسونیک برای انواع پوست مفید است و می تواند بسیاری از بیماری های رایج پوستی را بهبود بخشد.

کویتیشن اولتراسونیک و فرکانس رادیویی، یک روش درمانی غیر تهاجمی است که برای انواع پوست، از آکنه گرفته تا روزاسه و پوست های بالغ، ایمن و مناسب است. حتی حساس ترین پوست ها نیز از این تکنیک برای درمان جوش و جای جوش، سود می برند.

در این روش، افزایش جریان خون، موجب تحریک تولید کلاژن، شده که درنتیجه به ایجاد استحکام و انعطاف پذیری بافت پوست کمک می کند. این روش پیشرفته ضد پیری به پوست شما ظاهر و احساسی بسیار سالم تر و جوان تر می دهد.

اگر می خواهید بهترین روش درمان جوش و جای جوش را براساس نوع پوست و مشکلات پوستی خود انتخاب کنید، بهتر است با متخصص بهترین کلینیک پوست در تهران مشورت کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید