آیا کاشت مو درد دارد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
درد کاشت مو
22
فروردین

آیا کاشت مو درد دارد؟


درد کاشت مو، به لطف بی‌حسی موضعی و داروهای مسکن بعد از عمل، خیر، کاشت مو دردناک نیست.

درحالی‌که هیچ جراحی نمی‌تواند کاملاً بدون درد باشد و ممکن است کمی ناراحتی موقتی وجود داشته باشد، کاشت مو معمولاً برای اکثر مبتلایان به ریزش مو یک تجربه خوشایند و آسان است. در ادامه با سایت کلینیک ژاوا بهترین کلینیک زیبایی در تهران همره باشید.

آیا کاشت مو FUE درد دارد؟ 

خبر خوب این است که خود این روش نباید باعث درد شود. استخراج واحد فولیکولی می‌تواند کار فشرده باشد؛ زیرا هر فولیکول اهداکننده باید با یک ابزار استخراج شود. علاوه بر این، نتایج پس از جراحی می‌تواند حساس و دردناک به نظر برسد.

آیا بعد از کاشت مو دردی احساس می‌شود؟  

احتمالاً در محل پیوند و همچنین در ناحیه‌ای که مو برداشته شده است، احساس درد خواهید داشت. برای چند روز آینده، جراح شما ممکن است موارد زیر را تجویز کند: داروهای ضددرد مثل آنتی‌بیوتیک‌های ایبوپروفن (Advil) برای جلوگیری از عفونت.

درد کاشت مو بعد از عمل چقدر طول می‌کشد؟ 

ناراحتی و درد باید ظرف 48 تا 72 ساعت پس از جراحی کاهش یابد. افزایش قابل‌توجه درد پس از این دوره باید شما را وادار کند که با مطب تماس بگیرید. به‌طورکلی، بیشتر ناراحتی‌هایی که احساس می‌کنید از سفتی پوست سر شما ناشی می‌شود.

ماندگاری و طول عمر کاشت مو 

کاشت مو یک گزینه درمانی برای موهای نازک آشکار است. نتایج کاشت مو دائمی در نظر گرفته می‌شود زیرا نمی‌توانید آنها را لغو کنید. بااین‌حال، این بدان معنا نیست که نحوه کاشت موی شما پس از بهبودی، روشی است که شما تا پایان عمر به دنبال آن خواهید بود. 


بیشتر بخوانید


عوارض احتمالی کاشت مو

در اینجا 8 عارضه جانبی مهم کاشت مو که افراد باید از آنها آگاه باشند، آورده شده است.

  • خونریزی از پوست سر خونریزی از شایع‌ترین عوارض کاشت مو است.

  • عفونت پوست سر یکی دیگر از عوارض کاشت مو عفونت پوست سر است

  • نازک شدن مو

  • خارش

  • جای زخم

  • کیست

  • سکسکه

  • درد

آیا می‌توان بعد از کاشت مو کلاه گذاشت؟
اکثر مردم توصیه می‌کنند حداقل ده روز قبل از پوشیدن کلاه صبر کنید. 7 تا 10 روز طول می‌کشد تا پیوندهای شما در نواحی طاس ریشه بزنند. هر واحد فولیکولی باید بدون هیچ‌گونه تداخلی در جای خود باقی بماند تا از آسیب به پیوندها جلوگیری شود و نتایج بهینه و دائمی تضمین شود.

کاشت مو طبیعی

آیا کاشت مو طبیعی به نظر می‌رسد؟ 

به‌طورکلی، کاشت مو طبیعی به نظر می‌رسد؛ زیرا از مناطق اهداکننده واقعی موی انسان روی سر استفاده می‌شود. کاشت موی واقعی و حجم بالا به ایجاد ظاهری طبیعی کمک می‌کند.

آیا انجام کاشت مو ارزش دارد؟ 

وقتی تأثیرات روی اعتمادبه‌نفس، ظاهر و ماهیت طولانی‌مدت درمان را در نظر بگیرید، کاشت مو قطعاً ارزشش را دارد. سپس ممکن است در نظر بگیریم که چقدر بر زندگی ما تأثیر می‌گذارد، چقدر طول می‌کشد تا بهبود یابد و نتیجه نهایی چه خواهد بود.

آیا امکان دارد از کاشت مو نتیجه گرفت؟ 

اگرچه کلینیک‌های حرفه‌ای کاشت مو بیش از 95 درصد موفقیت دارند، اما خطر شکست در جراحی ترمیم مو صفر نیست. باید توجه داشته باشید که اگر یک تیم پزشکی بی‌تجربه یا فاقد صلاحیت عمل را انجام دهند، خطر افزایش می‌یابد.

پیاده‌روی بعد از انجام کاشت مو

ورزش بعد از کاشت مو استرس شما را افزایش می‌دهد که می‌تواند باعث رشد یا ریزش غیرضروری پیوند شود. برای محافظت از پوست سر تازه پیوند شده، باید حداقل 14 روز پس از جراحی از ورزش شدید اجتناب کنید.

خوابیدن بعد از انجام کاشت مو

پس از کاشت مو باید به پشت‌ورو به بالا بخوابید. شما درحالی‌که سرخود را روی یک بالش گردن می‌خوابید تا سرخود را در وضعیت صحیح نگه دارید. از چرخیدن و چرخاندن یا خوابیدن روی شکم خودداری کنید.

تغییر رنگ مو پس از کاشت

جراحی کاشت مو رنگ موهای شما را تغییر نمی‌دهد. در موارد نادر، این روش ممکن است باعث سفیدی زودرس برخی از موهای کاشته شده شود، اما تأثیری بر سلامت کلی یا طول عمر موهای کاشته شده نخواهد داشت. هنگامی که ناحیه اهداکننده شروع به خاکستری شدن می‌کند، ناحیه گیرنده در نهایت همین روند را دنبال می‌کند.

استفاده از هدبند بعد از کاشت سر 

هدبندها بهترین دفاع را در برابر تورم و چندین عارضه بالقوه ارائه می‌دهند. هدبند به محافظت از پوست حساس بعد از عمل کمک می‌کند. آنها می‌توانند از تورم و کبودی جلوگیری کنند تا به حفظ ظاهر شما کمک کنند. آنها می‌توانند مایع اضافی را که ممکن است از محل پیوند نشت کند جذب کنند.

اطمینان از پیوند کاشت پس از ۷ روز

5-10 روز طول می‌کشد تا گرافت‌های شما پس از کاشت مو ایمن شوند. مراقبت از پیوند خود در زمان بهبودی بسیار مهم است. به‌طورکلی، پس از کاشت مو، پیوندهای تازه حدود 5 تا 10 روز طول می‌کشد تا ایجاد شوند.

آمادگی قبل از کاشت سر 

  • حداقل 24 ساعت قبل از جراحی سیگار را ترک کنید.

  • سه روز قبل از جراحی الکل مصرف نکنید.

  • قبل از جراحی موهای خود را کوتاه نکنید.

  • حدود یک یا دو هفته قبل از جراحی پوست سرخود را ماساژ دهید.

زمان ریزش پوسته‌های سر بعد از پیوند مو

محل‌های کاشت مو در عرض 24 تا 72 ساعت پس از جراحی پوسته ایجاد می‌کنند و پوسته‌ها در عرض 3 تا 10 روز می‌ریزند. وقتی دلمه‌ها می‌ریزند، ممکن است متوجه ریزش مو با آنها شوید. این طبیعی است. دلمه‌ها را نچینید یا خراش ندهید، انجام این کار می‌تواند باعث عفونت شود و بقای پیوندها را به خطر بیندازد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید