img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
PRP
28
آبان

PRPچیست؟


متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران معتقدند، تزریق پی آر پی باعث رشد طبیعی مو شده و با افزایش خون رسانی به فولیکول مو و افزایش ضخامت ساقه مو باعث حفظ آن می شود. گاهی اوقات prpهمراه با سایر روش ها یا داروهای ریزش مو توصیه می شود تا نتایج بهتری به همراه داشته باشد.

PRP ( پلاسمای غنی از پلاکت ) یک روش سه مرحله ای برای درمان ریزش مو است که در آن، خون از خود بیمار گرفته شده، پردازش شده و سپس به پوست سر او تزریق می شود.

تاکنون تحقیقات کافی برای اثبات اینکه آیا پی آر پی واقعا یک درمان موثر برای ریزش مو است یا خیر، انجام نشده است. با این حال، از دهه 1980 از این روش علاوه بر درمان ریزش مو برای مشکلاتی مانند التیام تاندون ها، رباط ها و عضلات آسیب دیده استفاده می شد که با توجه به نظر بیمارانی که به توصیه پزشک از prpاستفاده کرده اند، نتایج رضایتبخشی داشته است.

اگر می خواهید درباره PRPو مزایا و عوارض احتمالی آن به عنوان یکی از روش های درمان ریزش مو اطلاعات بیشتری بدست آورید و از هزینه PRPمو در بهترین کلینیک زیبایی در تهران را نیز مطلع شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فرآیند درمان ریزش مو با پی آر پی چگونه است؟

درمان PRPیک فرآیند سه مرحله ای است که معمولا طی سه جلسه درمانی به فاصله 4 تا 6 هفته ای انجام می شود.


بیشتر بخوانید


با توجه به توصیه متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران ممکن است به جلسات درمانی بیشتری نیز هر 4 تا 6 ماه یکبار نیاز باشد.

مراحل انجام PRP

مرحله 1 :خون - معمولاً از بازوی بیمار - گرفته می شود و در یک سانتریفیوژ (دستگاهی که به سرعت می چرخد تا مایعات با چگالی های مختلف را جدا کند) قرار می گیرد.

مرحله 2: پس از حدود 10 دقیقه در سانتریفیوژ، خون شما به سه جزء تقسیم می شود:

پلاسمای بدون پلاکت

پلاسمای غنی از پلاکت

گلبول های قرمز خون

مرحله 3 : پلاسمای غنی از پلاکت به داخل یک سرنگ کشیده می شود و سپس به مناطقی از پوست سر که نیاز به رشد موی بیشتری دارند، تزریق می شود.

پلاسما و پلاکت چیست؟

پلاسما همان قسمت مایع خون است که عمدتاً از آب و پروتئین تشکیل شده و محیطی را برای گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها فراهم می کند تا در بدن گردش کنند. پلاکت‌ها که ترومبوسیت‌ها نیز نامیده می‌شوند، سلول‌های خونی هستند که باعث لخته شدن خون و سایر عملکردهای لازم برای بهبود رشد می‌شوند.

فعال شدن پلاکت ها نقشی کلیدی در روند بهبود طبیعی بدن ایفا می کند و به همین دلیل پزشکان معتقدند که برای درمان ریزش مو می تواند تاثیر گذار باشد.

آیا PRPبرای درمان ریزش مو موثر است؟

تحقیقات کافی برای اثبات موثر بودن PRPانجام نشده است. همچنین مشخص نیست که برای چه کسی - و تحت چه شرایطی - موثرتر است.

با توجه به مطالعات اخیر که توسط یک منبع مورد اعتماد انجام گرفته، اگرچه پایه علمی کافی برای حمایت از تاثیر PRPبر درمان ریزش مو وجود ندارد، اما بیمارانی که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران از این روش استفاده کرده اند تا به حال از نتایج آن راضی بوده اند. ترمیم مو با استفاده از PRPهنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد و شواهد بالینی بیشتری برای اثبات واقعی بودن نتایج آن مورد نیاز است.

عوارض جانبی PRO

از آنجایی که درمان PRPشامل تزریق خون خود شما به پوست سرتان است، شما در خطر ابتلا به هیچ بیماری مسری قرار نخواهید گرفت.

با این حال، هر درمانی که شامل تزریق باشد همیشه عوارض جانبی خاص خود را دارد، از جمله:

آسیب به عروق خونی یا اعصاب

عفونت

کلسیفیکاسیون در نقاط تزریق

باقی ماندن جای زخم

همچنین این احتمال وجود دارد که شما نسبت به داروی بیهوشی مورد استفاده در درمان، واکنش منفی نشان دهید. اگر تصمیم به درمان ریزش مو با روش PRPرا دارید بهتر است به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا عوارض جانبی احتمالی آن به حداقل برسد.

درمان ریزش مو با PRPبرای چه کسانی توصیه نمی شود؟

هنگامی که برای مشاوره اولیه به متخصص بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه می کنید، به شما توصیه می شود که اگر:

از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید

سیگاری هستید

سابقه سوء مصرف الکل یا مواد مخدر دارید

از این روش برای درمان ریزش مو استفاده نکنید.

همچنین در صورت تشخیص بیماری های زیر ممکن است کاندید مناسبی برای درمان ریزش مو با روش PRP نباشید:

عفونت های حاد یا مزمن

سرطان

بیماری مزمن کبدی

بیماری مزمن پوستی

بی ثباتی همودینامیک

هیپوفیبرینوژنمی

اختلال متابولیک

سندرم های اختلال عملکرد پلاکتی

اختلال سیستمیک

سپسیس

تعداد پلاکت کم

بیماری تیرویید

همچنین توصیه می شود حتماً تمام داروهایی را که مصرف می‌کنید، از جمله مکمل‌ها و گیاهان دارویی را قبل از عمل به متخصص خود گزارش دهید.

پس از تزریق پی آر پی چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

پس از تزریق معمولا پزشک به شما توصیه کند که به ناحیه آسیب دیده دست نزنید. اکثر افراد می توانند پس از تزریق پی آر پی به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

از آنجایی که تزریق PRP برای بهبود یا رشد مو انجام می شود، ممکن است بلافاصله بعد از تزریق متوجه تفاوت فوری در درمان ریزش موی خود نشوید. با این حال، طی چند هفته یا چند ماه، مشاهده خواهید کرد که موهای بیشتری در ناحیه تزریق رشد می کنند.

پی ار پی

هزینه PRPمو چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، PRPدر ابتدا یک درمان سه مرحله ای است اما برای حفظ نتایج درمان ریزش مو با این روش ممکن است به جلسات بیشتری نیاز باشد. به همین علت، هزینه PRP مو باید توسط متخصص بهترین کلینیک زیبایی در تهران پس از بررسی شرایط شما مشخص شود.

علاوه بر این هزینه PRP مو به عوامل دیگری نیز بستگی دارد، از جمله:

محل کلینیک

کیفیت تجهیزات

تجربه متخصص

مواد مورد نیاز جهت افزودن به پلاکت

از آنجایی که درمان ریزش مو یک روش زیبایی شناخته می شود، بیمه ها، هزینه PRPمو را پوشش نمی دهند. بنابراین، باید هزینه آن را به طور کامل خودتان پرداخت کنید.

برچسب ها

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید