مراقبت های بعد از بوکال فت

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
بوکال فت
5
اردیبهشت

مراقبت های بعد از بوکال فت


مراقبت های بعد از بوکال فت، شامل چند تغییر موقتی در سبک زندگی تان می شود که اگر آنها را رعایت کنید، سریعتر بهبود پیدا کرده و می توانید از موفقیت عمل اطمینان حاصل کنید.

از آنجایی که بوکال فت روشی بسیار سریع و غیر تهاجمی است، به صورت سرپایی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام می شود. بنابراین، شما کمتر از 24 ساعت در کلینیک خواهید ماند و می توانید چند ساعت پس از عمل به خانه برگردید.

البته بهترین جراح بوکال فت معمولا به شما توصیه می کند که در همان روز عمل رانندگی نکنید و با یک همراه به خانه برگردید.

مهمترین مراقبت های بعد از بوکال فت

پس از جراحی همچنان باید برای چند نوبت ویزیت به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا جراح مطمئن شود که دوران نقاهت را به خوبی سپری می کنید و نتیجه عمل مطلوب بوده است.

در ویزیت اول که باید حدود یک هفته تا 10 روز پس از عمل انجام شود بخیه های شما کشیده می شود (مگر اینکه از بخیه های جذبی استفاده شده باشد).

ویزیت دوم یک معاینه کلی خواهد بود تا بهترین جراح بوکال فت در تهران مطمئن شود روند بهبودی همانطور که باید پیش می رود و به شما اجازه بازگشت به محل کار و انجام فعالیت عادی و حتی ورزش کردن را بدهد.

در عین حال ممکن است پزشک به شما بگوید که در حال حاضر قادر به انجام این کار نیستید، به همین دلیل است که ویزیت شدن توسط جراح از مهمترین مراقبت های بعد از بوکال فت به شمار می آید.

مراقبت های بعد از بوکال فت برای به حداقل رساندن عوارض جانبی!

به مدت 3 هفته اول بعد از بوکال فت شما باید دو مراقبت بسیار مهم را انجام دهید:

حداقل یک هفته بعد از عمل باید سر خود را همیشه بالا نگه دارید، حتی در هنگام خواب. می توانید با خوابیدن روی دو یا چند بالش این کار را انجام دهید.


بیشتر بخوانید


به مدت 3 هفته بعد از بوکال فت باید از ورزش و هر نوع فعالیت شدید خودداری کنید. بنابراین، بیمارانی که مشاغل فعال تری دارند ممکن است برای مدتی نتوانند به سر کار بازگردند. کارمندانی که در شغل شان نیازی به صحبت کردن زیاد و طولانی مدت ندارند، می توانند حدود 3 روز تا یک هفته پس از عمل به سر کار بازگردند.

مراقبت های روز اول بعد از بوکال فت

در روز اول بعد از جراحی باید از تماس با صورت خودداری شود، به این معنی که نمی توانید صورت خود را بشویید یا آرایش کنید. پس از گذشت اولین روز بهبودی، در صورت تمایل می توانید این کارها را انجام دهید. همچنین توجه کنید که در چند روز اول غذاهای نرم تنها غذاهایی هستند که می توانید بخورید.

بوکال فت صورت

مراقبت های مهم طی چند هفته بعد از بوکال فت

طی دو هفته اول باید از مصرف بیشتر غذاهای جویدنی خودداری کنید و میزان جویدن با فک خود را تا جایی که می توانید محدود کنید. علاوه بر این، باید سعی کنید از خوردن غذاهای شور پرهیز کنید که به کاهش تورم کمک می کند.

شستشوی دهان بعد از غذا نیز به تمیز و زیبا نگه داشتن نواحی جراحی شده کمک می کند و موجب می شود که ذرات غذا وارد محل بریدگی نشود.

مراقبت های بعد از بوکال فت فقط به این موارد محدود نمی شود و شما باید برای اکثر فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید از بهترین جراح بوکال فت در تهران دستورالعمل های لازم را دریافت کنید.

برخی از این مراقبت ها عبارتند از:

ورزش کردن

بهترين جراح بوکال فت در تهران به شما توصیه می کند که حداقل به مدت 6 هفته از فعالیت های شدید مانند ورزش های حرفه ای خودداری کنید.

انجام این ورزش‌ها به خصوص در سه هفته اول بعد از جراحی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران موجب افزایش فشار خون می شود که می تواند عواقب جدی از جمله خطر خونریزی داخلی را به همراه داشته باشد.

سیگار کشیدن

اگر سیگاری هستید، باید برای مدتی از این سیگار کشیدن خودداری زیرا سیگار کشیدن روند بهبودی را کند می کند، بنابراین ضروری است که برای مدتی به طور جدی آن را کنار بگذارید.

تغذیه

یکی از مراقبت های بعد از بوکال فت که به شدت توسط متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران توصیه می شود پرهیز از جویدن "غذاهای حاوی دانه های ریز و خشک" است. به عنوان مثال، برنج، چیپس و هر نوع غذای سرخ کردنی، انتخاب مناسبی نخواهد بود.

در عوض؛ غذاهای مایع و نرم مانند اسموتی، سوپ های کاملا مخلوط شده یا پوره سیب زمینی می توانند انتخاب مناسبی باشند.

مسواک زدن

مسواک زدن بعد از جراحی بوکال فت، مشکلی ندارد اگرچه باید مراقب باشید . دندان های خود را به آرامی مسواک بزنید و مراقب باشید که به نواحی جراحی شده ضربه وارد نکنید. همچنین به عنوان یکی از مهمترین مراقبت های بعد از بوکال فت تا زمانی که جای عمل خوب نشده، دهان خود را با هیچ چیزی از جمله آب یا دهانشویه شستشو ندهید.

خوابیدن

یکی از مراقبت های بعد از بوکال فت، این است که باید به پشت بخوابید و سر خود را بالا نگه دارید . اگر معمولاً روی شکم یا پهلو می خوابید، بهتر است تا مدتی این عادت را کنار بگذارید. خوابیدن در حالتیکه سرتان بالاتر از بدنتان قرار دارد به طور قابل توجهی به روند بهبودی شما کمک می کند.

چطور با مراقبت های بعد از بوکال فت از تورم صورت پیشگیری کنم؟

بعد عمل بوکال فت در بهترین کلینیک زیبایی در تهران باید انتظار تورم و کبودی به مدت چند روز را داشته باشید. در این مدت، باید مایعات و غذاهای نرم مانند سوپ، ماکارونی کاملا پخته شده، تخم مرغ و پودینگ بخورید تا از ایجاد تورم بیش از حد جلوگیری کنید. کمپرس یخ نیز می تواند به کاهش تورم بعد از بوکال فت کمک کند.

اگر در خصوص هزینه بوکال فت یا مراقبت های بعد از این عمل سوال بیشتری دارید می توانید با کارشناسان بهترین کلینیک زیبایی در تهران تماس بگیرید یا یک وقت مشاوره رایگان با بهترین جراح بوکال فت در تهران رزرو کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید