تزریق چربی به باسن به چه صورت است

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
تزریق چربی به باسن
18
بهمن

تزریق چربی به باسن به چه صورت است


جراحی لگن یک عمل زیبایی است که چربی را از ناحیه لگن و ران تزریق یا حذف می‌کند. هدف این جراحی ازبین‌بردن فرورفتگی‌های کنار باسن و ایجاد یک خط صاف و منحنی از باسن تا ران است. این مقاله مراحل جراحی دیپ هیپ، خطرات و عوارض احتمالی آن و هر چیز دیگری که در صورت کنجکاوی در مورد این روش باید بدانید را توضیح خواهد داد. پس در ادامه با کلینیک ژاوا بهترین کلینیک زیبایی در تهران همراه باشید.

شیب لگن چیست؟ 

در نمایش‌های محبوب بدن‌ها، به‌ویژه بدن‌های زنانه، ما عادت کرده‌ایم یک شِبهِ نیم‌دایره‌ای ساده را ببینیم که در لگن خمیده و در ران منحنی است.

درحالی‌که این ممکن است تصویری باشد که ما آن را به‌عنوان یک روش "عادی" یا مطلوب برای نگاه‌کردن بدیهی می‌دانیم، بدن بسیاری از افراد این‌طور به نظر نمی‌رسد.

شیب لگن یا باسن به فرورفتگی‌های اطراف انحنا از باسن تا ران اشاره دارد. این فرورفتگی‌ها زمانی اتفاق می‌افتند که پوست کناره‌های باسن شما محکم‌تر به تروکانتر، قسمت عمیق‌تری از استخوان ران، چسبیده باشد.

توزیع و مقدار چربی روی بدن شما می‌تواند این فرورفتگی‌ها را بیشتر نمایان کند.

از نظر آناتومیک هیچ مشکلی با شیب لگن وجود ندارد. این عمل‌ها هیچ خطر پزشکی ندارند. اما برای برخی از افراد، داشتن شیب باسن باعث می‌شود احساس زیبا بودن کنند.

جراحی شیب لگن چیست؟ 

جراحی شیب لگن یک عمل جراحی توزیع مجدد چربی است (که لیپواسکالپتینگ نیز نامیده می‌شود). این بدان معناست که چربی از یک ناحیه از بدن شما ساکشن می‌شود و سپس به ناحیه تروکانتر تزریق می‌شود.

هدف از این پیوند چربی صاف‌کردن انحنای باسن است.

به‌عنوان یک جایگزین، ممکن است چربی از ناحیه غوطه‌ور برداشته شود تا یک شِبهِ کانتور ایجاد شود. پرکننده‌های مصنوعی یا ایمپلنت‌های سیلیکونی جامد نیز ممکن است به‌عنوان جایگزینی برای پیوند چربی استفاده شوند.

روال کار چگونه است؟ 

انجام جراحی دیپ هیپ معمولاً یک روش سرپایی است. بسته به توصیه پزشک، به‌احتمال زیاد تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت.

مراحل جراح

ابتدا با استفاده از روش لیپوساکشن چربی از بدن شما خارج می‌شود. چربی ممکن است از باسن، شکم یا داخل ران شما برداشته شود. برش‌های کوچکی برای برداشتن چربی ایجاد می‌شود و بسته می‌شوند و بانداژ می‌شوند.

سپس چربی برای تزریق مجدد به بدن شما آماده می‌شود. ماشینی وجود دارد که چربی را می‌چرخاند تا خون و سایر مایعات از آن خارج شود.

سپس چربی به ناحیه لگن شما تزریق می‌شود. معمولاً در محل تزریق نیازی به بخیه نیست.

تزریق چربی به باسن

مراقبت‌های بعد و بهبودی

حتی اگر مجبور نیستید یک شب در بیمارستان بمانید، پس از عمل پیوند چربی به کسی نیاز دارید که شما را به خانه برساند.

ممکن است تا چند هفته پس از انتقال چربی در محل تزریق و برش کمی درد وجود داشته باشد. کبودی و درد می‌تواند 2 هفته یا بیشتر طول بکشد.

ممکن است فوراً متوجه نتیجه جراحی لگن خود نشوید. ممکن است تا 6 ماه طول بکشد تا پیوند چربی به طور کامل عمل کند.

جراحی لگن مناسب چه کسانی است؟

افراد غیرسیگاری که در 30 درصد وزن ایدئال خود قرار دارند، دارای خاصیت ارتجاعی پوستی بسیار پاسخگو و بدون‌سابقه خونریزی قبلی هستند، ممکن است داوطلبان خوبی برای روش‌های لیپوساکشن مانند جراحی لگن باشند.

اگر اخیراً کاهش وزن چشمگیری (25 پوند یا بیشتر) را تجربه کرده‌اید، دارای یک بیماری خودایمنی یا خونریزی هستید، یا از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند از جراحی شیب لگن خودداری کنید.

افرادی که مبتلا به اختلال خوردن یا سایر شرایطی که باعث بدشکلی بدن می‌شوند تشخیص‌داده‌شده است، باید در مورد جراحی دیپ لگن بسیار محتاط باشند.

درک این نکته مهم است که نتیجه این جراحی می‌تواند کمی غیرقابل‌پیش‌بینی باشد و هیچ راهی برای تضمین نتایج مورد انتظار شما وجود ندارد.

همچنین شایان‌ذکر است که 30 تا 70 درصد منبع مطمئن چربی تزریق شده به ناحیه لگن شما در طول عمل شیب لگن ممکن است در سال بعد از عمل توسط بدن شما جذب شود. به همین دلیل، ممکن است بخواهید روش‌های اضافی پیوند چربی را در نظر بگیرید.

آیا عمل جراحی لگن ایمن است؟ 

پیوند چربی و لیپوساکشن به‌عنوان روشی نسبتاً کم‌خطر و ساده در نظر گرفته می‌شوند. بااین‌حال، مانند هر جراحی، همیشه خطر عوارض وجود دارد - برخی از آنها جدی است.

عوارض جانبی متداول پس از جراحی دیپ لگن عبارت‌اند از: 

  • کبودی و درد در محل برش یا تزریق

  • فرورفتگی چربی در محل تزریق

  • تورم و خونریزی در ناحیه‌ای که چربی برداشته یا تزریق شده است

  • جای زخم

در موارد نادر، جراحی شیب لگن می‌تواند باعث تب و ترشح در محل جراحی شود. این می‌تواند نشان‌دهنده عفونت باشد.

به‌حداقل‌رساندن ریسک

برای به‌حداقل‌رساندن خطر عوارض ناشی از جراحی شیب لگن، مطمئن شوید که دستورالعمل‌های ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود را به‌دقت دنبال کنید. در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد: 

  • ناحیه‌ای را که هر برش در آن ایجاد شده تمیز و خشک نگه دارید.

  • در آب، استخر یا وان آب گرم خیس نشوید تا زمانی که پزشکتان این کار را انجام دهد.

  • برای بازگشت به فعالیت بدنی شدید عجله نکنید تا زمانی که پزشک به شما اجازه دهد.

  • یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی با مجوز و باتجربه برای انجام این روش پیدا کنید (این کار شانس ابتلا به عفونت یا سایر عوارض ناشی از جراحی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد).

قیمت آن چند است؟ 

جراحی لگن یک عمل زیبایی محسوب می‌شود. یعنی تحت پوشش بیمه نیست.

شما باید تمام هزینه‌های عمل، از جمله هزینه‌های بیهوشی یا بیمارستان را از جیب خود بپردازید. همچنین ممکن است مجبور شوید زمانی را که برای بهبودی از محل کار خود نیاز دارید در نظر بگیرید، زیرا هزینه این روش را محاسبه می‌کنید.

قیمت جراحی لگن بسته به هزینه زندگی در منطقه شما و همچنین سطح تجربه ارائه دهنده شما متفاوت است.

تمرینات شیب لگن

ممکن است بتوانید انحنای باسن خود را با استفاده از تمرینی که ناحیه اطراف لگن شما را هدف قرار می‌دهد تغییر دهید. پیروی از یک برنامه ورزشی برای به‌حداقل‌رساندن ظاهر شیب لگن، جایگزین ایمن‌تر و کم‌هزینه‌تر برای جراحی است.

ورزش‌های لگن و ران مانند بازکن‌های پهلو، لانژ، اسکات و اسکات پهلو می‌توانند ماهیچه‌های متصل به ران‌های شما را تقویت و طولانی‌تر کنند.

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزی‌های برگ‌دار، پروتئین‌های بدون چربی و چربی‌های سالم نیز می‌تواند به ران‌ها و باسن شما کمک کند تا شکل انحنای بیشتری پیدا کنند.

خوراکی‌های کلیدی

از نظر آناتومیک هیچ مشکلی با شیب لگن وجود ندارد. به‌عنوان یک موضوع ترجیحی، برخی از افراد ترجیح می‌دهند شِبهِ کانتورتری داشته باشند.

رژیم غذایی و ورزش می‌تواند با ‌حداقل‌رساندن چربی به ظاهر شیب لگن کمک کند، و همین‌طور جراحی شیب لگن.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید