انواع روش های رفع غبغب

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
غبغب
7
آبان

انواع روش های رفع غبغب


اگر دچار افتادگی و شل شدن پوست گردن شدید و به دنبال راهی برای رفع غبغب خود هستید می توانید از متخصصین پوست و موی بهترین کلینیک زیبایی در تهران مشاوره بگیرید.

جراحی غبغب یکی از راهکارهای موثر در لیفت پوست گردن است که ممکن است به شما توصیه شود. اما روش های رفع غبغب بدون جراحی نیز می تواند در از بین بردن چربی اضافی ناحیه گردن موثر بوده و پوست گردن را سفت کند.

اگر می خواهید درباره جراحی غبغب و رفع غبغب بدون جراحی بیشتر بدانید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

سریع ترین راه رفع غبغب

(کاهش چربی زیر چانه) از طریق روش‌های مختلف امکان‌پذیر است. دو روش اصلی برای رفع غبغب عبارتند از:

تزریق فیلر: در این روش، فیلرها معمولاً از هیالورونیک اسید تشکیل شده و تحت پوست در ناحیه چانه تزریق می‌شوند. این فیلرها به پوست تنش و حجم می‌دهند و ظاهر غبغب را مختصر می‌کنند. این روش نتایج فوری دارد و بدون نیاز به جراحی است.

لیپوساکشن غبغب: در این روش، چربی زیر چانه با استفاده از لیپوساکشن (جذب چربی با کمک مکنده) حذف می‌شود. این عمل جراحی زیبایی است و نیاز به آنستزی عمومی دارد. این روش نیاز به بازیابی دارد و نتایج نهایی ممکن است تا مدتی به تعویق افتاده باشد.

باید توجه داشت که هر دو روش نیاز به مشوره و انجام توسط پزشک متخصص در زمینه زیبایی دارند. انتخاب بهترین روش بستگی به میزان چربی زیر چانه، اهداف شخصی شما و توصیه‌های پزشک خواهد داشت.

مزوتراپی-غبغب

جراحی غبغب

عمل جراحی (چربی زیر چانه) یک روش جراحی زیبایی است که به منظور کاهش چربی ناحیه چانه و اصلاح ظاهر این ناحیه انجام می‌شود. این عمل جراحی به شکل عمومی به عنوان "لیپوساکشن غبغب" شناخته می‌شود و می‌تواند به صورت موقت یا دائمی باشد.

مراحل عمل جراحی چربی زیر چانه معمولاً به شکل زیر است:

مشاوره: این مرحله به معنای ملاقات با پزشک جراحی زیبایی است تا بحث در مورد نیازها و اهداف شما انجام شود. پزشک به شما توضیح می‌دهد که چگونه عمل انجام می‌شود و چه نتایجی انتظار داشته باشید.

آنستزی: عمل جراحی غبغب ممکن است تحت آنستزی عمومی یا موضعی انجام شود. این آنستزی به شما کمک می‌کند که در طول عمل هوشیار باشید و درد کمتری احساس کنید.

برش: پزشک برش‌های کوچکی در نواحی مشخص زیر چانه انجام می‌دهد.

لیپوساکشن: در این مرحله، چربی‌های زیر پوست تنظیم و از ناحیه مورد نظر جذب می‌شوند.

بازسازی پوست: پس از لیپوساکشن، پوست اطراف ناحیه چانه ممکن است تازه کردن و بازسازی شود.

بنداژ و مراقبت‌های پس از عمل: برای حمایت از فرآیند بازیابی انجام می‌شود. شما نیاز به مراقبت‌های دقیق و پس از عمل دارید تا از بهبود بهتری برخوردار شوید.

برای اطمینان از بهترین نتایج و کاهش خطرات مرتبط با عمل جراحی غبغب، مهم است که این روش توسط پزشک متخصص و با تجربه در زمینه جراحی زیبایی انجام شود. همچنین، پس از عمل، باید مراقبت‌های دقیقی را رعایت کنید تا از بازیابی موفقیت‌آمیز بهره‌برید.


بیشتر بخوانید


روش جراحی دیگری به نام ساب منتوپلاستی نیز وجود دارد که ترکیبی از لیپوساکشن و جراحی پوست گردن است. در این روش که متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران بیشتر با نام مینی لیفت گردن به آن اشاره می کنند، ابتدا چربی اضافی گردن خارج شده و سپس برش های کوچکی زیر چانه ایجاد می شود تا پوست نیز کشیده و صاف شود.

جراحی غبغب

جراحی غبغب چگونه انجام می شود؟

جراح پلاستیک بهترین کلینیک زیبایی در تهران می تواند غبغب را با استفاده از یکی از روش های زیر از بین ببرد:

لیپوساکشن گردن. در این روش چربی اضافی زیر چانه خارج می شود اما روی پوست تاثیری ندارد.

ساب منتوپلاستی: این جراحی ترکیبی از لیپوساکشن همراه با ایجاد برش های کوچکتر زیر چانه برای سفت شدن عضلات است.

لیفت گردن. این روش جراحی غبغب شامل برداشتن پوست اضافی یا سفت کردن ماهیچه های پوست گردن برای ایجاد ظاهری بهتر پس از رفع غبغب است.

پزشکان می توانند لیپوساکشن گردن و ساب منتوپلاستی را تحت بی حسی موضعی انجام دهند. اما عمل لیفت گردن معمولا تحت بیهوشی کامل یا پس از طریق تزریق آرامبخش در داخل رگ (IV) انجام می شود.

عوارض جانبی لیفت گردن

عوارض جانبی لیفت گردن که برای رفع غبغب انجام می شود می تواند شامل تورم، کبودی، از دست دادن حس در ناحیه صورت، تغییرات در رنگدانه در پوست، عفونت و عدم تقارن در صورت باشد.

اما در صورتیکه جراحان بهترین کلینیک زیبایی در تهران این عمل را برای شما انجام دهند، عوارض جانبی به حداقل رسیده و حداکثر تا دو هفته پس از جراحی می توانید به زندگی عادی بازگردید.

ساکشن غبغب چیست؟

ساکشن غبغب (یا لیپوساکشن زیر چانه) یک روش جراحی زیبایی است که به منظور کاهش چربی‌های زیر چانه (معمولاً ناحیه غبغب نامیده می‌شود) و تغییر ظاهر این ناحیه انجام می‌شود. این عمل جراحی توسط جراحان زیبایی با تجربه انجام می‌شود و می‌تواند به تغییر شکل و کاهش چربی غیرمطلوب زیر چانه منجر شود.

مراحل عمل ساکشن غبغب شامل:

مشاوره: این مرحله به معنای ملاقات با پزشک جراحی زیبایی است تا بحث در مورد نیازها و اهداف شما انجام شود. پزشک به شما توضیح می‌دهد که چگونه عمل انجام می‌شود و چه نتایجی انتظار داشته باشید.

آنستزی: عمل لیپوساکشن غبغب معمولاً تحت آنستزی موضعی انجام می‌شود. این آنستزی به شما کمک می‌کند که در طول عمل هوشیار باشید و درد کمتری احساس کنید.

برش: پزشک برش‌های کوچکی در نواحی مشخص زیر چانه انجام می‌دهد.

ساکشن: در این مرحله، چربی‌های زیر پوست تنظیم و از ناحیه مورد نظر جذب می‌شوند.

بازسازی پوست: پس از ساکشن، پوست اطراف ناحیه چانه ممکن است تازه کردن و بازسازی شود.

بنداژ و مراقبت‌های پس از عمل: برای حمایت از فرآیند بازیابی انجام می‌شود. شما نیاز به مراقبت‌های دقیق و پس از عمل دارید تا از بهبود بهتری برخوردار شوید.

ساکشن غبغب می‌تواند به تنظیم و کاهش چربی زیر چانه منجر شود، اما نیاز به بازیابی و مراقبت دقیق دارد. برای تصمیم گیری در مورد انجام این عمل، مشوره با پزشک متخصص در زمینه زیبایی و جراحی زیبایی الزامی است. او می‌تواند شما را بهترین گزینه‌ها و نتیجه ممکن را مشخص کند.

عوارض ساکشن غبغب

ساکشن غبغب (به انگلیسی: Fat Suction) که به عنوان لیپوساکشن نیز شناخته می‌شود، یک روش جراحی جهت از بین بردن چربی‌های زائد از نقاط مختلف بدن از جمله ناحیه زیر چشم است. همانند هر عمل جراحی، ساکشن غبغب هم ممکن است به عوارض و مشکلات پتانسیلی منجر شود. در زیر برخی از این عوارض را ذکر می‌کنم:

ورامه و سوراخ‌های خرد شده در پوست: ممکن است در نتیجه لیپوساکشن ورامه‌هایی در پوست شکل بگیرند یا سوراخ‌های خرد شده ایجاد شود که به مرور زمان به طور طبیعی بهبود یابند. از پوست ورامه‌ها در مراحل بعدی مراقبت می‌شود.

تورم و ورم موقت: پس از عمل لیپوساکشن، معمولاً تورم و ورم در ناحیه مورد عمل ایجاد می‌شود. این مسئله معمولاً موقتی است و با گذر زمان بهبود می‌یابد.

ناراحتی و درد: درد و ناراحتی ممکن است در ناحیه مورد عمل احساس شود. معمولاً داروهای تسکین دهنده توسط پزشک تجویز می‌شود تا این مشکلات کمترین میزان ناراحتی را ایجاد کنند.

آب‌گرفتگی: در برخی موارد، ممکن است بخواهید برای کاهش آب‌گرفتگی اطراف چشم‌ها از ماسک‌های خنک‌کننده و تحت نظر پزشک استفاده کنید.

تغییرات پوستی: اندکی تغییر در بافت پوستی ناحیه زیر چشم ممکن است اتفاق بیفتد، ولی این تغییرات معمولاً بهبود می‌یابند.

از-بین-بردن-غبغب-min

مراقبت بعد از ساکشن غبغب

مراقبت بعد از عمل ساکشن غبغب (لیپوساکشن) بسیار مهم است تا از بهبود سریع و کاهش عوارض احتمالی اطمینان حاصل شود. در ادامه به چند نکته برای مراقبت پس از ساکشن غبغب اشاره می‌کنم:

استراحت: بلافاصله پس از عمل، به استراحت و خواب کافی نیاز دارید. بیشتر مراقبان پزشکی شما توصیه می‌کنند که حداقل چند روز بخوابید.

استفاده از پوشش‌ها: ممکن است به شما پوشش‌های ویژه‌ای برای پوشاندن ناحیه مورد عمل داده شود. این پوشش‌ها به کاهش تورم و ورم کمک می‌کنند.

مصرف داروها: پزشک شما ممکن است داروهای تسکین دهنده و داروهای ضد التهاب تجویز کند. از مصرف دقیق داروها باید پیروی کنید.

تنظیم گرما و سرما: برای کاهش تورم و ورم می‌توانید از یخ یا کمپرس‌های گرم و سرد در ناحیه مورد عمل استفاده کنید. از پزشک خود در مورد کاربرد این روش‌ها سوال کنید.

مراقبت از جراحی: اگر به شما دستور داده شده تا ناحیه مورد عمل را تمیز نگه دارید یا تغییر پوشش‌ها را انجام دهید، از دقت بالایی در انجام این کارها برخوردار باشید.

پرهیز از فعالیت‌های خفیف و دائمی: از فعالیت‌های خفیف و تا حد امکان از حرکات و ورزش‌های سنگین پس از عمل خودداری کنید.

مراجعه به پزشک: پیروی دقیق از نوبت‌های پیش‌فرض با پزشک خود بسیار مهم است. او ممکن است شما را برای بررسی‌های دوره‌ای دعوت کند تا از پیشرفت عمل مطلع شود.

مهمترین نکته این است که به دقت از دستورات و توصیه‌های پزشک خود پیروی کنید تا بهبود پس از عمل به شکل بهتری اتفاق بیفتد و عوارض کمتری را تجربه کنید.

هزینه ساکشن غبغب

هزینه ساکشن غبغب (لیپوساکشن) بسیار متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شوند:

مکان و محل عمل: هزینه لیپوساکشن ممکن است در مناطق مختلف و کشورها متفاوت باشد. عمل در مناطقی با هزینه زندگی بالا معمولاً گران‌تر است.

منطقه مورد عمل: متراژ و مقدار چربی که باید از بدن شما جذب شود بر هزینه تاثیر دارد. عمل در نواحی کوچکتر معمولاً ارزان‌تر است.

تجهیزات و پرسنل: استفاده از تجهیزات پیشرفته و پرسنل با تجربه معمولاً هزینه را افزایش می‌دهد.

متخصص: انتخاب یک پزشک ماهر و متخصص در این زمینه می‌تواند هزینه را افزایش دهد.

آنستزی: نوع آنستزی مورد استفاده بر هزینه تاثیر دارد. آنستزی موضعی (بی‌بی‌چک) معمولاً ارزان‌تر از آنستزی کلی (آنستزی عمومی) است.

نیاز به جراحی‌های دیگر: در برخی موارد، نیاز به جراحی‌های دیگر به عنوان تکمیلی برای لیپوساکشن وجود دارد که هزینه را افزایش می‌دهد.

تعداد جلسات: در برخی موارد، برای دستیابی به نتایج مطلوب، لازم است که چند جلسه لیپوساکشن انجام شود.

هزینه جراحی رفع غبغب

همانطور که گفتیم روش های جراحی مختلفی برای از بین بردن غبغب وجود دارد. اگر جراح بهترین کلینیک زیبایی در تهران فقط لیپوساکشن گردن انجام دهد هزینه آن نسبت به جراحی لیفت یا ساب منتوپلاستی کمتر خواهد بود.

سایر عواملی که روی هزینه های جراحی تاثیر می گذارند، عبارتند از:

  • تخصص و تجربه جراح

  • محل کلینیک

  • نوع جراحی

  • هزینه بیهوشی

لاغری غبغب با دستگاه اگزیمیا

دستگاه اگزیمیا یک نوع دستگاه لاغری و تنسنجی بدن است که از تکنولوژی موجود در حوزه زیبایی و آرایش پزشکی برای کاهش چربی و تنسنج بدن استفاده می‌کند. اگزیمیا از مبانی تکنولوژی های مختلفی مانند موج‌های رادیوفرکانسی یا الکترولیپولیز برای کاهش چربی و بهبود تناسب اندام استفاده می‌کند.

در مورد لاغری (کاهش چربی زیر چانه) با استفاده از دستگاه اگزیمیا، دستگاه امواج رادیوفرکانسی یا تکنیک‌های دیگر ممکن است برای انجام تنظیم و کاهش چربی در این ناحیه مورد استفاده قرار گیرد. این روش معمولاً غیرجراحی و غیرتهاجمی است و به عنوان روشی برای بهبود تناسب اندام و تنظیم مجدد چانه و غبغب مورد توجه قرار می‌گیرد.

ماندگاری نتایج این روش ممکن است به تعداد جلسات درمانی، نوع دستگاه و وضعیت اولیه هر فرد متغیر باشد. مهم است که این روش توسط پزشک متخصص و مجرب در زمینه زیبایی انجام شود و توصیه‌های او را برای بازیابی و حفظ نتایج به درستی رعایت کنید.

5463bd3f3792498ba1b353b0f4593f58

کدام روش جراحی برای من مناسب است؟

وقتی علائم پیری در پوست ظاهر می‌شود، شل شدن پوست گردن یکی از اولین نواحی بدن است که افزایش سن را نشان می‌دهد. در برخی افراد، جمع شدن چربی زیر چانه همراه با افتادگی پوست غبغب ایجاد می کند که بر ظاهر فک و صورت آنها تأثیر می گذارد.

هر سه روش جراحی که به آن اشاره کردیم، می توانند به رفع غبغب کمک کند. با این حال، اگر پوست شما خیلی الاستیک نیست و ظاهری شل یا افتاده دارد، ممکن است کاندیدای مناسبی برای لیپوساکشن یا ساب منتوپلاستی نباشید. در این حالت، پزشک معمولاً لیفت گردن را توصیه می کند.

لیفت غبغب با جراحی

لیفت غبغب با جراحی به عنوان یک روش دائمی برای کاهش و اصلاح غبغب (چربی زیر چانه) استفاده می‌شود. این روش جراحی زیبایی به طور عمومی به عنوان "لیفت زیر چانه" یا "لیفت گردن" نیز شناخته می‌شود و اهداف آن عبارتند از:

کاهش چربی زیر چانه.

کمک به تنش و تازه کردن پوست در ناحیه چانه و گردن.

اصلاح و تنظیم مجدد کوچک شدن غبغب و تغییرات سنی در این ناحیه.

مراحل عمل لیفت غبغب ممکن است شامل برش‌ها در ناحیه چانه و گردن باشد، که به منظور دسترسی به بافت‌های زیرین و تنظیم شکل ناحیه استفاده می‌شود. پس از برش‌ها، بافت‌ها تنظیم و تنس شده و چربی زیر چانه حذف می‌شود. سپس، پوست تنظیم مجدد و برش می‌شود.

این روش جراحی زیبایی است و نیاز به بازیابی دارد. معمولاً برای مدتی پس از عمل نیاز به استفاده از بنداژ و مراقبت‌های دقیق دارید. تا به نتایج نهایی دست یافته شود، ممکن است آندوسکوپی جراحی و استفاده از تکنیک‌های جراحی دقیقتر نیز به کار رود.

با توجه به ماهیت جراحی، مهم است که این روش توسط پزشک متخصص در زمینه جراحی زیبایی انجام شود و توصیه‌های او را برای بازیابی پس از عمل دقیقاً رعایت کنید.

رفع غبغب بدون جراحی

در حالی که تکنیک های جراحی غبغب مدت های زیادی است که در از بین بردن چربی اضافی زیر چانه موثر بوده است، دستگاه ها و روش های جدیدی نیز معرفی شده که به رفع غبغب بدون جراحی کمک می کند.

در حال حاضر، متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران، سه روش کای بلا Kybella، کول اسکالپتینگ CoolSculpting و آر اف اگزیمیا RF EXIMIA را برای لیفت گردن بدون جراحی پیشنهاد می کنند.

رفع غبغب

روش کایبلا Kybella

Kybellaتنها روش تزریقی برای رفع غبغب بدون جراحی است که با تاییدیه FDAبرای از بین بردن چربی های ناخواسته غبغب معرفی شده است.

Kybellaباعث تخریب و جذب سلول های چربی شده و همچنین از تجمع چربی در ناحیه غبغب در آینده نیز جلوگیری می کند. چربی تخریب شده از طریق فرآیندهای متابولیک طبیعی بدن خارج می شود. تزریق کایبلا، فقط سلول های چربی را هدف قرار می دهد و تمام سلول ها و بافت های دیگر در ناحیه گردن دست نخورده باقی می مانند.

روش کول اسکالپتینگ CoolSculpting

FDAاخیرا CoolSculptingرا به عنوان روش رفع غبغب بدون جراحی تایید کرده است. در این روش، چربی زیر چانه منجمد می شود و غبغب از بین می رود. کول اسکالپتینگ یک روش غیرجراحی برای کانتورینگ بدن است که از کرایولیپولیز برای از بین بردن چربی های ناخواسته استفاده می کند. در این روش نیز مانند کایبلا، چربی های تخریب شده به طور طبیعی از طریق فرآیندهای متابولیک از بدن خارج می شوند.

رفع غبغب بدون جراحی با Rf Eximia

آر اف اگزیمیا یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه هایی است که با ترکیب دو تکنولوژی لیزر و رادیو فرکانس علاوه بر از بین بردن چربی ناحیه گردن با تحریک تولید کلاژن به سفت شدن و لیفت پوست گردن نیز کمک می کند.

ورزش های مناسب برای رفع غبغب بدون جراحی

انجام برخی ورزش ها می تواند به رفع غبغب و جلوگیری از بوجود آمدن آن کمک کند. اگر با یک متخصص در بهترین کلینیک زیبایی در تهران مشورت کنید، احتمالا بهتر می تواند شما را راهنمایی کند، با اینحال در ادامه چند ورزش مفید را به شما آموزش می دهیم:

چرخش آهسته گردن به سمت چپ و راست و بالا و پایین را انجام دهید.

در فواصل 10 ثانیه ای، زبان خود را به سمت بالا و بیرون بکشید.

انگشتان دست را به آرامی زیر چانه بکشید و به سمت جلو و بالا فشار دهید.

فک پایین خود را به سمت جلو و بیرون بیاورید و آن را ۱۰ ثانیه نگه دارید.

لب های خود را در حالی که سر خود را به سمت عقب خم کرده اید، جمع کنید.

اگر این ورزش ها را روزی ۱۰ بار انجام دهید، در طولانی مدت اثر آن را در رفع غبغب خود مشاهده خواهید کرد.

4RlYFAEy3Pt0

هایفوتراپی غبغب

هایفوتراپی (HIFU) یک روش غیرجراحی و غیرتهاجمی برای اصلاح و کشش پوست صورت و گردن است که می‌تواند برای بهبود ظاهر غبغب (چربی زیر چانه) نیز مورد استفاده قرار گیرد. اصل هایفوتراپی بر اساس استفاده از امواج فوکوس‌شده التراسونیک برای تولید گرما در ناحیه زیر پوست و تنظیم کشش پوست به منظور بهبود تناظر و تنظیم مجدد صورت و گردن می‌باشد.

در مورد هایفوتراپی غبغب، این روش می‌تواند به تنظیم و کاهش چربی ناحیه چانه کمک کند. اما باید توجه داشت که نتایج هایفوتراپی به طور معمول به مرور زمان قابل مشاهده‌تر می‌شوند و نیاز به چند جلسه درمانی ممکن است.

یکی از مزیت‌های مهم هایفوتراپی این است که این روش غیرجراحی است و نیاز به برش‌ها یا آنستزی ندارد. با این حال، ماندگاری نتایج هایفوتراپی ممکن است معمولاً نهایی نباشد و نیاز به جلسات تکمیلی داشته باشد.

سخن پایانی

درمورد مسائل مرتبط با غبغب، مهم است که بدانیم هر فرد دارای ظاهر و نیازهای منحصر به فردی است. از روش‌های جراحی تا روش‌های غیرجراحی، گزینه‌های متعددی برای بهبود و تازه کردن ظاهر این ناحیه وجود دارد.

مهم‌ترین نکته این است که تصمیم گیری نهایی در مورد اقدام به انتخاب شما بر مبنای مشاوره با پزشک متخصص و توصیه‌های او باشد. با راهنمایی حرفه‌ای و دقیق می‌توانید به بهبود و بهترین نتیجه ممکن دست یابید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید