کاهش تعریق با بوتاکس زیر بغل

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
بوتاکس زیربغل
26
آبان

کاهش تعریق با بوتاکس زیر بغل


سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تزریق بوتاکس را برای درمان تعریق زیاد در ناحیه زیر بغل تایید کرده است. بوتاکس با مسدود کردن یک ماده شیمیایی در بدن که غدد عرق را فعال می کند، موجب کاهش تعریق می شود.

طبق گفته انجمن بین المللی هایپرهیدروزیس، تزریق بوتاکس زیر بغل می تواند تعریق را 82 تا 87 درصد کاهش دهد. اثر درمان تعریق زیاد با بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی در تهران معمولاً 4 تا 12 ماه یا در برخی موارد تا 14 ماه طول می کشد.

تعریق زیاد گاهی اوقات می تواند نشان دهنده یک بیماری زمینه ای یا یک عارضه جانبی ناشی از مصرف یک دارو باشد. اگر می خواهید بدانید آیا تزریق بوتاکس واقعا در درمان تعریق زیاد موثر است و هزینه بوتاکس زیر بغل چقدر است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

بوتاکس چیست؟

سم بوتولینوم یک سم عصبی است که توسط باکتری کلستریدیوم بوتولینوم ساخته می شود. نوروتوکسین ها موادی هستند که روی ساختار یا عملکرد سیستم عصبی تأثیر می گذارند.


بیشتر بخوانید


بوتاکس عملکرد برخی از انتقال دهنده های عصبی را که نوعی مواد شیمیایی در بدن هستند تغییر می دهد. این مواد شیمیایی به بدن دستور می دهند به روش خاصی واکنش نشان دهند. بوتاکس، انتقال دهنده عصبی را که به غدد عرق دستور می دهد، فعال شوند، مسدود می کند تا تعریق در ناحیه تزریق را کنترل کند.

آیا از بوتاکس می توان برای درمان تعریق زیاد سایر قسمت های بدن استفاده کرد؟

پزشکان ممکن است بوتاکس را برای درمان تعریق زیاد در سایر نواحی بدن نیز تجویز کنند. از جمله:

دست ها

پاها

کمر

سینه و زیر سینه ها

کشاله ران

سر

صورت

بینی

درمان‌های بوتاکس در دست‌ها یا پاها تأثیر کمتری دارند و احتمالاً عوارض جانبی ایجاد می‌کنند. تزریق بوتاکس در این نواحی بدن ممکن است دردناک تر باشد.

برخی از متخصصان پوست با تجربه نیز می توانند از بوتاکس برای درمان تعریق صورت، کشاله ران یا سینه ها استفاده کنند. کسانی که بوتاکس را در این نواحی تزریق می کنند، برای درمان ایمن و موثر نیاز به دانش دقیق از عضلات و بافت های پیچیده دارند.

تزریق بوتاکس زیربغل

درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس در بهترین کلینیک زیبایی در تهران چگونه است؟

یک متخصص پوست، یا یک پزشک دارای مجوز می تواند در بهترین کلینیک زیبایی در تهران تزریق بوتاکس زیر بغل را با نتایج موثر انجام دهد. متخصصان با تجربه می توانند تزریق هر دو زیر بغل را طی 10 دقیقه یا کمتر به پایان برسانند.

برای درمان تعریق زیاد، متخصص بهترین کلینیک زیبایی در تهران مقادیر بسیار کمی از بوتاکس را زیر پوست و به صورت شبکه ای تزریق می کنند به طوریکه محل های تزریق تقریباً 1 تا 2 سانتی متر از هم فاصله دارند.

قبل از تزریق پوست، پزشک ممکن است ناحیه را با بی حس کننده موضعی بی حس کند که به کاهش هر گونه درد یا ناراحتی در طول تزریق کمک می کند.

آمادگی قبل از تزریق بوتاکس

قبل از انجام درمان تعریق زیاد با بوتاکس، بهتر است با پزشک بهترین کلینیک زیبایی در تهران مشورت کنید و هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل را از او بپرسید. همچنین هر گونه بیماری زمینه ای و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید را به پزشک اطلاع دهید که می تواند به کاهش خطرات و عوارض جانبی تزریق بوتاکس زیربغل کمک کند.

افرادی که تحت تزریق بوتاکس قرار می گیرند نباید 3 تا 4 روز قبل از درمان، زیر بغل خود را اصلاح کنند.

بعد از درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس

فرد می تواند بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به خانه برود اما باید از ورزش کردن در همان روز پرهیز کنند و دوش آب گرم نگیرند.

معمولا 1 تا 2 هفته پس از تزریق باید به بهترين کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا پزشک عوارض جانبی را بررسی کرده و در صورت نیاز دستورالعمل های لازم را به شما ارائه کند.

عوارض جانبی بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس به طور کلی بی خطر است. اما ممکن است عوارض جانبی زیر را مشاهده کنید:

ضعف یا عدم تقارن شدید عضلانی

آنافیلاکسی، یک واکنش آلرژیک شدید

فردی که پس از درمان تعریق زیاد با بوتاکس هر یک از عوارض زیر را دارد باید فوراً به پزشک مراجعه کند:

مشکل در تنفس، بلع یا صحبت کردن

بثورات پوستی یا کهیر

ضعف عضلانی

مشکلات بینایی

سرگیجه

از دست دادن کنترل مثانه

مزایای درنان تعریق زیر بغل با بوتاکس

کاملا تاثير گذار

نتایج نسبتا طولانی مدت

نسبتا بدون درد

روش کمتر تهاجمی نسبت به جراحی

معایب تزریق بوتاکس زیربغل

بالا بودن هزینه تزریق بوتاکس زیربغل

دائمی نبودن

احتمال مشاهده عوارض جانبی بالقوه

آیا درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس واقعا موثر است؟

تزریق بوتاکس می تواند روشی موثر برای کنترل تعریق بیش از حد باشد البته FDA این درمان را فقط برای درمان تعریق زیاد زیر بغل تایید کرده است. با این حال، پزشک بهترین کلینیک زیبایی در تهران ممکن است این تزریق ها را برای کنترل تعریق بیش از حد در نواحی دیگر بدن نیز تجویز کند.

هزینه تزریق بوتاکس زیر بغل در مقایسه با سایر روش های درمانی گران است. از آنجایی که هر دوره درمانی 4 تا 12 ماه طول می کشد، هزینه ها با گذشت زمان افزایش می یابد.

تعریق زیر بغل

افرادی که تزریق بوتاکس زیر بغل را دریافت می کنند، معمولاً 2 تا 4 روز پس از درمان نتایج آن را مشاهده می کنند اما نتایج دقیق آن معمولا طی 2 هفته بعد از تزریق قابل توجه است.

با این حال، بوتاکس راه حل دائمی برای درمان تعریق زیاد زیر بغل نیست و پایدار ماندن نتایج آن نیاز به تزریق دوره ای دارد.

هزینه بوتاکس زیر بغل

هزینه بوتاکس زیر بغل در بهترین کلینیک زیبایی در تهران ممکن است گران باشد و از آنجاییکه یک درمان دائمی نیست باید هر 7 تا 16 ماه یکبار تکرار شود، بنابراین هزینه تزریق آن در طولانی مدت افزایش می یابد.

برخی از بیمه های درمانی ممکن است هزینه بوتاکس زیر بغل را برای درمان تعریق زیاد پوشش دهند. اما برای اطمینان، بهتر است پیش از مراجعه به کلینیک با کارشناسان بیمه تماس بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید