مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
مزوتراپی مو
6
مهر

مزوتراپی چیست و چه کاربردی دارد؟


مزوتراپی یک درمان و راه حل زیبایی غیر جراحی است که با هدف کاهش برخی مشکلات بدن مانند سلولیت، کانتور کردن بدن و جوانسازی صورت، افزایش رشد مو و ... انجام می شود.

در مزوتراپی با استفاده از سوزن، عصاره‌ های طبیعی، پپتیدها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان ‌ها و ویتامین ‌ها وارد لایه‌های پوست می شوند، موادی که بیشترین تاثیر را دارند.

در ترکیبات مزوتراپی مو و مزوتراپی صورت، فیبروبلاست ها را برای تولید کلاژن، الاستین و ماتریکس خارج سلولی تحریک می کنند و از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

به طور کلی، در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، روش های مختلفی برای کاهش چین و چروک های کوچک، جلوگیری از خطوط ناخواسته روی صورت، سفت کردن پوست صورت، روشن کردن پوست، جلوگیری از ریزش مو یا کاهش ترک های پوستی و سلولیت وجود دارد، اما یکی از محبوب ترین راه ها مزوتراپی است.


بیشتر بخوانید


فراموش نکنید که هیچ وقت برای مزوتراپی زود نیست. بسته به مشکلی که می‌خواهید حل شود، می‌توانید از 20 سالگی مزوتراپی را شروع کنید. همچنین ترکیب محتوای تزریق متناسب با هر مورد منحصر به فرد و ناحیه خاصی که باید درمان شود متفاوت است.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی (Mesotherapy) واژه‌ ای متشکل از دو واژه لاتین "meso" و "therapy" است. مزوتراپی بر روی لایه میانی پوست و با استفاده از سوزن به عنوان روشی مشابه طب سوزنی انجام می شود. فرآیند تزریق آمینو اسیدها، مواد معدنی، آنزیم ها و ویتامین ها به لایه میانی پوست با کمک سوزن (گاهی به تنهایی یا مخلوط با یکدیگر)، مزوتراپی نامیده می شود.

از نظر قانونی، مزوتراپی مو و مزوتراپی صورت را می توان برای همه افراد سالم بالای 18 سال اعمال کرد. با این حال، افرادی هستند که شرایطی دارند که این درمان را نمی توان در آنها اعمال کرد یا شرایطی دارند که مانع از اعمال آن می شود.

این روش کاربرد و حوزه کاربرد بسیار وسیعی دارد. عوامل مختلفی مانند وضعیت سلامتی، سن، ویژگی ‌های فیزیکی و نیازهای فردی، مواردی هستند که شرایط محتوای تزریق شده را تغییر می‌ دهند. از این رو درمان ها به صورت جداگانه انجام می شود.

مزوتراپی مو

- مزوتراپی مو

مزوتراپی مو در کنار مزوتراپی صورت بسیار مورد توجه قرار گرفته و نوعی روش درمانی است که با تزریق ویتامین ها، مواد معدنی و مخلوط اسیدهای آمینه مورد نیاز مو به پوست سر انجام می شود.

این روش اجزای تغذیه کننده فولیکول های مو را قادر می سازد تا به راحتی در مو بنشینند. با این روش می توان ریزش مو را درمان کرد، زیرا موهای نازک را ضخیم و ریزش مو را متوقف می سازد. علاوه بر این، موها قوی تر و درخشان تر می شوند.

تعداد کمی از زنان از موهای خود راضی هستند. امروزه موها به دلیل محیط، آب و هوا، استرس و تنش بیش از حد به شدت آسیب می بینند. مو جزء اولین قسمت هایی است که تحت تاثیر تغییرات بدن قرار می گیرد. جلوگیری از مشکلات مو آسان تر از مقابله با نتایج فعلی است، با این حال تعداد کمی از افراد به روش های محافظتی متوسل می شوند.

اما برای رفع این مشکلات می توان از روش های مختلف زیبایی مانند مزوتراپی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران استفاده نمود. مزوتراپی مو عبارت است از تزریق مستقیم ویتامین ها، مواد معدنی (کلسیم، ید، منگنز، مس، روی، سلنیوم، آهن، پتاسیم)، عوامل مربوط به لایه کراتین پوست، اسیدهای آمینه و گشاد کننده های سطحی مورد نیاز برای رشد و نمو مو.

مزوتراپی صورت و مو بسیار موثر است. یکی از محبوب ترین کاربردها در زیبایی مدرن در مبارزه با مشکلات مختلف مو محسوب می شود.

- مزوتراپی صورت

مزوتراپی پوست بسته به ماهیت دقیق درمان تا حدودی متفاوت عمل می کند. به عنوان مثال، هنگامی که برای درمان سلولیت استفاده می شود، تزریق های مزوتراپی به لایه چربی زیر پوست تزریق می شود، جایی که سلول های چربی شکسته و منقبض می شوند.

از سوی دیگر، در مزوتراپی صورت، درمان سیاهی دور چشم با ترکیبی از روش‌های مختلف برای روشن ‌تر و جوان ‌تر به نظر رسیدن چشم‌ ها انجام می شود.

در مزوتراپی صورت، مقادیر اندکی از یک محلول تزریقی با دقت انتخاب شده و با استفاده از یک سری تزریق های کوچک صورت می گیرد. ماهیت محلول تزریقی با توجه به نیاز بیمار انتخاب می شود. می تواند شامل موارد زیر باشد:

ویتامین ها و مواد معدنی

اسید هیالورونیک

فرآیند مزوتراپی علاوه بر این که این مواد ارزشمند را مستقیماً به لایه میانی پوست می‌رساند، همچنین تولید کلاژن و سلول‌های جدید پوست را به عنوان پاسخ طبیعی بدن به سوزن تحریک می‌کند.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی چه مزایایی دارد؟

مزوتراپی یک روش درمانی است که در بهترین کلینیک زیبایی در تهران بسته به ناحیه مورد استفاده، فواید زیادی را به طرق مختلف ارائه می دهد. بسیاری از مشکلات مانند ترک، چین و چروک، لکه ها و مشکلات پوستی، رفع سلولیت در برخی نواحی بدن با این روش از بین می روند.

مزوتراپی مود یک رویکرد درمانی است که به ویژه برای افراد مبتلا به طاسی و مشکلات مو مانند آلوپسی که به عنوان یک مشکل ریزش مو در بین عموم شناخته می شود، استفاده می شود. در واقع، آن باعث رشد مو در ناحیه طاس می شود.

مزوتراپی همچنین می تواند درد حاد یا مزمن را در هر قسمت از بدن شما تسکین دهد. این می تواند به ویژه برای برخی از مشکلات عروقی و آسیب هایی که هنگام انجام ورزش رخ می دهد مفید باشد.

سوالات متداول

آیا مزوتراپی پوست و مو عوارض جانبی دارد؟

مانند هر روش تزریق زیبایی دیگر، عوارض جانبی بسیار نادر ممکن است شامل کبودی، واکنش به ویتامین تزریقی، عفونت، التهاب و تورم باشد.

چند جلسه مزوتراپی لازم است؟

این بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. جلسات متعدد تاثیر بیشتری نسبت به یک درمان یکباره ایجاد می کند. در این مورد می توانید با متخصص در بهترین کلینیک زیبایی در تهران صحبت نمایید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید