مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
بلفارو
1
آذر

مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی


بلفاروپلاستی یکی از عمل های زیبایی پرطرفدار است که برای رفع افتادگی پلک بالا یا از بین بردن پف پلک پایین در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه انجام می شود. در این عمل، بهترین جراح بلفاروپلاستی، ابتدا با بی حسی موضعی، پلک ها را بی حس کرده و سپس با ایجاد برش در پلک بالا یا پایین، عیوب آنها ها را برطرف می کند. مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی در ماندگاری نتایج این عمل و کاهش عوارض جانبی آن تاثیر بسزایی دارند، به همین علت در این مقاله درباره عوارض جانبی احتمالی و مراقبت های بعد از عمل جراحی پلک بالا یا پایین صحبت می کنیم.

آیا عوارض جانبی بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین متفاوت است؟

عمل جراحی زیبایی پلک بالا با ایجاد برش در سطح پوست و خارج از پلک انجام می گیرد درحالیکه جراحی زیبایی پلک پایین ممکن است با ایجاد برش هایی در داخل یا خارج از پلک انجام گیرد.

با توجه به اینکه هر دو عمل تحت شرایط بی حسی موضعی انجام می شوند و برش هایی توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی در سطح پوست ایجاد می شود، بیمار، عوارض جانبی مشابهی را تجربه خواهد کرد که شامل تورم، کبودی و درد می شود.

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

مراقبت های بعد از عمل جراحی زیبایی پلک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا رعایت کردن آنها می تواند در باقیماندن نتایج مثبت یا منفی بعد از جراحی موثر باشد.

اگر می خواهید نتایج جراحی زیبایی پلک بالا یا پایین به طور کامل مشاهده شده و برای مدت طولانی باقی بماند، بهتر است تمام توصیه هایی که بهترین جراح بلفاروپلاستی بعد از عمل بیان می کند را جدی گرفته و رعایت کنید.

اما به طور کلی رعایت نکات زیر به کاهش عوارض جانبی و باقی ماندن نتایج بهتر بعد از عمل زیبایی پلک کمک خواهد کرد:

قرار دادن کمپرس سرد روی چشم ها، طی دو روز اول که موجب می شود از کبودی و خونریزی جلوگیری شود. اما بعد از ۴۸ ساعت، باید از کمپرس گرم استفاده شود که به ترمیم زخم و کمتر شدن خونریزی کمک می کند.

هنگام استراحت یا خوابیدن سر باید بالاتر از سطح بدن قرار گیرد و بهتر است بیمار تا ۲ روز از دراز کشیدن کامل خودداری کند.


بیشتر بخوانید


تا دو روز بعد از عمل از آب زدن به چشم ها پرهیز کنید.

مصرف آب آناناس، خود آناناس و آب کرفس موجب می شود کبودی ها زودتر برطرف شده و ترمیم زخم زودتر انجام شود.

بعد از عمل بلفاروپلاستی، چسب های موقتی روی پلک ها گذاشته می شوند که باید حدود دو روز روی چشم باقی بمانند.

بیمار باید هر ۱۲ ساعت از پمادهای آنتی بیوتیک مانند پماد جنتومایسین استفاده کند که روی زخم را پوشانده و از ایجاد عفونت جلوگیری می کند. همچنین ممکن است کپسول های آنتی بیوتیک و قطره های اشک مصنوعی نیز توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی تجویز شود تا از بروز عوارض جانبی بلفاروپلاستی مانند عفونت و خشکی چشم جلوگیری شود.

بهتر است تا چند روز از رفتن به محل کار خودداری کنید با اینحال اگر ناچار هستید که سرکار بروید، می توانید از عینک آفتابی استفاده نمایید تا کبودی و تورم پلک های شما دیده نشود.

مراقب بعد از جراحی پلک

رفع عوارض جانبی و دوران نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟

رایج ترین سوال بیماران از بهترین جراح بلفاروپلاستی در خصوص دوران نقاهت بعد از عمل است.

برای انجام عمل جراحی زیبایی پلک نیازی به بیهوشی نیست و این عمل فقط با تزریق بی حسی موضعی انجام می گیرد. عوارض جانبی بلفاروپلاستی مانند هر روش جراحی دیگری شامل درد، تورم و کبودی می شود که تا چند روز بعد از عمل باقی می ماند.

به طور معمول حدود یک هفته تا ده روز زمان می برد تا بیمار به شرایط عادی بازگردد. طی ۱۰ روز بعد از عمل باید به بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه مراجعه کنید تا جراح، بخیه های شما را بکشد.

در این فاصله تا قبل از کشیدن بخیه ها، بیمار باید مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی را رعایت کند و از سیگار کشیدن، مصرف الکل و رانندگی اجتناب نماید. مصرف مشروبات الکلی و سیگار کشیدن موجب می شود ترمیم زخم های بیمار به تعویق بیفتد و از طرف دیگر پلک ها دارای تورم زیادی هستند و فرد نمی تواند به راحتی پلک بزند، همچنین تا حدودی کبودی در پلک ها دیده می شود و موجب می شود رانندگی به خصوص در شب برای بیمار خطرناک باشد.

از دیگر مراقبت های بعد از عمل بلفاروپلاستی که موجب می شود دوران نقاهت شما کوتاهتر شود، عدم جابجا کردن وسایل سنگین و خودداری از فعالیت های شدید مانند ورزش های پرجنب و جوش است.

آیا بعد از عمل بلفاروپلاستی می توان آرایش کرد؟

عمل بلفاروپلاستی محدودیت سنی ندارد البته اکثر مراجعین افراد مسن هستند اما برخی از جوانان نیز به علت اینکه از افتادگی پلک بالا و پایین یا تجمع چربی زیر پوست پایین چشم رنج می برند، برای انجام جراحی زیبایی به بهترین جراح بلفاروپلاستی مراجعه می کنند.

رایج ترین سوال جوانان بعد از انجام جراحی پلک در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه این است که چه زمانی می توانند آرایش کنند.

در پاسخ باید گفت آرایش کردن چشم ها تا زمانیکه التهاب و جای زخم وجود داشته باشد به هیچ وجه توصیه نمی شود. معمولا زمانیکه برای کشیدن بخیه به بهترین جراح بلفاروپلاستی مراجعه می کنید، می توانید درباره بازگشت به شرایط عادی سوالات خود را بپرسید.

با اینحال نمی توان زمان دقیقی را مشخص کرد هرچقدر مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی را جدی تر بگیرید، سریعتر می توانید به زندگی عادی خود بازگردید. متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه توصیه می کنند حداقل ۳ تا ۴ هفته از آرایش کردن چشم ها بعد از عمل جراحی زیبایی پلک خودداری کنید.

مراحل جراحی پلک

آیا خودداری از فعالیت های ورزشی جزو مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی است؟

اکثر متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه معتقدند که بیماران بعد از انجام جراحی زیبایی پلک تا ۳ هفته نباید هیچگونه فعالیت ورزشی حتی ورزش های سبک را در برنامه خود داشته باشند. ورزش های سنگین مانند وزنه برداری یا دویدن های طولانی مدت نیز بهتر است تا یک ماه بعد از عمل به تعویق بیفتد.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید