عوارض لیزر موهای زائد

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
عوارض لیزر
2
آذر

عوارض لیزر موهای زائد


لیزر موهای زائد در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه برای افرادی که به دنبال نتیجه گیری سریع و دائمی برای از بین بردن موهای نواحی مختلف بدن خود هستند، بسیار رایج شده است. با این حال، قبل از شروع جلسات درمانی، زیباجویان باید خود را برای مشاهده برخی از عوارض لیزر موهای زائد آماده کنند که البته کوتاه مدت است و به سرعت برطرف می شود.

در این مقاله به بررسی عوارض بهترین دستگاه لیزر و همچنین برخی از باورهای غلط که موجب شده افراد تصور کنند نتیجه گیری سریع لیزر امکان پذیر نیست، می پردازیم.

رایج ترین عوارض جانبی لیزر موهای زائد

استفاده از بهترین دستگاه لیزر با جلوگیری از رشد موهای جدید در فولیکول عمل می کند و عوارض جانبی کوتاه مدتی دارد که طی چند روز از بین می رود.

لیزر موهای زائد در بهترين کلینیک زیبایی در قیطریه معمولا بی خطر است اما ممکن است عوارض جانبی جزئی و موقتی پس از جلسه درمانی مشاهده شود، از جمله:

قرمزی و تحریک

لیزر موهای زائد به فولیکول موهای ناحیه هدف آسیب می رساند و بدن نیز به آن واکنش نشان می دهد. بسیاری از افراد قرمزی و سوزش را در نواحی آسیب دیده تجربه می کنند و ممکن است در پوست خود احساس گزگز کنند. پس از جلسه درمانی با بهترین دستگاه لیزر پوست شما ممکن است حساس شده و حتی کمی متورم شود.


بیشتر بخوانید


این علائم معمولا کوتاه مدت هستند و ناحیه آسیب دیده ممکن است شبیه پوستی باشد که به تازگی اپیلاسیون شده است. برخی از متخصصان پوست در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه برای نتیجه گیری سریع لیزر و کاهش عوارض جانبی، از یک بی حس کننده موضعی استفاده می کنند که واکنش پوست فرد به لیزر موها را کنترل می کند.

پس از واکنش اولیه، معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان، تحریک باید کاهش یابد. تورم و قرمزی نیز با کمپرس یخ یا حمام سرد برطرف می شود.

پوسته پوسته شدن پوست در نواحی لیزر شده

برخی افراد ممکن است پوسته پوسته شدن در ناحیه آسیب دیده را تجربه کنند که معمولاً یکی از عوارض جانبی جزئی لیزر موهای زائد است اما ممکن است ناراحت کننده باشد.

پوسته پوسته شدن گاهی اوقات می تواند منجر به ایجاد دلمه یا زخم شود. با مراقبت از ناحیه تحت درمان با بهترین دستگاه لیزر، مانند استفاده از مرطوب کننده، می توان از بروز هرگونه مشکل پایدار در این درمان جلوگیری کرده و نتیجه گیری سریع لیزر را مشاهده کرد.

جدیدترین دستگاه لیزر

تغییر در رنگ پوست از عوارض موقتی لیزر موهای زائد

برخی از افراد ممکن است متوجه تغییر رنگ جزئی در ناحیه لیزر شده پس از جلسه درمانی در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه شوند. به طوریکه پوست پس از لیزر موهای زائد کمی تیره تر یا روشن تر شود.

افرادی که پوست روشن‌تری دارند، احتمالاً تغییر رنگدانه‌ تیره‌تری را تجربه می‌کنند. افرادی که دارای رنگ پوست تیره تر هستند ممکن است بیشتر در معرض تغییر رنگدانه های روشن تر باشند. این تغییرات به مرور زمان محو می شوند و پوست به حالت عادی باز می گردد.

عوارض جانبی نادر بعد از لیزر موهای زائد

عوارض جانبی نادر پس از جلسه درمانی در صورتی مشاهده می شوند که لیزر درمانی توسط افراد غیر متخصص یا با دستگاه های تقلبی انجام شود.

شایع ترین عوارض نادر پس از لیزر موهای زائد می تواند شامل موارد زیر باشد:

آسیب به چشم ها در صورت استفاده نادرست از بهترین دستگاه لیزر

روش حذف موهای زائد شامل استفاده از لیزرهای قدرتمند است. بنابراین اگر در ناحیه صورت، به درستی از آن استفاده نشود خطر آسیب دیدن جدی چشم ها وجود دارد.

در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه، هم فرد تحت درمان و هم پزشک از تجهیزات محافظ چشم استفاده می کنند تا در حین انجام عمل از آسیب دیدن چشم ها جلوگیری شود.

خطر عفونت پوست

نتیجه گیری سریع لیزر به علت آسیب رساندن یا سوزاندن فولیکول های مو با لیزر است و درصورتیکه با دستگاه تقلبی به جای بهترین دستگاه لیزر انجام شود، می تواند خطر عفونت ایجاد کند.

در صورت مشاهده هر گونه علائم عفونت باید بلافاصله به متخصص پوست بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه مراجعه کنید تا تحت درمان قرار بگیرید.

به هیچ وجه پیش از مشورت با پزشک، کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه (OTC) را روی نواحی وسیعی از پوست استفاده نکنید.

سوختگی و تاول از عوارض لیزر موهای زائد

مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران و استفاده از بهترین دستگاه لیزر زیر نظر یک متخصص قابل اعتماد خطر بروز عوارض جانبی را کاهش داده و امکان مشاهده نتیجه گیری سریع لیزر را فراهم می کند.

اما اگر لیزر موهای زائد به درستی انجام نشود، خطر سوختگی و تاول وجود دارد چون لیزر دارای حرارت بسیار بالایی است و حتما باید قبل از هر شات لیزر از خنک کننده مناسب استفاده شود.

بهترین دستگاه های لیزر دارای یک دستگاه خنک کننده هستند که پزشک می تواند روی پوست فرد اعمال کند تا از سوزاندن پوست توسط لیزر جلوگیری کند.

عوارض لیزر موهای زائد

باورهای غلط در مورد نتیجه گیری سریع لیزر موهای زائد

باورهای غلط و بی اساسی در مورد لیزر موهای زائد وجود دارد:

لیزر موهای زائد باعث سرطان می شود

این باور که لیزر موهای زائد با وجود نتیجه گیری سریع لیزر می تواند باعث سرطان شود کاملا بی اساس است. لیزرها به نحوی طراحی شده اند که از سلول های پوست عبور کرده و فقط فولیکول های مو در عمق پوست را هدف قرار می دهند.

بهترین دستگاه لیزر فقط مقدار کمی اشعه تولید می کنند و این اشعه به هیچ وجه مضر نیست و عوارض جدی مانند سرطان ندارد. تحقیقات گوناگونی روی دستگاه های لیزر ارجینال انجام گرفته و هیچ مدرکی مبنی بر اینکه لیزر موهای زائد باعث سرطان پوست می‌شود مشاهده نشده است.

لیزر موهای زائد باعث ناباروری می شود

با وجود نتیجه گیری سریع لیزر، هیچ مدرکی وجود ندارد که لیزر موهای زائد باعث ناباروری شود. اشعه بهترین دستگاه لیزر فقط به پوست نفوذ می کند و به هیچ اندام دیگری نمی رسد یا روی آن تأثیر نمی گذارد. بنابراین، لیزر موهای زائد حتی در نواحی حساس مانند کشاله ران معمولاً بی خطر است.

سرطان و ناباروری اصلا از عوارض لیزر موهای زائد نیستند مخصوصا اگر در بهترین کلینیک زیبایی در قیطریه و توسط بهترین دستگاه لیزر انجام شوند. با این حال، اگر متخصص یا تکنسین مرتکب خطا شود، ممکن است عوارض جانبی مانند زخم یا عفونت روی پوست ایجاد شود. به همین علت، توصیه می شود برای لیزر موهای زائد به متخصص پوست و مو باتجربه مراجعه کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید