بهمن

عوارض جراحی بوکال فت

چربی بوکال چربی بین استخوان، گونه و استخوان فک در صورت شماست. این پدهای چربی به شکل گیری فرم صورت شما کمک می کند.

برداشتن چربی باکال یک عمل جراحی برای برداشتن چربی در این ناحیه از صورت است. این می تواند ساختار استخوانی صورت شما، به خصوص استخوان گونه و نواحی توخالی شده بین گونه ها و خط فک را برجسته کند. گاهی اوقات به این روش کوچک کردن گونه نیز می گویند. اگر شما مایل به انجام این عمل زیبایی هستید، لازم است در کنار نکات مثبت این جراحی، نگاهی به عوارض جانبی  بوکال فت بیندازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید .

زمانی که برای جراحی زیبایی به کلینیک می روید، یک برگه رضایت نامه به شما داده می شود که معمولا درون آن برگه عوارض و مشکلات بعد از عمل را برای شما توضیح داده است و شما باید مسئولیت آن را با امضا کردن برگه به عهده بگیرید. اما سوال اصلی اینجا است که جراحی بوکال فت چه عوارضی دارد؟

بعد از عمل جراحی ممکن است این عوارض را داشته باشید:

• تورم.

• کبودی.

• بی حسی در محل های برش

اینها باید به تدریج با بهبودی بدن شما محو شوند. زمان بهبودی معمولاً حدود سه هفته است و حدودا تا یک ماه زمان می برد که شما نتیجه دلخواه خود را دریافت کنید.

عوارض دیگری هم وجود دارد که در صورت وجود هر کدام از آنها باید به پزشک مراجعه کنید. عوارضی همچون:

• خونریزی بیش از حد

• هر گونه علائم عفونت، که اگر پوست شما در لمس داغ ، قرمز یا پر از چرک بود و یا تب داشتید، علائم عفونت است که سریعا باید برای آن پیش پزشک مراجعه کنید.

• اگر نتایج شما نامتقارن است یا به خوبی بهبود نمی یابد.

• اگر متوجه طعم غیرطبیعی در دهان خود شدید یا مشکوک به آسیب غدد بزاقی هستید

جراحی بوکال فت

عوارض های جانبی در طولانی مدت

این عوارض مرتبط با بهداشت و شرایط نگهداری بعد از عمل جراحی ممکن است صورت بگیرد.

• عفونت در محل برش.

• آسیب به اعصاب صورت و/یا آسیب مجرای بزاقی.

• بی حسی یا تغییر حس.

• عدم تقارن

با توجه به این مقاله، جراحی بوکال فت دارای چنین عوارضی بعد از عمل است که شما باید حتما بعد از عمل ، به پزشک خود مراجعه کنید و به درستی نکات مراقبتی که بری شما در نظر گرفته شده است را رعایت کنید، آنها ممکن است به شما دهانشویه مخصوصی بدهند تا به بهبودی و جلوگیری از عفونت کمک کند. در حالی که برش‌های شما شروع به بهبود می‌کنند، یک یا دو روز در رژیم غذایی خود باید تغییراتی ایجاد کنید و بیشتر مایعات میل کنید. به تدریج، زمانی که پزشک شما تایید سلامت را داد، می توانید غذاهای نرم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رعایت اصول بهداشتی و مراقبتی بعد از عمل می تواند از عوارض جانبی جلوگیری کند.