ابدومینوپلاستی چیست؟ هزینه ، کاربرد،عوارض

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
جراحی لاغری
22
آبان

ابدومینوپلاستی چیست؟ هزینه ، کاربرد،عوارض


جراحی لاغری ابدومینوپلاستی که به آن تامی تاک نیز گفته می شود، یک عمل جراحی زیبایی تهاجمی است که هدف آن دستیابی به شکمی صاف تر و خوش فرم تر با برداشتن چربی و پوست اضافی و سفت کردن عضلات شکم است.

این روش لاغری شکم می تواند برای بهبود عضلات ضعیفی که ممکن است به دلیل زایمان چند قلو، افزایش سن، کاهش وزن شدید یا به دلایل ژنتیکی بوجود آمده، نیز توسط بهترین جراح لاغری انجام شود.

چرا ابدومینوپلاستی انجام دهیم؟

ابدومینوپلاستی برای مردان و زنان با وزن ثابت و دارای بدن سالم مناسب است. زنان ممکن است برای برداشتن پوست اضافی ناشی از بارداری، این عمل را انجام دهند. علاوه بر این، مردان و زنانی که وزن زیادی از دست داده‌اند، اغلب دچار افتادگی و پوست اضافی زیادی می‌شوند که می‌توان با لیفت شکم آنها را برداشت.

عمل جراحی لاغری تامی تاک با برداشتن پوست و چربی اضافی از قسمت میانی و پایین شکم، انجام می شود که علاوه بر لاغری شکم موجب سفت شدن عضلات دیواره شکم نیز خواهد شد.


بیشتر بخوانید


این عمل جراحی نیاز به بیهوشی عمومی دارد و حتما باید توسط بهترین جراح لاغری انجام شود تا نتیجه مطلوبی داشته باشد و با عوارض جانبی کمی همراه شود.

لاغری شکم با جراحی تامی تاک چگونه انجام می شود؟

در ابتدا، بهترین جراح لاغری، یک برش بزرگ در قسمت پایین شکم ایجاد می کند. از طریق این برش، پوست دیواره شکم در زیر ناف جدا شده و پوست اضافی شکم بریده می شود تا چربی اضافی آن خارج شود. سپس محل برش با بخیه دوخته می شود. ابدومینوپلاستی بسته به مقدار پوست و چربی اضافی و محل قرارگیری آن می‌تواند به سه روش زیر انجام شود:

تامی تاک کامل –جراحی لاغری شکم کامل شامل ایجاد یک برش کامل، کانتور کردن بسیاری از اجزای شکم مانند ماهیچه‌ها، چربی‌ها و بافت‌ها و تغییر موقعیت ناف است. در طی جراحی لاغری کامل، این احتمال وجود دارد که محل ناف تغییر کند و همچنین لوله های تخلیه در محل برش قرار داده می شوند تا مایعات اضافی پس از جراحی از بدن خارج شوند.

ابدومینوپلاستی جزئی یا مینی تامی تاک- این روش جراحی لاغری شکم برای مردان و زنانی که پوست و چربی اضافی آنها در زیر ناف تجمع پیدا کرده ایده آل است. بنابراین، نیازی به برش سرتاسری، تغییر موقعیت ناف و زمان طولانی برای جراحی نیست.

جراحی لاغی شکم محیطی - این روش معمولا زمانی توسط بهترین جراح لاغری انجام می شود که تجمع قابل توجهی از چربی و پوست اضافی در پهلوها وجود داشته باشد.

ابدومینوپلاستی

آمادگی قبل از ابدومینوپلاستی

ترک سیگار به مدت حداقل دو هفته قبل از جراحی، بسیار مهم است. چند روز قبل از عمل ممکن است نیاز به قطع مصرف برخی داروها داشته باشید که بهترین جراح لاغری در جلسه مشاوره توصیه های لازم را در این زمینه به شما ارائه می دهد. همچنین در روز عمل باید ناشتا به کلینیک مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی لاغری شکم

بیمار باید در نظر داشته باشد که جای زخم ایجاد شده در عمل جراحی لاغری شکم دائمی است، اگرچه اندازه زخم، به نوع برش ایجاد شده با توجه به نوع جراحی در هر بیمار متفاوت است.

روزهای بعد از عمل، بیمار کمی درد و ناراحتی خواهد داشت، بنابراین پزشک داروهای مسکن تجویز می کند.

در حین بهبودی، به شش هفته مرخصی از کار و ورزش نیاز دارید. تا چند هفته هم نمی توانید رانندگی کنید. ممکن است برای تسریع روند بهبود و کاهش تورم، پوشیدن گن مخصوص برای چند هفته لازم باشد.

پس از شش هفته، می توانید گن را استفاده نکنید و به فعالیت های عادی بازگردید.

بهترین کاندید برای ابدومینوپلاستی چه افرادی هستند؟

افرادی که چربی قابل توجه و پوست اضافی در اطراف شکم و تا حدودی ناحیه پشت داشته باشند

افرادی که ظاهر شکمشان را دوست ندارند

افرادی که می خواهند شکمی سفت‌تر، صاف‌تر و خوش فرم تر داشته باشند.

زنانی که زایمان چند قلویی را تجربه کرده اند و افتادگی پوست شکمشان بیشتر است.

اثربخشی تامی تاک چقدر است؟

در مجموع میزان موفقیت و رضایت از ابدومینوپلاستی بسیار بالاست. در یک مطالعه، حداقل 95 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ظاهر شکم آنها بهبود یافته است در حالی که 86 درصد گفتند که از نتیجه جراحی لاغری شکم خود کاملا راضی هستند. همین مطالعه نشان داده که تنها حدود 1.4 درصد موارد به دلیل عوارض جانبی شدید، منجر به بستری شدن در بیمارستان شده است.

اگرچه نتایج ابدومینوپلاستی معمولاً دائمی است، اما ممکن است به دلیل کاهش وزن، شل شدن پوست و تجمع مجدد چربی، نتایج آن از بین برود. بنابراین، بهترین جراح لاغری، معمولا بیماران را تشویق به حفظ یک سبک زندگی سالم از جمله رژیم غذایی مناسب و ورزش بعد از جراحی می کند. آنها همچنین تاکید می کنند که این روش نباید جایگزینی برای روش های کاهش وزن معمولی در نظر گرفته شود.

جراحی لاغری شکم

عمل جراحی لاغری شکم چقدر طول می کشد؟

کل جراحی لاغری شکم ممکن است بین یک تا چهار ساعت طول بکشد که بسته به میزان چربی و پوست برداشته شده، سلامت کلی بیمار، عوارض ناشی از عمل و سایر عوامل مرتبط متفاوت است.

اولین چکاپ پس از جراحی معمولاً در عرض دو هفته برنامه ریزی می شود در حالی که بهبودی کامل می تواند تا شش ماه طول بکشد.

خطرات و عوارض احتمالی ابدومینوپلاستی

به عنوان یک روش جراحی تهاجمی، ابدومینوپلاستی خطرات زیر را به همراه دارد:

خون ریزی

عفونت در محل زخم

کبودی

درد

تورم

سایر خطرات و عوارض احتمالی در صورتیکه عمل جراحی لاغری شکم توسط بهترین جراح لاغری انجام نشود، عبارتند از:

آسیب به بافت ها یا اندام های مجاور

مرگ پوست و چربی (نکروز)

سروما (تجمع مایع در بافت عمل شده)

آسیب به اعصاب که ممکن است منجر به بی حسی شود

بهبود ضعیف زخم، که ممکن است تحت تأثیر شرایط زمینه ای مانند دیابت یا عاداتی مانند سیگار کشیدن باشد .

آمبولی، زمانی رخ می دهد که یک لخته خون از محل خود خارج شده و به سمت ریه ها حرکت کند.

جای زخم قابل مشاهده، که ممکن است با گذشت زمان محو نشود.

اگر می خواهید کمترین عوارض جانبی را پس از ابدومینوپلاستی تجربه کنید توصیه می کنیم حتما به بهترین جراح لاغری مراجعه کرده و توصیه های قبل و بعد از عمل را جدی بگیرید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید