انواع کامپوزیت دندان | مزایا و هزینه

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
کامپوزیت
5
آبان

انواع کامپوزیت دندان | مزایا و هزینه


کلینیک
کلینیک ژاوا

ظاهر دندان های شما تاثیر قابل توجهی بر اعتماد به نفس و ظاهر چهره تان دارد.به لطف روش های زیبایی مدرن در دندانپزشکی، می توانید با پرداخت هزینه کامپوزیت دندان بسیار مقرون به صرفه، از لبخندی زیبا لذت ببرید.

اگر به دلیل نامرتب بودن دندان‌هایتان لبخند نمی‌زنید، به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا با استفاده از بهترین کامپوزیت دندان، طرح لبخند خود را اصلاح کرده و جذاب تر و جوان تر شوید.

کامپوزیت ونیر و لمینت دندان از روش های مدرن دندانپزشکی زیبایی هستند که بهترین کلینیک زیبایی در تهران به عنوان یک راه حل جدید برای داشتن دندان های سفید و زیبا ارائه می دهد.

کامپوزیت، ماده ای نازک است که روی دندان های شما شکل داده می شود تا انواع مشکلات ظاهری دندان های تان را برطرف کند.

از بهترین کامپوزیت دندان برای برطرف کردن چه مشکلاتی استفاده می شود؟

از کامپوزیت ونیر معمولا برای برطرف کردن مشکلات ظاهری زیر استفاده می شود:

اصلاح دندان های کج یا بد شکل

ترمیم دندان های شکسته

پوشاندن دندان‌های لکه‌دار یا دندان هایی که زرد شده اند

اصلاح دندان هایی که در اثر سایش کوتاه شده اند

پر کردن فاصله بین دندان ها

کامپوزیت ونیر

مزایای ونیرهای کامپوزیت

مراجعه به بهترین کلینیک زیبایی در تهران و استفاده از بهترین کامپوزیت دندان می تواند مزایای زیر را داشته باشد:

اصلاح طرح لبخند در یک جلسه

دندانپزشکان بهترین کلینیک زیبایی در تهران می توانند طی یک جلسه، کامپوزیت را مستقیماً روی جلوی دندان‌های شما شکل داده و با استفاده از نور آنها را روی دندان هایتان ثابت کرده و در نهایت پولیش کنند تا طرح لبخند شما اصلاح شود.

ونیرهای کامپوزیت به جای اینکه مانند لمینت در لابراتواری خارج از مطب دندانپزشک آماده شوند، توسط متخصص ترمیم و زیبایی دندان، مستقیما روی دندان‌های شما فرم دهی می‌شوند.

رزین کامپوزیت دارای سایه ها و رنگ های متنوعی است که به دندانپزشک امکان می دهد به راحتی ونیر کامپوزیت همرنگ دندان شما را پیدا کند.

بهترین کامپوزیت دندان را می توان به صورت چند لایه روی دندان اعمال کرد تا به ضخامت مناسب رسیده و عیوب ظاهری دندان را به طور کامل بپوشاند.

کامپوزیت نسبت به لمینت بسیار کم تهاجمی تر است و به طور قابل توجهی سریعتر از پرسلین اعمال می شود.

هزینه انجام کامپوزیت در بهترین کلینیک در تهران

ونیرهای کامپوزیت مزایای زیادی نسبت به لمینت دارند که مهمترین آنها هزینه کمتر کامپوزیت دندان است. به طور متوسط، لمینت کردن حدود دو برابر گران تر از کامپوزیت است.

پایین تر بودن هزینه کامپوزیت دندان برای بسیاری از بیماران اهمیت زیادی دارد، زیرا این روش های زیبایی و اصلاح طرح لبخند تحت پوشش بیمه نیستند و بیمار مجبور است هزینه کل را از جیب خود پرداخت کند.

البته بهترین کلینیک زیبایی در تهران ممکن است شرایط ویژه ای برای پرداخت اقساطی هزینه کامپوزیت دندان، برای مراجعین خود در نظر بگیرد.

برگشت پذیری ونیر کامپوزیت

بدون شک بزرگترین مزیت ونیرهای کامپوزیت نسبت به لمینت دندان، برگشت پذیر بودن این درمان است. دندانپزشک برای کاشت لمینت دندان، نیاز به تغییر شکل و تراشیدن دندان های طبیعی شما دارد.

اما برای اصلاح و ترمیم دندان ها با بهترین کامپوزیت دندان، نیازی به آماده سازی دندان های طبیعی شما نیست و هر زمان که بخواهید می توانید مواد کامپوزیت را برداشته و در صورت نیاز جایگزین کنید.

چطور از کامپوزیت دندان مراقبت کنیم؟

نگهداری از کامپوزیت ونیر نسبتاً ساده است. با این حال، رعایت کردن توصیه های زیر موجب می شود عمر کامپوزیت دندان افزایش یابد:

برای جلوگیری از بروز مشکلات بهداشت دهان و دندان بهتر است مانند معمول، دندان های خود را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. پس از ترمیم با کامپوزیت معمولاً مشکلی برای بافت‌ لثه بوجود نمی آید با اینحال بهتر است از دهانشویه های مخصوص استفاده کنید که به کامپوزیت شما آسیبی نمی رسانند. برای مسواک زدن می توانید از هر نوع خمیر دندان بدون ساینده استفاده کنید.

ممکن است پس از ترمیم، تاحدودی حساسیت به سرما و گرما در دندان های شما ایجاد شود. این حساسیت کاملا طبیعی است و معمولاً بعد از یک تا دو هفته از بین می رود. اما اگر این حساسیت ادامه یافت یا شما را نگران کرد، حتما با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

پس از اینکه کامپوزیت ها، روی دندان شما سفت شدند، تقریبا برای جویدن هر نوع غذایی مناسبند و آسیبی به آنها وارد نمی شود. با این حال، اگر می خواهید عمر کامپوزیت های شما طولانی تر شود از باز کردن پسته با دندان، جویدن استخوان یا تافی خودداری کنید.

گاهی اوقات ممکن است حتی بهترین کامپوزیت دندان نیز ترک بردارد یا گوشه آن بپرد، خوشبختانه در بیشتر موارد ترمیم آنها بسیار آسان است و با پرداخت هزینه اندکی به دندانپزشک زیبایی بهترین کلینیک زیبایی در تهران می توانید کامپوزیت دندان را ترمیم کنید.

کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان بهتر است یا لمینت؟

ونیر های دندانی به گونه ای ساخته می شوند که تا حد امکان به رنگ دندان های طبیعی شما نزدیک باشند و در عین حال مشکلات و عیوب ظاهری دندان های شما را اصلاح کنند.

با وجود اینکه لمینت ها، ظاهر طبیعی تری دارند، زیرا نور را کاملا شبیه به مینای دندان منعکس می کنند اما ونیرهای کامپوزیت، راحت تر و سریعتر روی دندان های شما نصب می شوند و زمانیکه به خوبی پولیش شوند، تقریبا طبیعی به نظر می رسند.

اگر دندان‌های شما دارای عیوب ظاهری بسیار شدید از جمله موارد زیر باشد، شاید حتی بهترین کامپوزیت دندان نیز نتواند آنها را ترمیم کند و نیاز به لمینت کردن داشته باشید:

لکه های زیاد و تغییر رنگ شدید

آسیب دیدگی بسیار زیاد

نامرتب بودن دندان ها

فاصله بسیار زیاد بین دندان ها

ونیرهای کامپوزیت برای مشکلات خفیف تا متوسط دندان، مناسب تر هستند و با توجه به اینکه هزینه کامپوزیت دندان بسیار کمتر از لمینت است، در صورتیکه عیوب ظاهری دندان های شما چندان جدی نباشد، دندانپزشک استفاده از ونیر کامپوزیت را به شما توصیه می کند.

عمر کامپوزیت دندان چقدر است؟

اگر از بهترین کامپوزیت دندان استفاده کنید و نکاتی که برای مراقبت از آنها گفتیم را رعایت نمایید، کامپوزیت ها می توانند بیش از ۴ سال روی دندان های شما بدون نیاز به ترمیم باقی بمانند. با اینحال بهتر است حداقل سالی یک بار به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا از سالم بودن دندان ها و کامپوزیت های خود مطمئن شوید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید