مراحل رشد بعد از کاشت مو چگونه است؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
کاشت مو
1
دی

مراحل رشد بعد از کاشت مو چگونه است؟


بسیاری‌ از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم یا به صورت ژنتیکی، ریزش مو را تجربه می کنند و اکثر آنها نگران طاسی در سنین بالا هستند. برخی از این افراد بهترین روش کاشت مو را انتخاب می کنند تا جراح بتواند مشکل آنها را حل کند. اکثر مراجعین به بهترین کلینیک کاشت مو در تهران از متخصصین می پرسند که هزینه کاشت مو چقدر است و پس از عمل پیوند، موها چگونه رشد خواهند کرد؟ اگر این سوالات برای شما هم پیش آمده نگران نباشید، در این مقاله به طور کامل به آنها پاسخ خواهیم داد.

مراحل رشد بعد از کاشت مو

زمانیکه عمل پیوند شما به پایان رسید، می توانید انتظار داشته باشید که مراحل زیر برای رشد موهای جدید روی سر شما طی شود:

دو هفته بعد از بهترین روش کاشت مو

در طول این مدت، بیمار متوجه ریزش موهای خود می شود که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در این مرحله باید انتظار ریزش ساقه موهای قبلی را داشته باشید اما ساختار مو و مهمترین بخش آن، یعنی فولیکول ریشه، سالم باقی می ماند و طی مرحله بعدی به رشد موی جدید کمک خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


ریزش موهای قبلی موجب می شود ساختار جدید مو که سالم تر است رشد پیدا کند و شما از دو هفته تا یک ماه بعد، تغییرات جدی را مشاهده نخواهید کرد.

رشد مو بعد از چهار ماه

طی چهارماه بعد از بهترین روش کاشت مو، موهای از دست رفته شروع به رشد می کنند. با این حال، به دلیل عدم استحکام، نمی توانند به پوست سر نفوذ کنند و در نتیجه شما یک بیماری پوستی به نام فولیکولیت را به طور موقتی تجربه خواهید کرد. اگر این مرحله برای شما غیر قابل تحمل است، می توانید برای درمان سریع تر به بهترین کلینیک کاشت مو در تهران مراجعه کنید. برخی از بیماران ممکن است فولیکولیت را با عفونت اشتباه بگیرند. اما عفونت، با علائم دیگری از جمله التهاب همراه خواهد بود که به مرور زمان بدتر می شود. در حالیکه، فولیکولیت و علائم آن در عرض ده روز بهبود می یابد.

4 تا 8 ماه پس از بهترین روش کاشت مو

بین ۴ تا ۸ ماه پس از مراجعه به بهترین کلینیک کاشت مو برای پیوند، موها با تراکم بیشتری نسبت به قبل شروع به رشد می کنند. برخی از موها رنگدانه ندارند و شکننده به نظر می رسند، اما ساختار مو از نظر رنگدانه و استحکام به مرور زمان بهبود خواهد یافت.

ریزش مو کاشته شده

روند رشد موها بعد از کاشت مو چگونه است؟

رشد مو پس از بهترین روش کاشت مو بدون دردسر است. طی دو هفته اول، موهای کاشته شده شروع به ریزش می کنند و رشد مجدد بلافاصله پس از آن شروع می شود که پس از حدود چهار ماه می تواند باعث بروز فولیکولیت شود. این عارضه به مرور زمان محو شده و موهای شکننده و بدون رنگدانه پس از چهار ماه جایگزین موهای قبلی می شوند. حدود هشت ماه پس از جراحی، موها به تدریج ضخیم تر و تیره تر خواهند شد و بیمار روند نهایی رشد مو را مشاهده خواهد کرد. در عرض 12 ماه بعد از بهترین روش کاشت مو، تمام تغییرات قابل توجه انجام گرفته و باید نتیجه رشد موی کامل را مشاهده کنید.

چند درصد از موها پس از کاشت مو رشد می کنند؟

با توجه به اینکه هزینه کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت مو در تهران نسبتا بالا است بسیاری از افراد سوال می کنند که چند درصد از موها پس از پیوند رشد می کنند و آیا انجام این عمل واقعا ارزش هزینه کردن دارد یا خیر.

در پاسخ به این سوال بهتر است درصد رشد موها را پس از بهترین روش کاشت مو بررسی کنیم:

حدود 10 تا 20 درصد رشد مو در 3 تا 4 ماه پس از پیوند مشاهده می شود.

شما می توانید حدود 50 درصد رشد مو را پس از کاشت مو طی شش ماه آینده مشاهده کنید.

80% نتایج پیوند را بعد از 8 تا 9 ماه می توانید ببینید.

9 تا 12 ماه بعد از بهترین روش کاشت مو یا FUEمی توان 100 درصد نتایج رشد مو را مشاهده کرد.

چگونه روند رشد مو را بعد از کاشت مو تسریع کنیم؟

نکات مهمی که پس از کاشت مو در بهترین کلینیک کاشت مو در تهران برای سرعت بخشیدن به رشد مو باید به آنها توجه کنید، عبارتند از:

رژیم غذایی متعادلی داشته باشید، تا تغذیه مناسبی برای رشد موهای سالم و با کیفیت فراهم شود.

از داروهای تجویز شده توسط پزشک مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید، مولتی ویتامین و سایر داروها استفاده کنید.

شما حتی می توانید کمی روغن به پوست سر خود بمالید که به شما کمک می کند تا نتایج خوبی کسب کنید.

پس از کاشت مو باید حداقل ده روز از فعالیت های شدید اجتناب کنید که به فولیکول های مو اجازه می دهد تا به طور کامل روی پوست سر شما بنشیند.

پوست سر خود را نخارانید زیرا می تواند به ناحیه پیوند آسیب برساند.

عوامل موثر بر رشد مو پس از بهترین روش کاشت مو

برای دانستن عوامل موثر بر سرعت رشد مو و هزینه کاشت مو، بهتر است با متخصصین بهترین کلینیک زیبایی در تهران مشورت کنید.

فولیکول های پیوندی به دلیل عوامل زیادی دارای سرعت رشد متفاوتی هستند. تکنیک مورد استفاده در بهترین روش کاشت مو و محل کاشت فولیکول از اهمیت ویژه ای در سرعت رشد موها برخوردار است. به عنوان مثال، فولیکول‌های ناحیه بالای پیشانی سریع‌تر از پشت سر رشد می‌کنند، زیرا این ناحیه حاوی چندین شریان و رگ‌های خونی است که وظیفه تغذیه مو را بر عهده دارند.

بیمار نباید در مشاهده نتایج عجله کند زیرا نتایج واقعی و نهایی به مرور زمان ظاهر می شود. با این حال، اگر در زمینه هزینه کاشت مو و مراحل رشد مو بعد از پیوند با بهترین روش کاشت مو سوالات بیشتری دارید، می توانید با جراحان بهترین کلینیک کاشت مو در تهران یک جلسه مشاوره رایگان تنظیم کنید.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید