لمینت دندان چیست و چگونه انجام میشود؟

img11
img12
img13
img14
shape15
shape16
لمینت
10
آبان

لمینت دندان چیست و چگونه انجام میشود؟


کلینیک
کلینیک ژاوا

آیا از ظاهر دندان های خود راضی نیستید و از لبخند زدن، خندیدن و حضور در جمع دوستان و آشنایانتان خجالت می کشید؟ نگران نباشید پیشرفت در دندانپزشکی زیبایی می تواند طرح لبخند شما را سریعتر از آنچه تصور می کنید، اصلاح کند.

لمینت دندان و کامپوزیت ونیرها هر دو می‌توانند نتایج فوق‌العاده‌ای را در پوشاندن عیوب ظاهری دندان های شما در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه ایجاد کنند.

در این مقاله قصد داریم به طور کامل درباره بهترین لمینت، مزایا و معایب آن و همچنین قیمت لمینت سرامیکی در بهترین کلینیک زیبایی در تهران صحبت کنیم.

لمینت دندان چیست؟

لمینت دندان در واقع روکش ها یا پوسته های نازکی از جنس پرسلین هستند که روی دندان های کنونی شما قرار می گیرند. بهترین لمینت، به شکل سفارشی و مطابق با رنگ دندان های شما در لابراتوار ساخته می شود تا با سایر دندان های شما کاملا هماهنگ باشد.


بیشتر بخوانید


لمینیت ونیرها می توانند فاصله بین دندان ها را پر کرده و شکستگی و تغییر رنگ دندان ها را بپوشانند.

لمینت دندان چگونه انجام می شود؟

فرایند کاشت بهترین لمینت در دو مرحله انجام می گیرد. ایمپلنتولوژیست در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، در جلسه اول، بخشی از دندان های شما را می تراشد تا فضای کافی برای نصب روکش های سرامیکی ایجاد شود.

لمینت دندان

سپس از دندان های شما قالب گرفته و این قالب را به لابراتوار می فرستد تا بهترین لمینت سرامیکی به صورت سفارشی برای دندان های شما ساخته شود.

زمانیکه لمینت ونیرها از لابراتوار به بهترین کلینیک زیبایی در تهران ارسال شود، دندانپزشک زیبایی با شما تماس گرفته و جلسه دوم را با شما هماهنگ می کند.

در جلسه دوم، ونیرهای لمینیت روی دندان شما نصب شده و کار اصلاح طرح لبخند شما به پایان می رسد. در این جلسه احتمالا ایمپلنتولوژیست برای اطمینان از عملکرد صحیح لمینت سرامیکی، از رزین حساس به نور برای چسباندن آن روی دندان هایتان استفاده می کند تا ونیرها به خوبی روی سطح مینای دندان محکم شوند.

مزایای بهترین لمینت دندان

همانطور که گفتیم لمینت دندان یک پوسته نازک است که توسط مواد سفارشی همرنگ دندان طراحی می شود. این پوسته ها به سطح جلویی دندان ها چسبانده می شوند تا شکل، اندازه، رنگ و ظاهر کلی دندان ها را بهبود بخشند.

از مزایای لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت می توان به استحکام و مقاومت بیشتر آنها اشاره کرد. لمینت ها در اثر ضربه یا جویدن غذاهای سفت به راحتی نمی شکنند یا لب پر نمی شوند و مستعد لکه دار شدن یا زرد شدن نیستند.

مزیت دیگر بهترین لمینت دندان، دوام و ماندگاری طولانی مدت آنها است. ونیرهای سرامیکی به طور متوسط حدود ۱۰ سال بدون آسیب دیدن روی دندان های شما باقی می مانند.

امکان اصلاح و پوشاندن عیوب ظاهری بسیار جدی مانند شکستگی های وسیع یا فاصله بسیار زیاد بین دندان ها از دیگر مزایای لمینت پرسلین است.

معایب لمینت سرامیکی

یکی از بزرگترین معایب لمینت های سرامیکی، نیاز به تراشیدن مینای دندان قبل از نصب آنها است که اگر توسط متخصصین دندانپزشکی مجرب در بهترین کلینیک زیبایی در تهران انجام نگیرد، ممکن است مشکلاتی مانند حساسیت به غذاهای سرد و گرم را برای شما ایجاد کند.

بالاتر بودن قیمت لمینت سرامیکی نسبت به کامپوزیت دندان را نیز می توان از دیگر معایب آن برشمرد. کاشت بهترین لمینت دندان تقریبا بیش از دو برابر کامپوزیت دندان هزینه دارد.

تهاجمی بودن فرایند کاشت لمینت و دو مرحله ای بودن فرایند نصب آن را نیز می توان به عنوان معایب این روش اصلاح طرح لبخند در نظر گرفت.

لمینت سرامیکی

چگونه از لمینت دندان مراقبت کنیم تا طول عمر بیشتری داشته باشد؟

دندانپزشک بهترین کلینیک زیبایی در تهران می تواند بهترین روش مراقبت از دهان و دندان بعد از کاشت لمینت ونیر را برایتان توضیح دهد. اما به طور کلی، مراقبت از لمینت سرامیکی مانند دندان های طبیعی است.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تاثیر قابل توجهی در حفظ بهداشت دهان و دندان و سالم ماندن لمینت ها دارد. البته برای مسواک زدن نباید از خمیر دندان های ساینده استفاده کنید و هنگام خرید دهانشویه نیز باید دقت کنید که از نوع سازگار با لمینت سرامیکی باشد.

اگر می خواهید به بهترین لمینت دندان آسیبی وارد نشود بهتر است از گاز گرفتن، جویدن یا شکستن هر چیز سفتی با دندانهایتان جدا خودداری کنید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت دندان چیست؟

لمینت و کامپوزیت هر دو روش های اصلاح طرح لبخند هستند که می توانند برای پوشاندن عیوب ظاهری دندان موثر واقع شوند. اما این دو روش تفاوت هایی نیز باهم دارند.

کامپوزیت یک روش غیرتهاجمی است که طی یک جلسه روی دندان های شما فرم دهی می شود. در حالیکه بهترین لمینت دندان را فقط با تراشیدن بخشی از مینای دندان تان در بهترین کلینیک زیبایی در تهران می توانید نصب کنید و این فرایند طی دو جلسه انجام می گیرد.

تفاوت دیگر این دو نوع ونیر دندانی در قیمت لمینت سرامیکی با کامپوزیت دندان است. هرچند لمینت های سرامیکی دارای قیمت بالاتری نسبت به ونیرهای کامپوزیت هستند اما دوام و طول عمر بسیار بیشتری دارند و معمولا نیازی به ترمیم پیدا نمی کنند. در حالیکه شما ممکن است یک سال پس از کاشت ونیر کامپوزیت مجبور باشید به بهترین کلینیک زیبایی در تهران مراجعه کنید تا قسمت های لب پر شده یا شکسته کامپوزیت ها را اصلاح کنید که هزینه های شما را افزایش می دهد.

تفاوت دیگر در این است که کامپوزیت دندان به راحتی قابل بازگشت است و برای کاشت آن، آسیب کمتری به دندان های طبیعی وارد می شود. در صورتیکه پس از کاشت لمینت سرامیکی دیگر نمی توانید با دندان های طبیعی بدون ونیر غذا بجوید و تا آخر عمر باید از لمینت به عنوان روکش دندان های طبیعی خود استفاده کنید .

تفاوت لمینت و کامپوزیت

قیمت لمینت سرامیکی

قیمت بهترین لمینت سرامیکی به نوع و برند آن بستگی دارد. در حال حاضر، قیمت لمینت سرامیکی سوئیسی، آلمانی و آمریکایی از لمینت های کره ای و چینی بالاتر است.

در بهترین کلینیک زیبایی در تهران، قیمت کاشت ونیر دندان ممکن است از مطب های دندانپزشکی بالاتر باشد، زیرا در این کلینیک، مجرب ترین متخصصین از بهترین انواع لمینت ونیر برای اصلاح طرح لبخند استفاده می کنند.

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید